Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

"Jestem za bardzo po stronie Kościoła"

edytowano maj 2008 w Arkan Noego
List do Gościa Niedzielnego nr 19/200 z 11 maja 2008

Jestem młodym nauczycielem i 30-letnim człowiekiem. Z zapałem i oddaniem przejąłem katechizację uczniów. Gimnazjum to prawdziwe pole minowe. A religia w gimnazjum to raczej reewangelizacja niż katechizacja. Na razie zarabiam mniej niż panie sprzątaczki, mając tytuł magistra i przygotowanie pedagogiczne, ale nie brak mi ideałów i samozaparcia. Ale chce pisać o absurdach politycznej poprawności, które dotarły do naszej wiejskiej szkoły.
Zaczęło się od zmagań, by nie wieszać w szkole gazetki o Halloween z dyniami i napisem .święto duchów". Po mojej interwencji uczniowie zrobili gazetkę na i listopada. Zawrzało w gronie nauczycielskim, gdy przeczytali w gazetce, że kult Haltoween ma spirytystyczno-satanistyczne korzenie. Następnie były przepychanki z gazetką na Wielki Post i plakatem z "Pasji" Gibsona oraz cytatem: "To ja ukrzyżowałem Chrystusa". Nie udało mi się jej powiesić. W połowie Wielkiego Postu zawieszono gazetkę "Wielkanoc", z jajkami, barankami, trawą i kurczakami. Przełknąłem i tę gorzką pigułkę. Ale najgorsze, dopiero miało nadejść. Przyszedłem do szkoły w koszulce mojej wspólnoty z napisem angielskim: "Stop abortion". Zaatakowały mnie trzy nauczycielki, m.in. pedagog szkolna i pani dyrektor. Stwierdziły, że to za trudne tematy, że taką koszulkę może nosić z kobieta w ciąży, a nie facet, i że nie ma takich tematów w programie religii. Więc wyciągnąłem podręcznik i pokazałem, że są. np. o eutanazji i czystości przedmałżeńskiej. Temat pozornie się zakończył.