Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Pijawki - leczenie żylaków

Czy ktoś z Was miał do czynienia? Czy można stosować pijawki karmiąc piersią? (nie w tym samym momencie oczywiście, jedna mleczna pijawka jest wystarczająco absorbująca :wink: ) 
«1

Komentarz

  • @Tola - czytałaś cokolwiek o hirudoterapii, czy tak, na zasadzie "nie znam się, to się wypowiem" dzielisz się swoimi przemyśleniami?
    @Mle - w ciąży na pewno przeciwwskazane, bo wpływają na krzepliwość krwi i powodują jej utratę. Co do laktacji, to nie spotkałam się z informacją, żeby ktoś odradzał. Myślę, że szczególnie w przypadku większego dziecka, u którego mleko jest tylko pokarmem uzupełniającym, nie powinno być problemu z pogodzeniem karmienia z terapią pijawkami lekarskimi.
    Ważne, żeby przed zabiegiem skontrolować morfologię i parametry krzepnięcia, ale tego powinna od Ciebie wymagać osoba przeprowadzająca zabieg. Jak nie wymaga, to byłabym podejrzliwa.
    Podziękowali 2Mle Aniela
  • Pijawki, te lecznicze ,podobno nie tyle, ze wypijają krew, co wpuszczają jakieś substancje lecznicze. Moja kuzynka korzystała z zabiegu, karmiąc 10 miesięczna córeczkę. Co prawda nie na żylaki,  ale podobno poprawa była kolosalna.
    Podziękowali 1Klarcia
  • Zresztą okazuje się,  że wiele dawnych metod "szarlatanskich" ma dziś uzasadnienie w nauce, np pocieranie jęczmienia złotem. 
  • Kłopot z "nie-eko" jest taki, że przy karmieniu nic właściwie nie można stosować. Cyclo3 Fort to jedyna rzecz, która nie jest suplementem, ale ja nie widzę rezultatów. Postaw się Tola w takiej sytuacji: jesteś w ciąży, potem karmisz przez rok z kawałkiem, znowu jesteś w ciąży a potem karmisz. Żylakom w to graj. Nie obawiam się hirudoterapii, bo nawet moja ś.p. babcia ją stosowała (ale akurat z żylakami nie miała problemu), a sama była lekarzem. Niestety zmarłej już nie zapytam o szczegóły :wink: 
  • "sterylnie hodowane do terapii"