@tryk sa teraz sposoby, zeby wszystko obejsc, niestety...ale tez w podlinkowanej dyskusji nt lakierow pisze ktos, ze to dosc kosztowne zabiegi i stosuje sie je przy autach wysokiej klasy, za grubsza kase.
50000-65000 to malo ?
Biorąc pod uwagę ze takie auto było by używane, to jego wartosc spadam by o naście procent. Wiec przyjmijmy 40000, a wtedy juz cudów nie warto robić.
@tryk sa teraz sposoby, zeby wszystko obejsc, niestety...ale tez w podlinkowanej dyskusji nt lakierow pisze ktos, ze to dosc kosztowne zabiegi i stosuje sie je przy autach wysokiej klasy, za grubsza kase.
50000-65000 to malo ?
Biorąc pod uwagę ze takie auto było by używane, to jego wartosc spadam by o naście procent. Wiec przyjmijmy 40000, a wtedy juz cudów nie warto robić.
Dacia ma fatalne wyniki testów bezpieczeństwa. Miałam okres ze chciałam kupić dastera ale testy mnie przerazily. Moze sie cos zmieniło ale nowych nie ma
Generalnie w tym roku chyba nie kupie auta, odkładam sprawę na za rok, ale dość dokładnie przyglądam.sie teraz renault clio w wersji combi. Jest większy chyba od mojego obecne ranault megan a cenowo atrakcyjny bardzo.
Znalazlam taki wątek. Teraz juz na serio musze kupić samochód, czy da sie kupić cos malego typu corsa, clio, yaris za okolo 4 tys zl zeby posluzylo z 2-3 lara bez ciaglego stacjonowania u mechanika? I bez dokladania drugie tyle?
Ja bym obstawiala Toyotę - mamy dwudziestoletnia Corollę od siedmiu lat (wcześniej ciotka jeździła) z przebiegiem ok. 350 tys i to jest złoty samochód. Właściwie robimy tylko eksploatacyjne sprawy (klocki, amortyzatory, kable). Troszkę rdzy ma, ale jak na ten wiek i auto niegaraxowane to jest nic. Generalnie posiadacze Toyot (zwłazwłas tych trochę starszych) niechętnie się z nimi rozstają i najchętniej szukają kolejnej Toyoty
Auta ktore nie beda wymagac ciaglego mechanika- to chyba od szczescia zalezy, my kupilismy ostatnio vitare i po dwoch dniach padla - juz kilku mechanikow i nic a kolega ma od dwoch lat i bezawaryjna, a volvo niby wiecej elektroniki i chodzi bezawaryjnie od 8
Nasza PIRusA (2004) była z tych bezawaryjnych, bo Toyota chciała zachęcić do kupowania nowej techniki, one były po prostu nie do zdarcia. Nie ładowało się tego, w trasie trochę paliło, ale miało przyzwoite przyspieszenie przy wyprzedzaniu. (Nissan env200/Leaf lepszy: https://youtu.be/DGFt3i3kLqM?t=68 ) Ładuj na mieście i w trasie jak się da, ale przecież to hybryda, pojedzie i bez tego. Spytaj Morawieckiego, ja nic nie obiecywałem.
Nie sądzę żeby Priusy się psuły , Toyota umie robić dobre i złe auta, wedle zapotrzebowania . Prius w trasie nie jest gorszy od diesla, silnik benzynowy pracuje w cyklu Atkinsona (=mało pali: "Nie sprzyja to uzyskiwaniu dużej mocy maksymalnej, ale taki zabieg bywa
stosowany, gdy priorytetem jest obniżenie zużycia paliwa oraz większa
sprawność podzespołu"). Przyjemność jazdy jest większa niż w zwykłym aucie, nie stacza się, żwawo się rusza.
Największe wrażenie robią lampy Pijarusy: mijania są lepsze niż długie w env200.
Ile taka Pirus kosztuje w Pl i jakie są koszty utrzymania i sensowne źródło @Song_Hongbing ?
Małe koszty utrzymania to przy Leafie 60kWh - nie bardzo jest co popsuć czy serwisować. Zasadą w Tesli jest: im więcej gadgetów do serwisowania tym lepiej, czyli jak w 126p - mam go pcham go. Niestety Tesla ma monopol na superchargery i daje darmowy prąd (dożywotnio do starszych aut). Jest też superbezpieczna i siedmioosobowa, półterenówka (X).
Właśnie wkurzył mnie polskojęzyczny filmik o BMWi3. Facet zadaje pytanie, czy takie auto ma sens(?) i znowu powtarza śpiewkę o samochodach tylko do miasta. A Polacy portfelami zagłosowali na i3.
Widzialam na mieście prawie idealne auto;) corsa 2002 r za 4 tys ale bez drzwi, to znaczy z jednymi a to bez sensu. Są w ogole jakies zalety samochodów bez tylnych drzwi? Po co sie takie robi?
Komentarz
Obczajaj taka gablote i po klopocie!
Teraz juz na serio musze kupić samochód, czy da sie kupić cos malego typu corsa, clio, yaris za okolo 4 tys zl zeby posluzylo z 2-3 lara bez ciaglego stacjonowania u mechanika? I bez dokladania drugie tyle?
Nasza PIRusA (2004) była z tych bezawaryjnych, bo Toyota chciała zachęcić do kupowania nowej techniki, one były po prostu nie do zdarcia. Nie ładowało się tego, w trasie trochę paliło, ale miało przyzwoite przyspieszenie przy wyprzedzaniu.
(Nissan env200/Leaf lepszy: https://youtu.be/DGFt3i3kLqM?t=68 )
Ładuj na mieście i w trasie jak się da, ale przecież to hybryda, pojedzie i bez tego.
Spytaj Morawieckiego, ja nic nie obiecywałem.
Nie sądzę żeby Priusy się psuły , Toyota umie robić dobre i złe auta, wedle zapotrzebowania .
Prius w trasie nie jest gorszy od diesla, silnik benzynowy pracuje w cyklu Atkinsona (=mało pali: "Nie sprzyja to uzyskiwaniu dużej mocy maksymalnej, ale taki zabieg bywa stosowany, gdy priorytetem jest obniżenie zużycia paliwa oraz większa sprawność podzespołu").
Przyjemność jazdy jest większa niż w zwykłym aucie, nie stacza się, żwawo się rusza.
Największe wrażenie robią lampy Pijarusy: mijania są lepsze niż długie w env200.
@Agnieszka - sensowne źródła to Internet ale po angielsku, polskojęzyczne strony tradycyjnie źle piszą o nowoczesnych autach.
YouTube: toyota prius plug in 2017
Albo
BMW i3 z REx'em
https://youtu.be/0i1kfNXFxL8Właśnie wkurzył mnie polskojęzyczny filmik o BMWi3. Facet zadaje pytanie, czy takie auto ma sens(?) i znowu powtarza śpiewkę o samochodach tylko do miasta. A Polacy portfelami zagłosowali na i3.
A tu auta z górnej półki:
https://youtu.be/fWrUl3uemb4?t=10
The Grand Tour: Aventador, NSX, and Rimac Drag Race
było:
https://youtu.be/KCswF_DPUts
Eliica - Super Electric Car - Part 1 of 6
Wziąłbym na wstrzymanie i kupił jakiegoś Nissana: Leafa 60kWh albo lepiej:Nissan e-NV200 Evalia Plus seven-seater (60kWh)
https://youtu.be/DGFt3i3kLqM?t=102 <- dobre źródło: Fully Charged Show / Robert Llewellyn.
Są w ogole jakies zalety samochodów bez tylnych drzwi? Po co sie takie robi?