Moja mama jest chora na stwardnienie rozsiane (SM), od wielu lat leży w łóżku, choroba jest bardzo zaawansowana (23 lata choroby). Niedawno miała operację usunięcia macicy i od czasu operacji zaczęła jej się zbierać woda w płucach. Bardzo cierpi, lekarze podają antybiotyki, ale poprawy nie ma. Czy ktoś z was miał w rodzinie przypadek powstawania wody w płucach? Czy mogę jakoś doraźnie pomóc mamie przez np. oklepywanie i częstsze zmienianie pozycji? Moja mama ma 50 lat. Będe jutro do niej jechać, więc porozmawiam z lekarzami, jednak chciałabym wiedzieć, jakich badań i leczenia się domagać, bo antybiotykoterapia nie działa..
Komentarz
Polecam jednak obszerniejszą lekturę właśnie "Terapia dr Gersona" pisaną przez jego córkę Charlotte Gerson.
Zerknij sobie po necie - jest tego bardzo dużo
No ale to leczenie objawów a nie przyczyn.
Przyczyną u mojego taty była poważna choroba płuc, ale nie musi tak być.
Co do badań - nie pomogę, nie jestem lekarzem.
Może jakaś bronchoskopia... ale badanie płuc potwierdzi lub wykluczy ewentualną chorobę płuc. Tu chyba bardziej badania ogólne by się przydały
Ja jestem głównie radiologiem, nie stwierdza się dziś " wody w płucach" inaczej , niż rtg. Tzn. mniejsze ilości widać wcześniej w usg, ale w usg z zasady nie widać miąższu płuc , bo każda prestrzeń z powietrzem uniemożliwia przejscie ultradźwięków, więc to nie jest badanie z wyboru w jakichkolwiek płucnych przypadłościach.
Płyn w opłucnej ma mnóstwo przyczyn, groźnych i mniej groźnych. Jeżeli nie ma go dużo nie trzeba spuszczać, sam się wchłonie, nie utrudnia też diagnosyki obrazowej, chyba że jest go bardzo, bardzo dużo a i wtedy można zrobić tomografię, w któej płyn w oplucnej w ogóle nie przeszkadza.
Leczy się nie płyn , a przyczynę jego nachodzenia. U osób na stałę leżących może być bo leżą i tyle, jak nic się więcej nie dzieje, to nie jest problem.