Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Problemy okresu noworodkowego i niemowlęcego

1467468470472473500

Komentarz

  • @Rien a skąd Twój lekarz wie, że to z woreczka? Musisz mówić? ;)
    Przerobiłam już kilka rodzajow z gąbeczka, uniwersalne, dedykowane dziewczynka i tez chyba nie do końca rozumiem jak mogą być za male zeby nie złapać moczu od starszaka. Ale może mamy farta :) 
  • Ile powinno spać półroczne dziecko? Moja mam wrażenie śpi non stop. Do pewnego momentu cieszyłam się ale zaczyna mnie to bardzo martwić. Przesłała ładnie całą noc z pobudką na karmienie. Między 8 a 9 bawiła się i od tego czasu ciągle śpi, zjadła ładnie około 13. To tylko przyklad dzisiejszego dnia, ale każdego dnia jest bardzo podobnie. Rozbudza się na dłuższą zabawę około 3-4 godzinną wieczorem. Ma problemy z napieciem mięśniowym więc nie robi wszystkiego na swój wiek. W głowie siedzi mi MPD  :'( Jak mogę to wykluczyć?
  • Napięcie jest obnizone?
  • Napiszę priv, ale jutro lub w poniedziałek. Teraz wychodzę.
    Podziękowali 1kika0
  • Półroczne niemowlę śpi około 11 godzin w nocy i drzemki w dzień łącznie 3-4 godziny. Oczywiście nie ma czegoś takiego, jak średni niemowlak , czyli może spać i krócej trochę i dłużej.
    Podziękowali 1kika0
  • To moja bliżej 20h na dobę śpi.
  • Mój tez śpi sporo. W nocy 11 bez przerwy a w dzień szybko się senny robi ostatnio.. ale generalnie jeden raz 2-4 h i 1-2 krótsze.. aż tak żeby 20 to chyba nie. Choć zdarza się i tak 
    Podziękowali 1kika0
  • edytowano marzec 2019
    Kika cwiczcie duzo gdy nie spi. Dzieci.z obnizonym napieciem spia duzo. Moze pokaz ja komus kto sie zna. MPd nie diagnozuje sie tak wczesnie bo czesto wszystko jest ok I do wycwiczenia, ale dobrze by bylo.zeby ktos co jakis czas sprawdzil jej rozwoj ruchowy czy trzeba interweniowac. Wiele dzieci po prostu ma wzmozone lub obnizone napiecie. Moj Maciek mail wzmozone w nozkach, potem stanal na palce. Nadal czasami biega na paluszkach. Bylam zbyt slaba zeby cwiczyc tylko pokazywalam go rehabilitantowi i mieli dobre zdanie, ze jest ok I przejdzie. No I jest ok. A moje chlopaki to spali za malo, gdy nie byli na sedacji
    Podziękowali 1kika0
  • Macius z powodu alergii pije nutranigen a mimo to ma okropna skore glownie na nozkach. Rany, strupy niemalze sa do krwi. Mial ktos az tak z dzieckiem. Smaruje roznymi masciami I nie pomaga za bardzo. Byl u alergologa, mial testy I tez nic nie wyszlo.
  • Testy, że nic nie pokazaly, to o niczym nie świadczy, często jest alergia, nic w testach nie wyjdzie, albo nie wszystko. Dama musisz obserwować co może uczulać.
    Podziękowali 1M_Monia
  • Może by cycka na te alergie załapał przy młodszaku? Zamiast mleka? Moi pół roku bez cyca byli  a już jak na kosmitke patrzyli jak proponowałam po porodzie. Ale moznaby ściągać ew. Jeśliby miało pomoc.. z tymi skórnymi alergiami azsowymu to Wogole widzę problem. U nas Tosię na udach zaleczylismy miała teraz testy i nic nie wyszło,pani kazała jasne rzeczy i bawełniane, . Wiem ze z serca odradzam sterydy i protopic. Znajomi mieli jedno i drugie bo AZS skrajny u nich był i alergie i na prawdę odradzają- skutki uboczne po protopicu widoczne ponoć. Odwapniona zeby. 
    Podziękowali 1M_Monia
  • edytowano marzec 2019
    Tez mysle ze moze byc to poklosie tego ze bardzo krotko byl karmiony moim mlekiem. Macius nie dosc ze skrajny I przyjal tony lekow, antybiotykow to jeszcze karmipny moim mlekiem tylko do 39. tc. Gdy umieral mu braciszek zupelnie stracilam pokarm. Nigdy tez z cyca nie nauczyl sie, probowalismy ;(. Bylo odciaganie, mrozenie I sonda a potem butla. Tez mysle ze dlatego az tak.bardzo ma ta.alergie
  • @kika0 serducho?
    MPD można stwierdzić już w drugim półroczu życia.
    Masz fizjoterapię? Znaczy dziecko  ;) czy ma.?
    Jak je?
    Byłaś u neurologa? Może warto szybko?
    Podziękowali 2kika0 M_Monia
  • Moze byc wszystko w porzadku. Moze byc bardzo wiele przyczyn od drobnych po ciezke. Nie koniecznie mpd ale np rozne metaboliczne problemy, generalnie wszystko. Niestety bez specjalisty, ktory dokladnie przebada. Warto na pewno cwiczyc I poszukac przyczyny.Dobrze ze masz reke na pulsie
  • Spuchniete górne powieki i takie czerwone kreski po całości na górnych powiekach nad rzęsami, co to może być?
    Wczoraj wieczorem jedno oko lekko przekrwione.

    Czy to jest zapalenie spojówek?

    W nocy płakał, czy to boli?
    I czy możemy wychodzić z tymi oczami na podwórko? 
  • alergia na pyłki?
    Podziękowali 1MonikaN
  • annabe powiedział(a):
    alergia na pyłki?
    Pomyślałam jeszcze o słońcu. Było bardzo ostre wczoraj. Obserwuję na razie jest wesoły. 
    Mnie też trochę oczy swedza. 
  • Ja w niedziele rano leciałam do apteki po leki na alergie bo tak mi oczy spuchły i swedzialy, z nosa się lało. 
  • Pierwszy raz mam niemowlę które ma 5mcy i nie potrafi jeszcze przekręcić się samo na brzuch.. 

    rozwija się poza tym prawidłowo. Jesteśmy pod kontrolą fizjo. Pokazała mi jak ją motywować do przekręcania się, jak wzmacniać mięśnie brzucha. 
    Ogolnie napięcie mięśniowe ma prawidłowe. Trochę brzuszek tylko słabszy. 

    Czy dziewczynki z reguły wolniej się rozwijają ruchowo? Kurcze moi chłopcy to tak 3-4 mc potrafili na brzuch. Ona wielka baba, 97 centyl, 5mcy dziś kończy, wazy 8,5 kg i tylko leży.....
  • U mnie środkowa zaczęła się przekręcać dopiero na 9 miesięcy. Okaz zdrowia. Od taki leniuch był. Za 11 miesięcy zaczęła raczkować a na swoje 1 urodziny usiadła pierwszy raz i zaczęła chodzić.Takze fajny prezent zrobiła.Dzieci różne są.
    Podziękowali 1Bea
  • Dla porównania napiszę, że pierworodna przekręcała się w wieku 6,5 miesiaca. Raczkować zaczęła za 8 m. A siedzieć 8,5 m chodzić 13 miesięcy. A najmłodsza przekręcała się za 3,5 miesiąca, raczkować zaczęła na 9 miesięcy, siedzieć za 11 miesięcy a teraz bierze się za chodzenie - ma 13,5 m.
  • Myslę ze to nie ma znaczenia czy dziewczynki czy chłopcy, moje dwie ostatnie na 5 miesięcy podciągały się do wstawania, a na 6 miesięcy stawały na nogi przy meblach.
    Jak jesteście pod opieką fizjo to dobrze, ma dziecko jeszcze czas, a jak jest małą kuleczką to jej ciężej. Ciesz się z chwili wolności :) zanim zacznie wszędzie łazić i wszystko zżerać :D
    Podziękowali 4Skatarzyna Joanna36 Bea nowa
  • Czy pierwsze buciki dla dziecka kupujecie nowe? Pierwszy raz mam dylemat bo pierwszy raz mi dziecko zaczęło tak wcześnie chodzić. Młoda jeszcze nie ma roczku i jakoś tak mi żal wsadzać te jej stópkę do używanego buta, a zatrzymać na zewnątrz już się jej nie da. 
    Ceny nowych butów dla dzieci też są astronomiczne, ale jak trzeba to zainwestuję.
  • Ja kupuje używane zwykle, ale prawie jak nówki, potem moje donaszają po sobie. Na początek Clarksy. Warto jednak przymierzyć model czy pasuje bo trzecia mi się trafiła z giga stopą i choć rozmiar ok, to  nie wejdzie stopa bo za gruba. Więc musiałam dokupić inne. Często mamy sprzedają takie małe buty co tylko do wózka były zakładane. Po domu i jak już ciepło to paputki skórzane polecam.
  • @annabe te okresy są orientacyjne, jeśli ogólnie rozwija się ok, to nic się nie przejmuj! Układają ja często na macie i daj jej warunki do ćwiczeń własnych  :)
    @Hope warto kupić dobre buty dla takiego malucha, ta nóżka jest jeszcze bardzo "miekka". A w domu na boso lub w skarpetach z antypoślizgiem 
  • Ja kupowałam używane emele ale używane do wózka (co zresztą widac że nie chodzone bo jedne mają piękną złotą lakierowaną skórkę, jak je moja mała założyła i raz sie przewróciła to zdarła czubki :D) nie ma szans by chodząc dziecko ich nie przydarło więc musiały być nówki :disappointed:
    na forach fizjoterapetucznych we wpisach dotyczących butów polecali te z decathlona jako dobrą alternatywę dla wszystkich bobuxów, emeli, clarksów i innych mega drogich. Że te z dechatlona miękkie i elastyczne.


  • Moja czwarta wcale się nie chciała obracać, nic nie pomagało. Na brzuchu chętnie leżała, szybko raczkowała, chodziła. Teraz ma 5 lat i bardzo dobrze się rozwija, nawet jest bardzo sprawna, a nie przekręcała się...
    Podziękowali 1Bea
  • @Aga85 no, że dobre to się zgadzam tylko nie wiem czy nowe? Z chodzeniem po domu jest jak piszesz :)

    @uJa ja właśnie takich szukałam, ale nkeznalazłam :/ a te z decatholna to jakie? Jest to jakaś opcja, ale wolałabym mieć jedne do kościoła i na podwórko. 
  • szukaj lakierowanych :D jak są nie zdarte znaczy nowe :disappointed: ja mam na stałe na olx ustawione wyszukiwanie i sobie przeglądam :)







    Podziękowali 2Hanq Bea
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.