"praktyczne rozwiązania na temat - Możliwości nauczyciela- wychowawcy w zakresie kreowania środowiska klasy jako grupy." ma może ktoś jakis pomysł? bardzo bym prosiła o pomoc. Czy to może chodzi o metody aktywizujące?, czy raczej o integracje klasy?
Wydaje mi sie że (po przetłumaczeniu) chodzi o to co nauczyciel może zrobić żeby klasa stała się zwartą małą społecznością. Praktyczne rozwiązania brałabym jako wspólne wycieczki i wyjazdy, wspólne akcje i zadania, branie udziału (jako klasa) w konkursach, wolontariat klasowy, wspólne dyskusje na lekcjach wychowawczych, zostawianie dzieci na przerwach w klasie, organizowanie przedstawień i wydarzeń, wspólny udział w wydarzeniach w mieście. Ale nie znam się na takich pracach.
Klasa to już pewna grupa Aż cisną się pytania: O jakiej szkole mówimy? Jakimi cechami ma odznaczać się ta grupa ? Do czego dążymy ? Pytanie jest o środki do celu, a Ty zastanawiaj się jaki ten cel ma być? Konkretnie
no tak... Klasa jest grupą. Tego już kreować nie trzeba. Także temat bez sensu. Pewnie chodzi o to, co pisała Silesia. Ale to już integracja. Nie zawsze te działania pomogą. Wszystko zależy od składu i liczebności klasy. Ja osobiście uważam, że pełna integracja jest niemożliwa, ale próbować warto.
Możliwości nauczyciela, to jakby nie zawsze koreluje z wynikiem. Chodzi bardziej niż o klasę, co może nauczyciel - od strony samej klasy, prawa, a także własnych cech osobowościowych, talentów, itp.
dzięki wielkie, praca tylko z literatury I doświadczenia, z tymi szkołami do super pomysł( programy autorskie). Szkoła do mojego wyboru, ale wspomnę że wszystko zależy od rodzaju placówki.. tak dzięki wielkie za wszystkie pomysły:-) rozjaśniło mi sie w głowie:-)
Komentarz
Praktyczne rozwiązania brałabym jako wspólne wycieczki i wyjazdy, wspólne akcje i zadania, branie udziału (jako klasa) w konkursach, wolontariat klasowy, wspólne dyskusje na lekcjach wychowawczych, zostawianie dzieci na przerwach w klasie, organizowanie przedstawień i wydarzeń, wspólny udział w wydarzeniach w mieście.
Ale nie znam się na takich pracach.
Aż cisną się pytania:
O jakiej szkole mówimy?
Jakimi cechami ma odznaczać się ta grupa ?
Do czego dążymy ?
Pytanie jest o środki do celu, a Ty zastanawiaj się jaki ten cel ma być?
Konkretnie
to Cię natchnie
no przecież bez przypisów żaden wykładowca pracy nie przyjmie