Fundacja Świętego Mikołaja (www.mikolaj.org.pl) poszukuje kobiet, które wezmą udział w kampanii społecznej pt. "Mama w pracy" i zgodzą się opowiedzieć o swoich doświadczeniach związanych z macierzyństwem w pracy w reportażu lub wystąpić na billboardzie.
Kampania "Mama w pracy" dotyczy tego w jaki sposób matki godzą macierzyństwo i pracę. W sierpniu 2006 r. przeprowadziliśmy badania, które wykazały, że część matek spotyka się z niesprawiedliwymi praktykami w pracy. Okazało się, że kobiety boją się zachodzić w ciążę z obawy przed utratą pracy, że niektóre są bezpardonowo zwalniane po powrocie z urlopu, niesprawiedliwie traktowane przez otoczenie. A matka to przecież lojalny, świetnie zorganizowane pracownik! Tak samo dyspozycyjny jak inni.
Poza tym, przecież pracodawcy też się kiedyś urodzili, niech dadzą szansę innym się urodzić
Do reportaży szukamy kobiet:
- wieku do 40 lat
- które zgodzą się porozmawiać o swoich negatywnych doświadczeniach w pracy związanych z okresem ciąży, urodzeniem dziecka i powrotem do pracy po urlopie macierzyńskim czy wychowawczym (podczas ciąży, po powrocie do pracy, problemy w godzeniu obowiązków zawodowych i macierzyńskich)
- mogą być w ciąży lub z dziećmi.
Reportaże będą trwać ok. 10 min, będą kręcone w podwarszawskim domu na wsi. Będzie to rozmowa kilku pań o macierzyństwie i pracy.
Do billboardu szukamy kobiet:
- w ciąży lub z dziećmi:)
- w wieku do 40 lat.