Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Wątek bezglutenowy

Pozwolę sobie założyć powyższy wątek, bo znalazlam tylko watek 3x bez i bardzo ciezko sie przez niego przekopywać w poszukiwaniu bezglutenowych przepisów. Gdyby juz był podobny, prosze o odesłanie.
Temat dla nas aktualny niespodziewanie od wczoraj, w badaniach u starszego synka wyszla nietolerancja, mamy odstawic gluten na 6-12 miesiecy. Jako ze jestem kompletnue zielona w temacie i na ten moment cięzko mi sobie wyobrazić życie bez glutenu, będę wdzięczna za wszelkie porady, linki i przepisy.
Podziękowali 1Odrobinka
«134

Komentarz

  • Najbardziej chyba brak kanapek mnie przeraża :) Piekę od kilku lat chleb na zakwasie żytnim z żyta głownie i bez pszenicy, no i mój domowy mega zdrowy chlebek też odpada! Pytałam dziś w kilku piekarniach o pieczywo bezglutenowe, nigdzie nic nie mieli na już, a tylko w jednej na zamówienie, z czego część z tego pieczywa bezglutenowego była z owsem, co mnie zdziwiło.
    Na śniadanie zawsze jedliśmy płatki - owsiane lub jaglane. No to jaglane nam zostały.
    Ale na kolacje to zawsze jakieś kanapki były. Albo do wzięcia na poza domem. Więc jak byście mnie poratowały jakimś przepisem na pieczywo bezglutenowe, to byłoby super.
    Nawet nasza ukochana przyprawa "jarzynka z solą morską", której używaliśmy zamiast soli, odpada! Jak żyć? Młody (5,5 lat) niepocieszony i wściekły na doktora, zapowiada, że będzie zajadał olbrzymie ilości glutenu.
  • I na czym to pieczywo ewentualnie mam robić? Drożdze tylko czy też istnieje jakiś zakwas bezglutenowy?
  • Przetestowałam różne pieczywa bezglutenowe i na chwilę obecną wchodzą mi dwa rodzaje:

    chlebek Kasi Gurbackiej
    http://gurbacka.pl/przepis-na-bezglutenowy-cienki-chleb-z-chia/

    smakuje mi ze wszystkimi możliwymi dodatkami: jajko, twaróg, dżem, wędlina, ser, pasztet.

    bułeczki na gotowej mieszance Schaar: