Nie mam pojęcia czy zgodziła się na to Rada,mało tego,dalsza część brzmi tak że różnica może być większa - ale w dół - w przypadku rażącego zachowania dziecka. Nt. poprawy nie ma nic. Ja myślałam że to tak ogólnie,że zawsze tak jest.
I mam pytanie - na jaki okres PPP wydają opinię? Nasza wydana została w lipcu 2011 roku - pedagog mówiła że już nie obowiązuje. Nigdzie nie ma nic napisane na tym dokumencie,sZukam i nie ma,już całe kilka razy przeczytałam i nic. Syn był wtedy w 1 klasie szkoły podstawowej. Zdał do drugiej jak odbierałam decyzję,teraz jest w piątej.
"Na podstawie analizy badań psychologiczno-pedabgogicznych przeprowadzonych w dniach 06.05 , 24.05, oraz 12.07 stwierdzono iż ogólna sprawność intelektualna dziec ka kształtuje się na poziomie powyżej przeciętnego."I dalej same pozytywne aż do momentu "Badanie wykazało że uczeń czytał tekst w wolnym tempie,NIE popełniając błędów" ni jeszcze jest o nieznacznym myleniu liter.
Żadne z zaleceń poradni nie jest realizowane dlatego pytam o ważność tego dokumentu.
"Podstawę do rozstrzygnięć stanowią przepisy rozporządzenia MEN z dn. 17 listopada 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 228, poz. 1491).
Jeżeli poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała przed dniem wejścia w życie ww. rozporządzenia opinię w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom, to opinia ta – zgodnie z przepisem § 2 ust. 3 ww. rozp. – stanowi także podstawę do dostosowania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta warunków przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego.
Natomiast w sytuacji gdy poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała przed dniem wejścia w życie ww. rozp., a więc przed dniem 01.09.2011 r., opinię w sprawie przystąpienia do sprawdzianu lub egzaminów zewnętrznych w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się, to – zgodnie z przepisem § 2 ust. 4 ww. rozp. – odpowiednio:
1) w sprawie przystąpienia do sprawdzianu w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się – opinia ta stanowi podstawę do dostosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta;
2) w sprawie przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się – opinia ta stanowi podstawę do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta;
3) w sprawie przystąpienia do egzaminu maturalnego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się – opinia ta stanowi podstawę do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta;
4) w sprawie przystąpienia do egzaminu zawodowego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się – opinia ta stanowi podstawę do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu zawodowego i egzaminu maturalnego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta.
Uwaga! Opinie, o których mowa w § 2 ust. 4 ww. rozp., wydane przed dniem wejścia w życie ww. rozp., stanowią także podstawę do dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) przez okres kształcenia w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej."
Może coś to "rozswietli" - mam nadzieję, że przepisy te są aktualne. Najprościej - zadzwonić w poniedziałek do PPP, która Wam wydała zaświadczenie i dopytać.
Z tymi ocenami z zachowania podobnie było u nas w podst i teraz w gim Ocena w dół moze zlecieć z bdb do nieodpowiedniego, ale tu już musiałoby sie serio cos stać - nie wiem ale cos co podlega pod paragraf przemoc, kradzieże itp Ocena w gore tylko w szczególnych przypadkach o dwa stopnie ( najcześciej o jeden) Ocena końcowa jest suma ocen z zachowania całorocznego Wiec jak ktoś miał nieodpowiednie ( zeby mieć takie np wg wytycznych naszego gim to trzeba sie dość "postarać") to cieżko zeby miał bardzo dobre na koniec, wszak jak pisałam wyżej brama jest pod uwagę ocena z półrocza
Młody ma z poradni zalecenie/ wytyczne czy jak tam zwał - dodatkowy czas na sprawdzianach, egzaminach Najczęstsza odp na info nauczyciela o tym jest " dziękuje, wiem ale nie skorzystam" Na zebraniu dowiedziałam sie, ze cześć dzieciaków nie korzysta z tego bo sie wstydzą
"Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 17 listopada 2010r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych /Dz. U. Nr 228, poz. 1491, z późn. zm./, opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się może być wydana uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu przez niego trzeciej klasy szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej /&6a ust.1./. Opinia ta będzie ważna przez cały okres kształcenia ucznia w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. Ponadto, ta sama opinia, oprócz wskazania do objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, będzie również podstawą do dostosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu w szkole podstawowej, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia.
Przepisy &6a ust. 2 i 3 dopuszczają też możliwość wydawania przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się uczniowi gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej. Opinia taka będzie mogła być wydana:
1) na wniosek nauczyciela lub specjalisty, wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prowadzącego zajęcia z uczniem w szkole, i po uzyskaniu zgody rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia lub
2) na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia.
Wniosek ten wraz z uzasadnieniem powinien być złożony do dyrektora szkoły. Następnie, dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, przekaże ten wniosek wraz z uzasadnieniem oraz opinią rady pedagogicznej do poradni psychologiczno-pedagogicznej w terenie i poinformuje o tym rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia.
Nieharmonijności w rozwoju psychomotorycznym, które mogą stwarzać ryzyko wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się, pojawiają się bardzo wcześnie w rozwoju dziecka i powinny byś dostrzeżone przez nauczyciela już w przedszkolu. W przypadku, gdy nauczyciel dostrzeże je, dziecko powinno zostać objęte pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Informacja o deficytach funkcji psychomotorycznych powinna znaleźć się w ocenie gotowości dziecka do pojęcia nauki w szkole (tzw. diagnozie przedszkolnej). Dostrzeżenie symptomów ryzyka dysleksji , a następnie objęcie ucznia pomocą w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jest zadaniem nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem już na I etapie edukacyjnym (klasy I-III). Zgodnie bowiem z &19 ust. 1 oraz 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach /Dz.U. z 7 maja 2013 r., poz. 532/ , nauczyciele i specjaliści w przedszkolach i w klasach I-III szkoły podstawowej obowiązani są prowadzić obserwacje i pomiary pedagogiczne mające na celu rozpoznanie u uczniów ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się. Jeżeli trudności z nauką czytania i pisania będą uporczywe, długotrwałe i nie ustąpią całkowicie pomimo dodatkowej pracy ucznia nad pokonaniem trudności, a uzyskiwane wyniki będą niewspółmierne do możliwości i wysiłku ucznia, stanowić to będzie wskazanie do pogłębionej diagnozy w poradni psychologiczno-pedagogicznej, przeprowadzonej na II etapie edukacyjnym."
@beabea opinia jest wydana w sprawie : dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia.
My sami zgłosiliśmy sie po taką opinię bo syn w pierwszej klasie zwyczajnie się nudził i wstawał podczas lekcji,chciał jeść itd. Nauczyciel rozumiał sprawę ale my też cgcielismy być w porządku wobec niego i już w drugiej klasie Leon miał opinię. Kiedy kończył kartkówkę czy test mógł wyjąć kartki i rysować. Albo wyjść do łazienki. Albo napić się. Skończyło się łażenie po klasie i przeszkadzanie - ale nauczyciel był bardzo dobry i rozumiał indywidualne potrzeby dziecka nawet zanim przynieśliśmy opinię.
@asia, racja, miałam na myśli orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Aż sprawdziłam co mam w opinii....i nie mam takiej info, jaka Ty podałaś, nic na temat "czasu ważności. Mam za to we wskazaniach dla nauczycieli: "dostosowanie warunków i formy przeprowadzania sprawdzianu na koniec szkoły podstawowej, egzaminu gimnazjalnego/egzaminu maturalnego do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję rozwojową)" Dziękuję za zwrócenie uwagi, przynajmniej ze zrozumieniem doczytałam to co mi napisali
Chciałam w tym miejscu podziękować wszystkim którzy pomogli mi w tym trudnym momencie, bez Was byłoby baaaardzo ciężko.W szczególności - @kociara @Bea @MagdaCh @asia @Joanna @Marsjanka @hipolit @beabea oraz wszyscy inni których nie wymieniłam. DZIĘKUJĘ.
@elizarybka bardzo Wam współczuję i podziwiam. Osobiście w tym tygodniu - na czas rozmów z dyrekcją etc. bym syna do szkoły na Twoim miejscu nie posyłała. Nie wiem, jak znosi bycie w domu - ale rzucanie go na zbyt głębokie konfrontacje z nauczycielem, jakie miały miejsce choćby ostatnio - uważam - że go niepotrzebnie zestresują.
A ja bym chyba jednak posłała dziecko do szkoły. Zeby potem nie mieli argumentów, że nie chodzi bo mu się nie chce. Niech dziecko wie, że walczą w jego interesie i się nie przejmuje.
My zawozimy pismo w poniedziałek, od poniedziałku do środy są u nas rekolekcje więc lekcji nie będzie. Do kościoła może iść sam, nie musi być pod opieką wychowawcy, na początku tygodnia krążyły karty do podpisu przez rodziców.
Przeczytalam wątek i jestem zbulwersowana, zzniesmaczona i w ogóle. Elizarybka trzymaj się! Dacie rade. Byleby merytorycznie sie dobrze przygotowac i po kolei- od dyrekcji trzeba zaczac wyjasniac sprawe skoro z wych nic sie nie da...
Komentarz
Ja myślałam że to tak ogólnie,że zawsze tak jest.
I mam pytanie - na jaki okres PPP wydają opinię? Nasza wydana została w lipcu 2011 roku - pedagog mówiła że już nie obowiązuje. Nigdzie nie ma nic napisane na tym dokumencie,sZukam i nie ma,już całe kilka razy przeczytałam i nic. Syn był wtedy w 1 klasie szkoły podstawowej. Zdał do drugiej jak odbierałam decyzję,teraz jest w piątej.
prawo nie działa wstecz.
Niech sobie wsadza zmieniony statut.
Żadne z zaleceń poradni nie jest realizowane dlatego pytam o ważność tego dokumentu.
Jeżeli poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała przed dniem wejścia w życie ww. rozporządzenia opinię w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom, to opinia ta – zgodnie z przepisem § 2 ust. 3 ww. rozp. – stanowi także podstawę do dostosowania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta warunków przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego.
Natomiast w sytuacji gdy poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała przed dniem wejścia w życie ww. rozp., a więc przed dniem 01.09.2011 r., opinię w sprawie przystąpienia do sprawdzianu lub egzaminów zewnętrznych w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się, to – zgodnie z przepisem § 2 ust. 4 ww. rozp. – odpowiednio:
1) w sprawie przystąpienia do sprawdzianu w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się – opinia ta stanowi podstawę do dostosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta;
2) w sprawie przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się – opinia ta stanowi podstawę do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta;
3) w sprawie przystąpienia do egzaminu maturalnego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się – opinia ta stanowi podstawę do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta;
4) w sprawie przystąpienia do egzaminu zawodowego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się – opinia ta stanowi podstawę do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu zawodowego i egzaminu maturalnego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta.
Uwaga!
Opinie, o których mowa w § 2 ust. 4 ww. rozp., wydane przed dniem wejścia w życie ww. rozp., stanowią także podstawę do dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) przez okres kształcenia w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej."
http://www.bibliotekako.pl/news.aid,1189,Waznosc_opinii_wydawanych_przez_poradnie_psychologiczno_pedagogiczne.html
Najprościej - zadzwonić w poniedziałek do PPP, która Wam wydała zaświadczenie i dopytać.
Ocena w dół moze zlecieć z bdb do nieodpowiedniego, ale tu już musiałoby sie serio cos stać - nie wiem ale cos co podlega pod paragraf przemoc, kradzieże itp
Ocena w gore tylko w szczególnych przypadkach o dwa stopnie ( najcześciej o jeden)
Ocena końcowa jest suma ocen z zachowania całorocznego
Wiec jak ktoś miał nieodpowiednie ( zeby mieć takie np wg wytycznych naszego gim to trzeba sie dość "postarać") to cieżko zeby miał bardzo dobre na koniec, wszak jak pisałam wyżej brama jest pod uwagę ocena z półrocza
Najczęstsza odp na info nauczyciela o tym jest " dziękuje, wiem ale nie skorzystam"
Na zebraniu dowiedziałam sie, ze cześć dzieciaków nie korzysta z tego bo sie wstydzą
"Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 17 listopada 2010r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych /Dz. U. Nr 228, poz. 1491, z późn. zm./, opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się może być wydana uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu przez niego trzeciej klasy szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej /&6a ust.1./. Opinia ta będzie ważna przez cały okres kształcenia ucznia w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. Ponadto, ta sama opinia, oprócz wskazania do objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, będzie również podstawą do dostosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu w szkole podstawowej, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia.
Przepisy &6a ust. 2 i 3 dopuszczają też możliwość wydawania przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się uczniowi gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej. Opinia taka będzie mogła być wydana:
1) na wniosek nauczyciela lub specjalisty, wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prowadzącego zajęcia z uczniem w szkole, i po uzyskaniu zgody rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia lub
2) na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia.
Wniosek ten wraz z uzasadnieniem powinien być złożony do dyrektora szkoły. Następnie, dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, przekaże ten wniosek wraz z uzasadnieniem oraz opinią rady pedagogicznej do poradni psychologiczno-pedagogicznej w terenie i poinformuje o tym rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia.
Nieharmonijności w rozwoju psychomotorycznym, które mogą stwarzać ryzyko wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się, pojawiają się bardzo wcześnie w rozwoju dziecka i powinny byś dostrzeżone przez nauczyciela już w przedszkolu. W przypadku, gdy nauczyciel dostrzeże je, dziecko powinno zostać objęte pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Informacja o deficytach funkcji psychomotorycznych powinna znaleźć się w ocenie gotowości dziecka do pojęcia nauki w szkole (tzw. diagnozie przedszkolnej). Dostrzeżenie symptomów ryzyka dysleksji , a następnie objęcie ucznia pomocą w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jest zadaniem nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem już na I etapie edukacyjnym (klasy I-III). Zgodnie bowiem z &19 ust. 1 oraz 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach /Dz.U. z 7 maja 2013 r., poz. 532/ , nauczyciele i specjaliści w przedszkolach i w klasach I-III szkoły podstawowej obowiązani są prowadzić obserwacje i pomiary pedagogiczne mające na celu rozpoznanie u uczniów ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się. Jeżeli trudności z nauką czytania i pisania będą uporczywe, długotrwałe i nie ustąpią całkowicie pomimo dodatkowej pracy ucznia nad pokonaniem trudności, a uzyskiwane wyniki będą niewspółmierne do możliwości i wysiłku ucznia, stanowić to będzie wskazanie do pogłębionej diagnozy w poradni psychologiczno-pedagogicznej, przeprowadzonej na II etapie edukacyjnym."
http://poradnia-wieliczka.pl/index.php?ram=s&id=45
Klasy I- III,
Klasy Iv-Vi
Gimnazjum
Szkoła ponadgimnazjalna
Aż sprawdziłam co mam w opinii....i nie mam takiej info, jaka Ty podałaś, nic na temat "czasu ważności. Mam za to we wskazaniach dla nauczycieli: "dostosowanie warunków i formy przeprowadzania sprawdzianu na koniec szkoły podstawowej, egzaminu gimnazjalnego/egzaminu maturalnego do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję rozwojową)"
Dziękuję za zwrócenie uwagi, przynajmniej ze zrozumieniem doczytałam to co mi napisali
Chciałam w tym miejscu podziękować wszystkim którzy pomogli mi w tym trudnym momencie, bez Was byłoby baaaardzo ciężko.W szczególności -
@kociara
@Bea
@MagdaCh
@asia
@Joanna
@Marsjanka
@hipolit
@beabea
oraz wszyscy inni których nie wymieniłam.
DZIĘKUJĘ.
oczywiście edytowane
bardzo Wam współczuję i podziwiam.
Osobiście w tym tygodniu - na czas rozmów z dyrekcją etc. bym syna do szkoły na Twoim miejscu nie posyłała. Nie wiem, jak znosi bycie w domu - ale rzucanie go na zbyt głębokie konfrontacje z nauczycielem, jakie miały miejsce choćby ostatnio - uważam - że go niepotrzebnie zestresują.