Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Zawiść - recenzja T. Gabisia

edytowano październik 2014 w Polityka
z prawica.net

http://prawica.net/39523

na zachętę kawałek:

"

Podaje niesamowite wręcz przykłady indoktrynacji ideologicznej, przy
której bledną pomysły propagandystów w krajach komunistycznych. Np.
dziecięcy przysmak, czekoladę, kojarzono z wyzyskiem i cierpieniami
robotnic w fabryce czekolady: „jesz smaczną czekoladę, zatem jesteś
wyzyskiwaczem, żywisz się cierpieniem innych; możesz jeść czekoladę,
ale musisz odczuwać przy tym wyrzuty sumienia”
. Albo szkolny plakat, na którym pomarańcze włożone w prasę do wyciskania soku mają kształt umęczonego Murzyna. Wniosek: „jesz pomarańcze, to jakbyś jadł zgniecioną głowę Murzyna”.
Idzie o to, aby w dziecku smakującym pomarańcze, wywołać poczucie
winy, obudzić lęk przed zawiścią wyzyskiwanych i samonienawiść z powodu
wspólnictwa w wyzysku i cierpieniu innych.

Schoeck wykazywał, że tak zwana emancypacyjna i krytyczna pedagogika
ma nadrzędny cel: już od pierwszych klas szkoły podstawowej
wykorzenić wszystkie przekazane tradycją ideały, wartości i reguły w
obcowaniu międzyludzkim, przede wszystkim pomiędzy dzieckiem a
rodzicami, podważyć dotychczasowe autorytety, wbić klina między dzieci i rodziców.
Lewicowa pedagogika jest niczym wielki odkurzacz, który tysiącami rur
dociera do każdego zakątka duszy każdego dziecka, wysysając z niej
poczucie sensu, radości z tego co udane, szlachetne, zdrowe.

W imię równości chce się znieść oceny, zlikwidować przejawy rywalizacji, aby wytrzebić przekonanie, że osiągnięcia mogą być osobistą zasługą,
że człowiek może coś zawdzięczać swojemu wysiłkowi i talentom.
Niezdolność do odczuwania wdzięczności, zawiść i resentyment – oto,
zdaniem Schoecka, produkty lewicowej, „równościowej” pedagogiki.

W kontekście wprowadzania do niemieckich szkół tzw. edukacji
seksualnej pisał Schoeck, że celem lewicowych seksedukatorów jest wywłaszczenie dzieci ze wstydu
i skolektywizowanie seksu. Zwracał uwagę na to, że edukacja seksualna
ma szczególnie destruktywne konsekwencje, ponieważ prowadzi się ją w
klasach mieszanych, jednocześnie przed dziewczętami i chłopcami („seks z rynsztoka lewica wałkuje w klasach mieszanych”).

Wywłaszczenie ze wstyduChce
się im wszczepić myśl, że dla kolektywu nic nie jest święte, że
wszystko może i powinno być publicznie dostępne. W ten sposób celowo
pozbawia się uczniów szansy, aby mogli prywatnie i osobiście odczuć
urok sfery erotycznej, aby dali się nią w przyszłości oczarować. Wywłaszczenie ze wstydu przyjmuje formę powszechnego stępienia zmysłów, powoduje niwelację myśli i doznań; sferę intymną dzieci otwiera się dla pornografów.

Schoeck zwracał uwagę na to, że „wywłaszczenie wstydu u naszych
dzieci, zarówno w anatomicznym, jak i psychicznym sensie, nie zrodziło
ze swawoli seksualnych obsesjonatów, ale z zimnej kalkulacji lewicowych
manipulatorów”
, używających dzieci jako świnek morskich w duchowych eksperymentach: „zmuszając
chłopców i dziewczęta, aby wspólnie pozbywali się wstydu, czynią w
świadomości dzieci wyrwę otwartą na każdy inny rodzaj brutalnej zmiany
w dziedzinie dotychczasowych norm moralnych i konwencji”
.

Całkiem nowa seksualność jest niezbędna dla zbudowania całkiem
nowego społeczeństwa, wychowanie ma być wychowaniem ku moralnemu
relatywizmowi, względności wszystkich wartości, ideałów, wzorów i cnót.
Jest to zamierzone przez lewicowych manipulatorów duchowe, emocjonalne i
psychologiczne rozchwianie i etyczne zdezorientowanie dzieci służące
przebudowie struktury ich osobowości. Szkoła ma produkować
zneurotyzowanych, labilnych wewnętrznie osobników, łatwych do
kierowania, kiedy dorosną. Przypomnijmy: Schoeck pisał to 37 lat temu!
Dzisiaj zbiera się owoce lewicowej pedagogiki."

Komentarz

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.