Poza złomowaniem, są dwie inne możliwości: Albo do końca grudnia (ani dnia dłużej) mogłyby być gigantyczne obniżki cen samochodów, albo "dilerzy mogliby też sami kupić niesprzedane auta i je zarejestrować", a w przyszłym roku sprzedać je jako używane. Generalnie wygląda na to, że wraz z końcem tego roku, kończy się rynek nowych samochodów spalinowych w Europie. Który producent do tej pory nie przestawił się na elektromobilność, już nie sprzeda swoich pojazdów. Już teraz, a nie za kilka lat, pozostanie jedynie wtórny rynek obrotu spaliniakami? Dzieje się dokładnie to, o czym w branży mówi się od dawna. Odtrąbiono właśnie koniec ery samochodów spalinowych.
Już niedługo w Europie nie będzie wolno sprzedawać nowych samochodów spalinowych, także hybryd. W UK zakaz spalinowych wejdzie w 2030, zakaz hybryd w 2035. A więc muszą postawić ładowarki i odholowywać blokujące je auta. Podobne ustalenia są w skali całego świata.
Jeśli faktycznie to wprowadzą, to państwa sprzedające gaz i ropę będą musiały szukać rozwiązania, albo padną. Na FB ktoś napisał że najwięcej neodymu jest w Mongolii (dla niewtajemniczonych: cenny metal używany do budowy magnesów w silnikach, jest jeszcze dysproz). Inny problem to pomysł opodatkowania każdej mili przejechanej elektrykiem. Jak u Tytusa de Zoo: podatek od kichania, od przeklinania. Do tego czarna skrzynka śledząca każdą podróż i zliczająca mile - zagrożenie prywatności.
Są jeszcze olbrzymie rynki światowe, które nie zamierzają nic robić. Władzę nad światem przejmuje Azja, wprowadzają w tej chwili strefę wolnego handlu gdzie mieszka dwa miliardy ludzi. A Europa? Któż by się nimi przejmował.
Martwię się tylko, że teraz w Jewropie jest taki trynd, żeby ludziom ograniczać podróże, żeby gołota (czyli my) nie robiła tłoku. U nas władze mówią że Covid dowiódł iż można nie jeździć, chyba że rowerem - lokalnie, a pracować na laptopku, z domu. Dlatego wprowadzają ograniczenia prędkości, także na autostradach. No i podatek.
Ciekawe. A rozbudowali już sieć energetyczną i pobudowali nowe elektrownie? Życie zweryfikuje nierealne plany. (...)
W nocy i w czasie huraganu samochody mogą stanowić magazyny energii, którą oddadzą w dzień jeśli pozostaną podłączone. Ludzie mogą mieć na dachach, także blokowisk, małe pionowe wiatraki i panele. Samochód dziennie ciągnie średnio góra 24 kWh/100km. The Tech That Could Fix One of Wind Power's Biggest Problems Niestety, to Islandczyk wymyślił, żeby w ogóle zakazać podróży, niech ludzie siedzą na d***, ze szczególnym wskazaniem na Polskę !
Może będziemy gnać na rowerach elektrycznych po ścieżkach covidowych, albo snuć się powoli samochodami po debilstradach (smartmotorway).
A oto co wydumali Islandczycy, wrogowie elektryfikacji, na swoim uniwersytecie:
Nie wystarczy wymiana samochodów elektrycznych na inne, szczególnie w takich krajach jak Polska. Potrzebne jest zerwanie z uzależnieniem od indywidualnego transportu i zmniejszenie liczby samochodów zamiast jej zwiększania. Zamiast zwiększać zużycie energii trzeba je zmniejszać - tylko wtedy pełna dekarbonizacja ma szanse na realizację."
Typowe lewackie ple-ple. A tymczasem USA, Chiny i Indie będą się spokojnie rozwijać.
Nasz przyjaciel z kręgu sorzedaje swojego forda galaxy. Plus taki ze dokladnie i szczerze mowi o samochodzie. Kupilismy kuedys od nich forda focusa. Byl bardzo zadbany.
z własnego doświadczenia polecam Peugeot Rifter - wersja 7 osobowa
Dużo miejsca dla każdej z siedmiu osób, w 2 rzędzie 3 pełnowymiarowe miejsca Jeśli chce się mieć coś z bagażnika to dodatkowo wersja long jest wydłużona o około 20 cm, więc coś tam wejdzie:)
Nie na temat elektryków: zadatkowaliśmy Audi A2 2005, niestety benzynowe. Diesle były w złym stanie. Dla najstarszego, będzie pożyczał swojej mamie a mojej żonie. Mam nadzieję że się zaraz nie popsuje. Wyprodukowano tylko 176 377 egzemplarzy! - test i prezentacja AUDI A2 - Część 1/2
Problem jest raczej z pozyskiwaniem neodymu i dysprozu; to nie jest czysta produkcja . Te metale są potrzebne do budowy silników i prądnic w wiatrakach. Jedyna nadzieja w tym że coś się poprawi jak pałeczkę przejmą Japonia lub Korea; zamiast Chin.
Baterie są używane jako magazyny energii a potem utylizacja.
Ekologia dziś: To jest Henrik Huseby, właściciel maleńkiego sklepu naprawiającego telefony w Norwegii, tutaj właściciele sr@jfonów mogą je zreperować zamiast kupowania nowych, teraz jabłko pozywa go na 25000$ i żąda zniszczenia wszystkich telefonów które zreperował, sprawa jest teraz w sądzie najwyższym.
McDonald’s skarżył właścicieli knajp za zakładanie biznesów o tej nazwie, mimo że używali własnego nazwiska. Nie chodzi o wygraną, wystarczy że gościowi nie starczy na kolejnych adwokatów.
Nie na temat elektryków: zadatkowaliśmy Audi A2 2005, niestety benzynowe. Diesle były w złym stanie. Dla najstarszego, będzie pożyczał swojej mamie a mojej żonie. Mam nadzieję że się zaraz nie popsuje. (...)
Nareszcie udało się ściągnąć to cudo na nasze odludzie, mimo obostrzeń. Szkoda że nie diesel (benzyniaki tej marki nie są idealne), szkoda że 4 fotele. Ale niedługo dieslem nigdzie się nie wjedzie i może nie przejść kontroli spalin. Samochód jest unikalny, nierdzewny. Może kiedyś syn go zelektryfikuje i sprzeda jako auto zabytkowe?
@jukaa podpytalam męża o te auta: Nissana by odradzał, jeśli chodzi o Seata jak na te wielkosc auta silnik 1,2 jest za słaby i "w trasach bedzie jeździć jak wóz drabiniasty", ociężale.
Komentarz
https://swiatmotocykli.pl/motocykle/400-km-zasiegu-w-elektrycznym-motocyklu-nowe-modele-energica-to-prawdziwy-przelom/
21,5 kWh - to ja mam 24 kWh w samochodzie 7-mioosobowym!
Nowe auto prosto na złom? To nie fikcja, dilerzy błagają o pomoc
https://www.money.pl/gospodarka/nowe-auto-prosto-na-zlom-to-nie-fikcja-dilerzy-blagaja-o-pomoc-6575099196546016a.html?fbclid=IwAR1Z6NV2EvP0gYavWPayzBYX53f_GARwykhWRr7yCg7-vg9y8x7s5_3VGc4
Adam Uhle (FB):
Uważam, że najbardziej sensownym rozwiązaniem jest spalina plus plugin na 50-80km.
A więc muszą postawić ładowarki i odholowywać blokujące je auta. Podobne ustalenia są w skali całego świata.
Na FB ktoś napisał że najwięcej neodymu jest w Mongolii (dla niewtajemniczonych: cenny metal używany do budowy magnesów w silnikach, jest jeszcze dysproz).
Inny problem to pomysł opodatkowania każdej mili przejechanej elektrykiem. Jak u Tytusa de Zoo: podatek od kichania, od przeklinania. Do tego czarna skrzynka śledząca każdą podróż i zliczająca mile - zagrożenie prywatności.
Norwegia wprowadza bana na auta spalinowe po 2025!
Władzę nad światem przejmuje Azja, wprowadzają w tej chwili strefę wolnego handlu gdzie mieszka dwa miliardy ludzi.
A Europa? Któż by się nimi przejmował.
VDA: Norma Euro 7 ubije samochody spalinowe w Unii Europejskiej
https://elektrowoz.pl/auta/vda-norma-euro-7-ubije-samochody-spalinowe-w-unii-europejskiej/Tak się to robi w Chinach:
A tak w Dehli (na razie):
W nocy i w czasie huraganu samochody mogą stanowić magazyny energii, którą oddadzą w dzień jeśli pozostaną podłączone. Ludzie mogą mieć na dachach, także blokowisk, małe pionowe wiatraki i panele. Samochód dziennie ciągnie średnio góra 24 kWh/100km.
The Tech That Could Fix One of Wind Power's Biggest Problems
Niestety, to Islandczyk wymyślił, żeby w ogóle zakazać podróży, niech ludzie siedzą na d***, ze szczególnym wskazaniem na Polskę
A oto co wydumali Islandczycy, wrogowie elektryfikacji, na swoim uniwersytecie:
Typowe lewackie ple-ple. A tymczasem USA, Chiny i Indie będą się spokojnie rozwijać.
Edit:
Ameryka też się przymierza:
Tesla, Lucid, Rivian, and others join forces to create ZETA: a push for electric cars only by 2030
https://electrek.co/2020/11/17/tesla-lucid-rivian-join-forces-zeta-push-electric-only-2030/
Tesla, Uber and 26 others launch a lobbying group for electric vehicles
https://www.engadget.com/electric-car-lobby-tesla-uber-zeta-204220943.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAGsb32Fjwwpd-bTy2I9y-D33Xw6AXrvnet6j5S5Qq_rMPH0BlnT2eCBk0gNNgpSUh6aL50BGIlr1O566friIAVpIzLc_dmimrEcgSI-iMvrY6Np2VpZkp4k0ai3cDIV3_TrPjSrW22CQL1NEP7WkRCUckE4BHBNrfv4LUlvKkTNV
https://m.olx.pl/oferta/ford-galaxy-mk3-2006-benzyna-lpg-7-miejsc-hak-CID5-IDHlELw.html
Dużo miejsca dla każdej z siedmiu osób, w 2 rzędzie 3 pełnowymiarowe miejsca
Jeśli chce się mieć coś z bagażnika to dodatkowo wersja long jest wydłużona o około 20 cm, więc coś tam wejdzie:)
Wyprodukowano tylko 176 377 egzemplarzy! - test i prezentacja AUDI A2 - Część 1/2
https://elektrowoz.pl/auta/tesla-w-chinach-montuje-blokady-przy-superchargerach-samochody-spalinowe-juz-nie-zablokuja-ladowarek/
Więcej o solid-state i Toyocie w wątku o elektrykach.
Baterie są używane jako magazyny energii a potem utylizacja.
Ekologia dziś:
To jest Henrik Huseby, właściciel maleńkiego sklepu naprawiającego telefony w Norwegii, tutaj właściciele sr@jfonów mogą je zreperować zamiast kupowania nowych, teraz jabłko pozywa go na 25000$ i żąda zniszczenia wszystkich telefonów które zreperował, sprawa jest teraz w sądzie najwyższym.
Samochód jest unikalny, nierdzewny. Może kiedyś syn go zelektryfikuje i sprzeda jako auto zabytkowe?
Jestem mega zadowolony i przebieg nie kręcony masz praktycznie gwarantowany.
My coś dla 7 wysokich osób, więc ostatnie siedzenia muszą być pełnowymiarowe.
Moje ma już 29 lat i śladu rdzy