Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Metoda Krakowska

2»

Komentarz

  • edytowano styczeń 2017
    @karolinamika Najpierw same samogłoski. Jak zacznie powtarzać i wskazywać palcem włączyć wyrażenia dźwiękonaśladowcze i powoli wycofywać samogłoski. Jak zacznie się posługiwać wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi w codziennym życiu włączyć rzeczowniki wszystkie płyty na raz. Codziennie inna. Aż opanuje rzeczowniki i zacznie używać.
    Podziękowali 1Skatarzyna
  • Nam logopeda kazała samogłoski i dźwiękonaśladowcze na raz. No ale moja córa to przypadek szczególny - wszystko wskaże a nic nie powtórzy.
    Podziękowali 1Skatarzyna
  • Kajtek wskazuje chętnie, ale lubi bym go za rękę wskazującą trzymała, choć sam kieruje. Powtarza niewiele, tylko "pi" z entuzjazmem (śpi)
  • Dzięki. Pytam forum bo logo niewiele powiedziała. Tyljo ze jest za łączeniem metod i z płyty to puszcza piosenki z pokazywaniem bo dziecko musi usłyszeć zrozumieć i pokazać. Może nie sa bardzo zna tą metodę
  • @mamlu traktuj bardzo poważnie zakaz stymulacji prawopółkulowych. Zero TV w tle, radia, muzyki, migających obrazów. Dziecko może słuchać WYŁĄCZNIE mowy ludzkiej. Da się przeżyć, ja żyłam rok.
  • Gdzieś czytałam komentarz Cieszyńskiej,że śpiewać dziecku można.Oczywiście bez podkładu muzycznego.
  • My śpiewamy bardzo dużo i chyba najszybciej ze śpiewania Kajtek nowe słowa chwyta.
  • A praca nad sensoryką w jaki zakresie, ponieważ różne zmysły stymuluje się w różny sposób. Generalnie fajnie się sprawdzają różne masy do ciapkania - ciastoliny, magiczny piasek, masa solna, farby do malowania rączkami, różne domowo urzadzane tory przeszkód, jeżdżenie na kocu, skakanie, turlanie, przelewanie wody, kołysanie w kocu. Ale to temat szeroki jak morze bo to co pomaga jednemu dziecku niekoniecznie pomoże innemu. Fajne są zabawy zwierzakami w naśladowanie dźwięków, np. mama kurka woła kurczaczki raz cicho raz głośno.
  • Nam ostatnio zalecono zakup maty do wanny, takiej masującej co robi bąbelki i jeszcze wizytę u osteopaty (???) umówiłam wizytę ale dopiero na kwiecień, nie wiem czego się spodziewać wyczytałam tylko że to się stosuje równolegle z fizjoterapią.
  • Byłam u osteopaty w celu zbadania wad postawy u dzieci ( nas też obejrzaŁ). Mogą być jego obserwacje pomocne w przypadku zaburzeń rozwojowych, dam znać czy są jakieś efekty. Miał wersję np. by do dziecka podchodzić od prawej strony bo  lateralizacja ma wpływ na nerwowość i dziecka. 
  • Czy można z tymi książkami Cieszyńskiej ćwiczyć z dzieckiem 3,5 letnim, które już mówi ale niewyrażnie? Zaczynać od początku-np. dzwiękonaśladowcze, czy np rzeczowniki, czasowniki już?
    Czy można to gdzieś kupić w komplecie, czy osobno tylko i skąd wiedzieć w jakiej kolejności te książeczki używać? 
  • Ktoś coś wie?
    @AleksandraB
  • @mamaw ksiazeczki sa ponumerowane i w takiej kolejnosci trzeba ich uzywac. W intrukcji metody pisza ze ta kolejnojsc jest bardzo wazna. Nie mozna przeskakiwac i samemu wybierac sobie losowo ksiazeczki.
    Podziękowali 1mamaw
  • A tą instrukcję  można gdzieś w przeczytać czy tylko do książek jest dołączona? Powinnam z takim już mówiącym dzieckiem zaczynać od początku , tak?
  • Książeczki "Kocham czytać" mają bardzo dokładną instrukcję. Najlepiej kupić cały komplet. Książeczki służą do nauki czytania, a na niewyraźną mowę pomoże słuchanie płyt "słucham i uczę się mówić"
    Podziękowali 2mamaw annabe
  • A ile ona ma?
  • Skąd jesteście?
    Nurologopeda ją widział?
    Niedługo szczepienie MMR staraj się o odroczenie szczepionki.

     
  • Doczytałam.

  • Czy korzystał ktoś z płytki przedsionkowej z kulką lub z zapora dla języka? Jak to powinno być założone w buzi, bo z tych rysunków nic nie wiem? Ten plastyk powinien być między wargami a zębami? A co wtedy z tymi drutami, one między zębami mają być? Bo to chyba przeszkadza w domknięciu ust, a właśnie chodzi o to żeby była buzia zamknięta( seplenienie międzyzębowe )

  • My korzystamy. Plastik między wargami a zębami, a druty i kulka w paszczy. Język bawi się tą kuleczką. 
    Podziękowali 1mamaw
  • O super, że napisałaś. A gdzie kupowałaś? Można wysyłkowo czy musi to dopasować ortodonta? Ile czasu to trzeba nosić, w dzień w nocy? Ja sama kombinuję jakby tu pomóc tym moim dzieciom, bo dwoje ma wadę wymowy i poprawy nie widać, pomimo logopedy.
    Zamierzamy jeszcze wykluczyć trzeci migdał.
  • edytowano czerwiec 2017
    @mamaw śpiewajcie jak najwięcej :).
    Np. Śpiewające brzdące mają bardzo fajne i łatwe do zapamiętania teksty




    A do tego naśladujcie dżwięki np.coś upadnie bum,bach, zimno :brr, zobaczycie wronę kra,kra, czy żabkę w książce kum,kum, gołąb na spacerze odleciał : frrr,coś cię zdziwiło  ohoho,wiatr szumi szszsz ,sąsiadka kotlety klepie stuk,stuk,kawę mieszasz łyżeczką dzyń,dzyń itd.

    Czytajcie dużo wierszyków najlepiej krótkich i śmiesznych, żeby łatwo je było zapamiętać i często powtarzać np.:

    PCHŁA
    Na peronie w Poroninie
    pchła pląsała po pianinie.
    Przytupnęła, podskoczyła
    i pianino przewróciła.

    ŻABA
    Warzy żaba smar, pełen smaru gar,

    z wnętrza gara bucha para, z pieca bucha żar,
    smar jest w garze,
    gar na żarze,
    wrze na żarze smar.

    MUSZKA
    Mała muszka spod Łopuszki
    chciała mieć różowe nóżki
    - różdżką nóżki czarowała,
    lecz wciąż nóżki czarne miała.
    - Po cóż czary, moja muszko?
    Ruszże móżdżkiem, a nie różdżką!
    Wyrzuć wreszcie różdżkę wróżki
    i unurzaj w różu nóżki!



    KRÓLIK

    Kurkiem kranu kręci kruk,
    kroplą tranu brudząc bruk,
    a przy kranie, robiąc pranie,
    królik gra na fortepianie.

    KRUK

    Za parkanem wśród kur
    na podwórku kroczył kruk
    w purpurowym kapturku,
    raptem strasznie zakrakał
    i zrobiła się draka,
    bo mu kura ukradła robaka.



    Podziękowali 1mamaw
  • Kasha, problem jest w tym, że wygląda to jakby język był zbyt duży i nie mieścił się w buzi- buzia otwarta w czasie snu i w dzień i w czasie mówienia tez język wysuwa się między zęby. Może to migdał.
  • Może być.Przy okazji sprawdźcie też przegrodę nosową czy nie jest krzywa i czy nie rozpycha się tam jakiś polip.
  • edytowano czerwiec 2017
    @kowalka, gdzie kupowałaś ten aparat, czy ortodonta dopasowywał wymiar? Widzisz efekty stosowania?
    Edit; Ile czasu to trzeba nosić w ciągu dnia czy w nocy?
  • https://www.skleporto.com.pl/dr-hinz-plytka-przedsionkowa-korektor-zgryzu-mvp-z-kulka-zeby-mieszane-p-82.html ;


    Mamy taki.

    W Niemczech jest o połowę tańszy, ale nie da się sprowadzić. Koleżanka mieszkająca i pracująca tam sprawdzała - indywidualne zamówienia (także z Niemiec) nie są realizowane, tylko do gabinetów ortodontycznych...

    Aparat ma dwa rozmiary - na zęby mleczne i mieszane - czyli większy i mniejszy. Nasz 6 latek ma ten "do zębów mieszanych".

    Nosi się tyle, ile dziecko daje radę prawidłowo - z zamkniętymi ustami!

    Warto skojarzyć noszenie aparatu z jakąś czynnością, którą dziecko wykonuje codziennie - np. rysowanie, budowanie z klocków itp. Wtedy wiadomo, że jak kredka w rękę, to aparat do buzi.


    Podziękowali 1mamaw
  • Bardzo wielkie dzieki. Bylismy u laryngologa dzis i jedno dziecko ma migdal ok, a drugie powiekszony i dostalismy krople. Kupie ten aparat, moze cos pomoze.
  • Jak są problemy z językiem (u nas też np. mało ruchomy czubek języka i ogólnie "leniwy" język), to ten z kulką. Język czubkiem tę kulkę obraca, i dziecko nabiera przekonania, że ów język i czubek MA.

    Nasza logopeda tylko o tym aparacie mówiła, bo właśnie łączy zamknięcie ust z pracą języka.
    k.
  • @Lulu, jak nie prywatny, to poradniach lokalnych powinien być logopeda na etat. Zapiszcie się już i czekajcie na termin. 
    k.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.