Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Co zamiast mleka?

I mnie dopadło. Mam wykluczyć z diety 3-latka mleko. Mam pytanie główne - czy zdecydować się na jakieś jedno inne (np. tylko ryżowe, albo tylko sojowe czy migdałowe) czy lepiej jest urozmaicać i zmieniać te rodzaje mlek, aby była różnorodność.
Pytanie nr 2: czy mleko sojowe można chłopcom bez ograniczeń podawać?
Ostatnie: poproszę o porady praktyczne i przepisy na przygotowanie takich mlek np. za pomocą thermomixu, miksera etc.
___
Jeżeli taki wątek już istnieje, to poproszę o link. Jestem całkowitym nowicjuszem w tym temacie.
«1

Komentarz

  • Mleko sojowe to straszny syf. Szczególnie dla chłopca. Korzystniej jest zrezygnować z mleka. Ono nie jest niezbędne w diecie. Większość zdrowych dań można z powodzeniem przygotować przy użyciu wody zamiast mleka. Do picia można dawać dziecku coś innego (najlepiej wodę), płatki na mleku są niezdrowe. A w tych rzadkich przypadkach, gdy mleko jest trudnozastępowalne (np. krem na budyniu do tortu), to nawet jak się użyje kupnego sojowego, to nie będzie to ani tragedia dla zdrowia, ani szczególnie wielki wydatek.
  • Ja nie polecam migdałowego. Jest naprawde niedobre. Da sie wypic dopiero po dodaniu solidnej ilosci cukru a to przeciez bez sensu. W dodatku zawartość migdałów w tym mleku jest powalająco niska.
  • Bardzo dziękuję za linki z przepisami.
    Ten substytut mleka nie tyle jest potrzebny w ciągu dnia, bo tutaj nie ma kłopotu, co na noc. Mały cały czas chce pić mleko wieczorem i rano.
    Właśńie poczytałam o arszeniku w ryżu…
    Nie no. Załamka.
  • edytowano czerwiec 2016
    Dobra. Jadę jutro nabyć migdały. (- @Silesia: ale może to kupne było niedobre? Ja spróbuję z tymi daktylami pzretrzeć).
    I do jaglanki się uśmiechnę - chyba człowiek się starzeje, że takie coś go spotyka ;)
  • Mój nocami pije ryżowe eko (o smaku naturalnym) z Rossmana max 400 ml na dobę.