Ja mrożonej nie gotuje tylko na parze robię. Wsypuję do gara, a na dno 0,5 cm wody bez soli plus łyźka oleju słonecznikowego i tak pod przykryciem gotuję. Raz mieszane, na małym ogniu - jakies 20 min. Solę po przyrządzeniu. Wychodzi al dente
Chyba jadam inaczej niż normalni ludzie, bo do okrasy używam 2-3 kropel oleju (o ile nie zapomnę). A do tego obowiązkowo - kefir, najlepiej Danone (jedyny strawny produkt tej beznadziejnej firmy).
U mnie mąż w szklarence sadzi żółtą,jest podobno dobra dla gleby czy coś takiego,nie znam się na rolnictwie (a mam męża rolnika,ha,ha),w związku z tym też nadwyżkę mam.Jako że nadwyżka jest dość spora i w zamrażarce miejsca by brakło,pakuję ją w słoiki.Najpierw podgotować-10/15 minut,potem powkładać w słoiki.Zalewa jest prosta-woda i sól do smaku,zalać tak aby zakryć wszystkio dokładnie.Pasteryzuję ok.15 minut i koniec.W zimie pyszota zupa fasolowa lub jarzynowa jak się doda kalafiorka.
Komentarz
ja mrożę i do sosów daję
A jakąś zapiekankę?
Na spód makaron podgotowany, przelać sosem: jajeczno-śmietanowym, potem fasola żółta, makaron, fasola zielona, sos, itd. na wierzch może trochę sera.
Nie jadłam, ale powinno być dobre
Nie jadłam, ale powinno być dobre
)
Wlasnie chodzilo mi o przepisy. co robicie z fasola, oprocz tradycyjnie przyjete przez kazda rodzine.
kiedys zrobilam Purée.
Salatki? a moze dzemik?
:-&
Zapiekanka?
leczo z fasoli szparagowej:
1 kg cebuli
1 kg marchwi
2-3 kg fasolki
koncentrat pomidorowy
sól, pieprz
ew. koperek lub pietruszka
cebulę pokroić w piórka i udusić