Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Opóźniony rozwój mowy

 Czy spotkał się ktoś z dość mocno opóźnionym rozwojem mowy u dziecka? Syn  za tydzień będzie miał 3 latka... Zaczął powtarzać  jakieś słowa ale daleko mu do rozmowy... Córki mówiły dość szybko... Dziecko jest pod opieką neurologopedy przebadany przez neurologa psychiatre zbadany słuch i sprawdzony wzrok wszystko niby ok... A jednak nie jest ok...

Komentarz

  • edytowano czerwiec 2021
    U nas. Mieliście badanie EEG? Maciej 3 lata skończył w kwietniu, dopiero powoli mówi słowa, ale dużo po chińsku dalej 
  • U nas przyczyną wyszła dopiero w 6 roku życia,  przetwarzanie słuchowe zaburzone,  testy są dla dzieci od 7 roku życia.... Wcześniej trudno je przeprowadzić. 
  • edytowano czerwiec 2021
    Znam chlopca, ktory duzo gaworzyl, pozniej nic, tylko raczkami pokazywac co chce. Okolo 4 roku zycia zaczal mowic, bardzo niewyraznie ale duzo. Byla potrzebna pomoc logopedy, ale dziecko obecnie ladnie mowi(niestety czasami problem z litera k) I ma niesamowicie bogate slownictwo. 
  • edytowano czerwiec 2021
    Tak, my byliśmy u neurologa i pierwsze co yo badania krwi plus EEG. W EEG wyszły nam zmiany w okolicy ośrodka mowy i jej to wygląda na afazję ale za pół roku powtórka co z tymi zmianami czy zanikają czy rosną. U nas duży efekt przyniosło odstawienie tv w domu i puzzle i wszelakie układanki, ruszył dzięki temu bo nic się nie działo, nawet rozumienie tego co my do niego mówimy nie było oczywiste . Teraz rozumie co do niego mowie i nie mówi jakoś strasznie dużo słów ale próbuje z nich składać jakoś przekaz dla nas - wcześniej tego nie było. A i kazała nam kupić eye q bo kwasy tłuszczowe są bardzo potrzebne dla mózgu i np u mojej siostry mózg u 6 latka przestał się rozwijać i wyglądał jak u 3latka i właśnie suplementowali i poprawiło się
  • Zuzapola powiedział(a):
    U nas przyczyną wyszła dopiero w 6 roku życia,  przetwarzanie słuchowe zaburzone,  testy są dla dzieci od 7 roku życia.... Wcześniej trudno je przeprowadzić. 
    Testy ustandaryzowane są faktycznie dla starszych dzieci. Ale pewne problemy można wyłapać wcześniej, możliwe jest przeprowadzenie diagnozy si u młodszych dzieci. Jest coraz więcej skal, ankiet i kwestionariuszy przeznaczonych juz nawet dla niemowląt.
  • Dlaczego si? U nas to nie miało związku. SI miał zrobione wcześniej. 
  • Agmar powiedział(a):
    U nas. Mieliście badanie EEG? Maciej 3 lata skończył w kwietniu, dopiero powoli mówi słowa, ale dużo po chińsku dalej 
    Eeg i rezonans był  bez zmian 
  • Jeśli dziecko jest przebadane i nic mu nie dolega, to po prostu może ten typ tak ma. Z mojej siódemki tylko dwoje mówiło w miarę po ludzku w wieku dwóch lat. Troje dopiero w czwartym roku życia. Sześciolatek do dziś ma problemy, chodzimy do logopedy. 12-latka, która mając 3 lata potrafiła powiedzieć swoje imię i zamiast tak mówiła mam nie ma dzisiaj żadnych problemów rozwojowych. 
    Nie bagatelizuję problemu, ale też nie warto się za bardzo przejmować IMHO. 
    Podziękowali 2ladykiss Avq
  • edytowano czerwiec 2021
    Moj wczesniak mial i to tez stwierdzone w przedszkolu. Mial zajecia z logopeda. Zastanawiali sie czy mu nie dac nauczyciela wspomagajacego...a niektorzy straszyli szkola specjalna w przyszlosci ( chyba tylko jako przestroga) Teraz buzia mu sie nie zamyka. Powie prawie wszystko.
    Duzo dalo przebywanie wśród rówieśników ktorzy mówili lepiej.
  • Średni, w wieku dwóch lat mówił pełnymi zdaniami i wypowiadał poprawnie każdą głoskę, łącznie z r. Z najmłodszym jeździłam do logopedy przez dwa lata, co poniedziałek, w wieku 5 i 6 lat, obecnie nie widać żadnej różnicy. Nie trzeba porównywać rozwoju, każde dziecko jest inne (truizm, ale jakże prawdziwy).
  • edytowano czerwiec 2021
    Zgadzam się że nie ma co porównywać ale sprawdzać trzeba, u mojej Amelki wyszedł niedosłuch w trakcie sprawdzania, Maciej to dalszą diagnostyke, a Hania zobaczymy jak będzie, nie naśladuje zwierząt ani nic, ale rozumie wszystko co mówimy wiec sie nie martwie
    Podziękowali 2M_Monia Gosia5
  • Ważniejsze od mowy, jest brak rozumienia mowy. Dziecko może nic nie mówić ale wszystko zrozumie i wykona każde polecenie. Trzeba też patrzeć na inne sygnały np czy dziecko nawiązuje kontakt wzrokowy z osobą która do niego mówi. Nie można bagatelizować opóźnienia rozwoju mowy bo to bardzo wpływa na inne sfery życia dziecka np na poziom stresu wynikający z braku możliwości komunikacji. 
    Mam dziecko lekko dotknięte autyzmem które w wieku 2 lata i 3 miesiące nie mówiło, nie reagowało na imię, nie nawiązywało kontaktu wzrokowego.
    Nam bardzo pomogło wspomaganie rozwoju metodą krakowską a szczególnie seria "Słucham i uczę się mówić" zrealizowana dokładnie według zaleceń.
    Gorąco polecam metodę krakowską w zaburzeniach rozwoju mowy. Ta metoda jest tak stworzona, że każdy rodzic jest w stanie ją skutecznie zastosować.
    Podziękowali 1Karolinka
  • edytowano czerwiec 2021
    U nas Zosi super krakowska w nauczeniu czytania pomogła, Amelce niestery nie, a Maćkowi kupiłam że dwie książeczki na spróbowanie z tej serii słucham i uczę się mówić, ale nie był zainteresowany - u niego był ten problem ze on miał swój świat i koniec, nawet logopedę olał, bawił się po swojemu bezdzwiekowo obok mimo jej staran
  • UlaUla
    edytowano czerwiec 2021
     
  • Jakie książki do krakowskiej polecacie na początek?
  • U nas wszystkie dzieci zaczynały mówić w wieku 3 lat, wcześniej wszystko rozumiały, pokazywały. Z powodu tak późnej mowy były problemy logopedyczne- trójka szybko wyrównała, czwarte częściowo z powodu innych problemów. Z piątym pracujemy, jednak słabo to idzie- zamiast k jest t, mowa bardzo niezrozumiała dla obcych. Jednak ogolnie bardzo mądry, pomysłowy, bystry.
  • Zuzapola powiedział(a):
    Dlaczego si? U nas to nie miało związku. SI miał zrobione wcześniej. 
    Zuzapola powiedział(a):
    Dlaczego si? U nas to nie miało związku. SI miał zrobione wcześniej. 
    Można wczesniej rozpoznać problemy z przetwarzaniem słuchowym, są specjalne kwestionariusze.
    Zwykle postawienie diagnozy wymaga wielu specjalistów oczywiście. Należy wykluczyć problemy z słuchem (słuch odbiorczy i przewodenie), upośledzenie umysłowe itd. 
  • Moja córka miała opóźniony rozwój mowy, określony jako afazja. W wieku 5 lat mało mówiła, pojedyncze słowa. EEG wyszło nieprawidłowe, ale nie wiem czy jest to badanie miarodajne na to zaburzenie. Rok w zerówce miała WWR i kształcenie specjalne. 2 lata intensywnej terapii, metodą prof. Cieszyńskiej z neurologopedą 1 raz w tyg. 1 godz. i WWR w grupie - takie TUSy z neurologopedą na przełamanie blokad komunikacyjnych. Teraz ma 9 lat, jeszcze ma problemy logopedyczne, czyta b. dobrze, ale ma problemy z pisaniem wyrazów typu "ciemno"- nie wie czy czemno, czy cemno. Przetwarzanie słuchowe wyszło nie najlepiej, tu mi logopeda polecała Neuroflow, ale jeszcze nie zrobiłyśmy tego (teraz jest przez internet).
  • Agmar powiedział(a):
    U nas. Mieliście badanie EEG? Maciej 3 lata skończył w kwietniu, dopiero powoli mówi słowa, ale dużo po chińsku dalej 
    Kamil zaczął dużo powtarzać ale żeby tak spontanicznie mówił dam od SIEBIE TO NIE 
  • Moja córka pozno mówiła.
    Teraz ma prawie 10 lat nie czyta praktycznie.
    Dopiero we wrześniu stwierdzili padaczke.
    Nie zwelekaj ja ma do siebie żal ze czekałam bo dziecko ma jeszcze czas. Teraz moze byc za pózno i leczenie nie da efektów.
    Pomimo rehabilitacji wzroku meto Iryny Martynowej. Moze tak byc ze córka nigdy sie nie nauczy czytać
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.