Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o edukacji domowej, ale bałeś się zapytać

13468920

Komentarz

  • @Wela
    Nie winiłabym szkoły, że zaprogramowuje dziecko na nie-uczenie się. Wg mnie chęć do nauki szkolnej to jest cecha wrodzona ;), chociaz mozna ją na bieżąco kształtować tzn. w jakiś sposób skłaniać dziecko do nauki :D

    Czy myślisz, że dziecko, które nie uczy się w szkole będzie uczyć się samo chętnie w ED? Niby z jakiego powodu?

    Ja nie mam takiego doświadczenia. Syn chodził przez 5 lat do szkoły do podstawówki. Bardzo denerwowało mnie to, że poza szkołą uczy się mało - tzn.mniej niz starsze siostry, chociaż wyniki w szkole miał niezłe, to ten brak nauki w domu mnie wnerwiał. Wzięłam go na ED, zrobił 6 klasę i gimnazjum. Ciągle musiałam go pilnować, aby się uczył. Teraz jest w technikum, ile sie uczy, to nie wiem (nie ma go całymi dniami w domu, bo chodzi tez do szkoły muzycznej), ale na pewno rówieśnicy i nauczyciele jakoś go mobilizują, bo zawsze przywiązywał/przywiązuje wagę do tego, co inni o nim myślą :D
  • dziękuję wszystkim za opinię i podzielenie się doświadczeniem (nie podziękowań niestety :) )
    @Aniela
    nie winię szkoły - tylko wiem jak było ze mną i syn ma podobnie - na poziomie podstawówki nie ma potrzeby uczenia się bo to co usłyszy na lekcjach mu starczy
    i widzę jak nadrabia w domu jak go nie ma w szkole - 2h wystarczyły na nieobecność 2-dniową - czyli wniosek nasuwa się sam - traci czas w szkole ;)
    czas który można by spożytkować na ciekawsze/ważniejsze/bardziej rozwijające/przyjemniejsze rzeczy niż szkoła której specjalnym entuzjastą nie jest (brak wspólnego języka z kolegami którzy mają dość ograniczone zainteresowania)

    po całym weekendzie przegadanym w temacie jesteśmy coraz bardziej na tak - ale ostateczne decyzje zostawiamy sobie na styczeń jakoś