@asiao, nie znam się, ALE: jak dam komuś 5 złotych, to ja stracę, ale ktoś inny... zyska. Czyjś zysk może stać się i moim zyskiem! - w innej materii, ale jednak zyskiem. Bo na przykład zyskam dobry uczynek. Nie mów, że nie rozumiesz...
Zależy, co uznasz, za początek. Jeśli początkiem jest poczęcie, to trudno zgodzić się z tym „końcem przed początkiem”. Nadal chciałabym zobaczyć, którą moją wypowiedzią wprowadzam podział na lepsze i gorsze sposoby radzenia sobie ze stratą dziecka. Nie pytam o to, co może komuś sugerować, źe Ty sugerujesz. Sugestie to grunt dość niejednoznaczny. Twoja wypowiedź zacytowana przeze mnie była jednoznacznie oceniająca - lepiej być racjonalnym. To nie sugestia tylko ocena. Może niezamierzona - tego nie wiem.
I akurat ja nie mam za sobą straty dzieciątka nienarodzonego. Albo przynajmniej nic o tym nie wiem. Jednak rozumiem doskonale, że i z takiego doświadczenia może wyniknąć DOBRO. A dobro jest zyskiem. Zawsze.
Można odnieść zysk także ze straty czegoś, co uważamy za cenne i ważne. Tracąc jedno możemy się otworzyć na zyskanie czegoś znacznie cenniejszego. Choć wiem, że nie brzmi to ani trochę racjonalnie. Może być trudne do przyjęcia. I zwykle jest trudne.
@Rien - jednym perspektywa wiary jest potrzebna, a innym nie jest do zintegrowania tak trudnego doświadczenia, jak poronienie. Nie ma tu nad czym „szkodować”.
Można odnieść zysk także ze straty czegoś, co uważamy za cenne i ważne. Tracąc jedno możemy się otworzyć na zyskanie czegoś znacznie cenniejszego. Choć wiem, że nie brzmi to ani trochę racjonalnie. Może być trudne do przyjęcia. I zwykle jest trudne.
To jak to będzie wyglądało przy stracie ciąży? Obawiam się, że niektórzy mogą popaść nie tylko trochę ale w całkowita nieracjonalność Nie wolno ludzi zwodzić ...