Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

ED - materiały

1246713

Komentarz

  • A na matlandii utrwala sobie wiedzę i ćwiczy szybkość rachunkową. Podoba mu się.
  • Ale myślę ze jest to tez fajna stronka dla tych dzieci, dla których matma nie jest atrakcyjna. Fajne obrazki fabuła jak w grze komputerowej i wiedza łatwiej do głowy wchodzi
  • W zeszłym roku korzystaliśmy - teraz nie mieliśmy jeszcze kiedy.
  • Moje robią matematykę z "+", ale zadań jest tak dużo, że na jakieś super programy nie mieliby zwyczajnie czasu.
    @Aniela - moi też trzaskają te zadania - dziś na wyraźną proźbę Janka (5klasa) część mu odpuściłam trzaskania - wydaje mi się, że jak człowiek załapie, to trzaskanie tych zadań staje się nudne i daje przeciwny skutek.
    Nigdy trzaskanie zadań z mat. nie daje przeciwnego skutku. :)

  • Aniela

    Owszem daje, trzaskanie to mechanizacja zamiast kreatywnego myślenia abstrakcyjnego.
  • @Gregorius muszę Ci powiedzieć, że Twój nowy awatar jest super ;-)
  • Aniela

    Owszem daje, trzaskanie to mechanizacja zamiast kreatywnego myślenia abstrakcyjnego.
    Ale ja wcale nie marzę o tym, aby moje dziecko myślało kreatywno-abstarkcyjnie. Po co mu to?
  • No  myślenie kreatywno abstrakcyjne przydaje się zyciu. No mi się przydało nie raz. Nie mówiąc o tym ze mój kierunek studiów bez myslenia kreatywnego nie wchodziłby w grę.
  • Mojemu J szkodzi trzaskanie. Widze, ze bolesnie przebiega oderwanie od abstrakcji ;) I marzy mi sie jakis szalony matematyk na zajecia nadal...
  • No  myślenie kreatywno abstrakcyjne przydaje się zyciu. No mi się przydało nie raz. Nie mówiąc o tym ze mój kierunek studiów bez myslenia kreatywnego nie wchodziłby w grę.
    W życiu to raczej przydaje się myślenie praktyczne.
  • edytowano wrzesień 2013
    A wracając do pedagogiki klasycznej której jesteś oredowniczka. Miałam na studiach profesora. Człowiek już nie zyje. Miał wówczas lat około 80, więc był przedstawicielem przedwojennej inteligencji i edukacji klasycznej. Uzywał biegle łaciny. Człowiek o niespotykanych horyzontach- na jego zajęciach otwierały mi się dawno nieotwierane szufladki i szare komórki pracowały jak nigdy.
    I powstawały w jego pracowni bardzo kreatywne projekty.
  • Bez myslenia kreatywno-abstrakcyjnego dziecko osiagnie najwyzej poziom kalkulatora. Czyli z praktycznego punktu widzenia lepiej zainwestowac 200 zl w dobry kalkulator, niz latami meczyc dziecko ;)
    @Gregorius tak z czystej ciekawosci zapytam: wprowadzasz dzieciom jakies elementy tzw wyzszej matematyki (np. wydaje mi sie, ze dzieci swietnie poradzilyby sobie z cialami, pierscieniami itp)? Bo widze, ze tez masz ciagotki w temacie ;)
  • @Aniela myślenie abstrakcyjne jest szalenie praktyczne.
  • @Maciejka z algebrą (wspomniane ciała, pierścienie, itp) sam mam problem. preferuję analizę.


  • Ale ja wcale nie marzę o tym, aby moje dziecko myślało kreatywno-abstarkcyjnie. Po co mu to?
    Aby się odróżnić od maszyny.
  • @manna zacząłbym od pojęcia zbioru.
  • Moze nie malemu, ale takiemu, ktore juz potrafi podstawe obliczenia przeprowadzac. Wydaje mi sie, ze w ramach lamiglowki taka teoria grup (na rozgrzewke ;) ) bylaby niezla frajda i poszerzylaby baaaardzo horyzonty myslowe. Ale to moze taka moja fantazja, dlatego pytam.
  • Bo ja wiem czy tradycyjne. Georg Cantor to nie starożytny grecki matematyk tylko raczej bardziej "nowoczesny"

    Offtop się robi
  • @Maciejka najpierw sam bym se musiał odświeżyć.
  • @Maciejka z algebrą (wspomniane ciała, pierścienie, itp) sam mam problem. preferuję analizę.

    I co? Dzieci trzaskaja obie cegly "analizy matematycznej w zadaniach" ;)
  • @Aniela myślenie abstrakcyjne jest szalenie praktyczne.
    praktyczne? dlaczego?
  • @Maciejka z algebrą (wspomniane ciała, pierścienie, itp) sam mam problem. preferuję analizę.

    I co? Dzieci trzaskaja obie cegly "analizy matematycznej w zadaniach" ;)
    Tak, wszystkie zadania z Banacha (Rachunek różniczkowy i całkowy)
  • @Aniela myślenie abstrakcyjne jest szalenie praktyczne.
    praktyczne? dlaczego?
    Bo pozwala rozwiązac problemy, których jeszcze do tej pory nie znałaś.
  • Dlatego, ze w przyszlosci dziecko ma szanse zostac specjalista a nie wyrobnikiem.
  • @Aniela myślenie abstrakcyjne jest szalenie praktyczne.
    praktyczne? dlaczego?
    Bo pozwala rozwiązac problemy, których jeszcze do tej pory nie znałaś.
    A po co mam rozwiązywać problemy, których nie znam? Nie znam problemu to dla mnie go nie ma, więc co mam rozwiązywać? :))
  • edytowano wrzesień 2013
    @Maciejka
    http://math.hosted.pl/math_2/algebra_ab.html

    poezja :) prowadzisz te cwiczenia?
    E: wygooglowalam juz, ze nie.
  • @Aniela myślenie abstrakcyjne jest szalenie praktyczne.
    praktyczne? dlaczego?
    Bo pozwala rozwiązac problemy, których jeszcze do tej pory nie znałaś.
    A po co mam rozwiązywać problemy, których nie znam? Nie znam problemu to dla mnie go nie ma, więc co mam rozwiązywać? :))
    Ty tak powaznie? nie natrafiłas w zyciu na problem do ktorego nie miałaś "schematu rozwiązania" ?
  • @Maciejka

    o ile nauczam (ostatnio rok temu) to

    a) innego przedmiotu
    b) raczej dorosłych
    c) jeśli matmy, to na poziomie podstawowym
  • gdyby nie myslenie kreatywne nie byłoby postępu, wynalazków.


    A poza tym

    to właśnie myślenie kreatywne i wymyslenie  daje frajde i radochę


Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.