Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

.

12467

Komentarz

  • Nie mam pojęcia czy zgodziła się na to Rada,mało tego,dalsza część brzmi tak że różnica może być większa - ale w dół - w przypadku rażącego zachowania dziecka. Nt. poprawy nie ma nic.
    Ja myślałam że to tak ogólnie,że zawsze tak jest.

    I mam pytanie - na jaki okres PPP wydają opinię? Nasza wydana została w lipcu 2011 roku - pedagog mówiła że już nie obowiązuje. Nigdzie nie ma nic napisane na tym dokumencie,sZukam i nie ma,już całe kilka razy przeczytałam i nic. Syn był wtedy w 1 klasie szkoły podstawowej. Zdał do drugiej jak odbierałam decyzję,teraz jest w piątej.
  • Eliza,

    prawo nie działa wstecz.

    Niech sobie wsadza zmieniony statut.
  • "Na podstawie analizy badań psychologiczno-pedabgogicznych przeprowadzonych w dniach 06.05 , 24.05, oraz 12.07 stwierdzono iż ogólna sprawność intelektualna dziec ka kształtuje się na poziomie powyżej przeciętnego."I dalej same pozytywne aż do momentu "Badanie wykazało że uczeń czytał tekst w wolnym tempie,NIE popełniając błędów" ni jeszcze jest o nieznacznym myleniu liter.

    Żadne z zaleceń poradni nie jest realizowane dlatego pytam o ważność tego dokumentu.
  • "Podstawę do rozstrzygnięć stanowią przepisy rozporządzenia MEN z dn. 17 listopada 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 228, poz. 1491).

    Jeżeli poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała przed dniem wejścia w życie ww. rozporządzenia opinię w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom, to opinia ta – zgodnie z przepisem § 2 ust. 3 ww. rozp. – stanowi także podstawę do dostosowania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta warunków przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego.

    Natomiast w sytuacji gdy poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała przed dniem wejścia w życie ww. rozp., a więc przed dniem 01.09.2011 r., opinię w sprawie przystąpienia do sprawdzianu lub egzaminów zewnętrznych w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się, to – zgodnie z przepisem § 2 ust. 4 ww. rozp. – odpowiednio:

    1) w sprawie przystąpienia do sprawdzianu w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się – opinia ta stanowi podstawę do dostosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta;

    2) w sprawie przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się – opinia ta stanowi podstawę do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta;

    3) w sprawie przystąpienia do egzaminu maturalnego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się – opinia ta stanowi podstawę do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta;

    4) w sprawie przystąpienia do egzaminu zawodowego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się – opinia ta stanowi podstawę do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu zawodowego i egzaminu maturalnego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) lub absolwenta.

    Uwaga!
    Opinie, o których mowa w § 2 ust. 4 ww. rozp., wydane przed dniem wejścia w życie ww. rozp., stanowią także podstawę do dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia (słuchacza) przez okres kształcenia w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej."

    http://www.bibliotekako.pl/news.aid,1189,Waznosc_opinii_wydawanych_przez_poradnie_psychologiczno_pedagogiczne.html
  • Może coś to "rozswietli" - mam nadzieję, że przepisy te są aktualne.
    Najprościej - zadzwonić w poniedziałek do PPP, która Wam wydała zaświadczenie i dopytać.
  • Z tymi ocenami z zachowania podobnie było u nas w podst i teraz w gim
    Ocena w dół moze zlecieć z bdb do nieodpowiedniego, ale tu już musiałoby sie serio cos stać - nie wiem ale cos co podlega pod paragraf :/ przemoc, kradzieże itp
    Ocena w gore tylko w szczególnych przypadkach o dwa stopnie ( najcześciej o jeden)
    Ocena końcowa jest suma ocen z zachowania całorocznego
    Wiec jak ktoś miał nieodpowiednie ( zeby mieć takie np wg wytycznych naszego gim to trzeba sie dość "postarać") to cieżko zeby miał bardzo dobre na koniec, wszak jak pisałam wyżej brama jest pod uwagę ocena z półrocza
  • Młody ma z poradni zalecenie/ wytyczne czy jak tam zwał - dodatkowy czas na sprawdzianach, egzaminach
    Najczęstsza odp na info nauczyciela o tym jest " dziękuje, wiem ale nie skorzystam"
    Na zebraniu dowiedziałam sie, ze cześć dzieciaków nie korzysta z tego bo sie wstydzą :/
  • I jeszcze:

    "Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 17 listopada 2010r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych /Dz. U. Nr 228, poz. 1491, z późn. zm./, opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się może być wydana uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu przez niego trzeciej klasy szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej /&6a ust.1./. Opinia ta będzie ważna przez cały okres kształcenia ucznia w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. Ponadto, ta sama opinia, oprócz wskazania do objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, będzie również podstawą do dostosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu w szkole podstawowej, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia.

    Przepisy &6a ust. 2 i 3 dopuszczają też możliwość wydawania przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się uczniowi gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej. Opinia taka będzie mogła być wydana:

    1) na wniosek nauczyciela lub specjalisty, wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prowadzącego zajęcia z uczniem w szkole, i po uzyskaniu zgody rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia lub

    2) na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia.

    Wniosek ten wraz z uzasadnieniem powinien być złożony do dyrektora szkoły. Następnie, dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, przekaże ten wniosek wraz z uzasadnieniem oraz opinią rady pedagogicznej do poradni psychologiczno-pedagogicznej w terenie i poinformuje o tym rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia.

    Nieharmonijności w rozwoju psychomotorycznym, które mogą stwarzać ryzyko wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się, pojawiają się bardzo wcześnie w rozwoju dziecka i powinny byś dostrzeżone przez nauczyciela już w przedszkolu. W przypadku, gdy nauczyciel dostrzeże je, dziecko powinno zostać objęte pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Informacja o deficytach funkcji psychomotorycznych powinna znaleźć się w ocenie gotowości dziecka do pojęcia nauki w szkole (tzw. diagnozie przedszkolnej). Dostrzeżenie symptomów ryzyka dysleksji , a następnie objęcie ucznia pomocą w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jest zadaniem nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem już na I etapie edukacyjnym (klasy I-III). Zgodnie bowiem z &19 ust. 1 oraz 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach /Dz.U. z 7 maja 2013 r., poz. 532/ , nauczyciele i specjaliści w przedszkolach i w klasach I-III szkoły podstawowej obowiązani są prowadzić obserwacje i pomiary pedagogiczne mające na celu rozpoznanie u uczniów ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się. Jeżeli trudności z nauką czytania i pisania będą uporczywe, długotrwałe i nie ustąpią całkowicie pomimo dodatkowej pracy ucznia nad pokonaniem trudności, a uzyskiwane wyniki będą niewspółmierne do możliwości i wysiłku ucznia, stanowić to będzie wskazanie do pogłębionej diagnozy w poradni psychologiczno-pedagogicznej, przeprowadzonej na II etapie edukacyjnym."

    http://poradnia-wieliczka.pl/index.php?ram=s&id=45
  • @beabea opinia jest wydana w sprawie : dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia.
  • My sami zgłosiliśmy sie po taką opinię bo syn w pierwszej klasie zwyczajnie się nudził i wstawał podczas lekcji,chciał jeść itd. Nauczyciel rozumiał sprawę ale my też cgcielismy być w porządku wobec niego i już w drugiej klasie Leon miał opinię. Kiedy kończył kartkówkę czy test mógł wyjąć kartki i rysować. Albo wyjść do łazienki. Albo napić się. Skończyło się łażenie po klasie i przeszkadzanie - ale nauczyciel był bardzo dobry i rozumiał indywidualne potrzeby dziecka nawet zanim przynieśliśmy opinię.
  • edytowano marca 2015
    (opinie) ORZECZENIA są wydawane na etapy nauki, czyli
    Klasy I- III,
    Klasy Iv-Vi
    Gimnazjum
    Szkoła ponadgimnazjalna
  • @asia, racja, miałam na myśli orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
    Aż sprawdziłam co mam w opinii....i nie mam takiej info, jaka Ty podałaś, nic na temat "czasu ważności. Mam za to we wskazaniach dla nauczycieli: "dostosowanie warunków i formy przeprowadzania sprawdzianu na koniec szkoły podstawowej, egzaminu gimnazjalnego/egzaminu maturalnego do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję rozwojową)"
    Dziękuję za zwrócenie uwagi, przynajmniej ze zrozumieniem doczytałam to co mi napisali ;)
  • edytowano lutego 2016


    Chciałam w tym miejscu podziękować wszystkim którzy pomogli mi w tym trudnym momencie, bez Was byłoby baaaardzo ciężko.W szczególności -
    @kociara
    @Bea
    @MagdaCh
    @asia
    @Joanna
    @Marsjanka
    @hipolit
    @beabea
    oraz wszyscy inni których nie wymieniłam.
    DZIĘKUJĘ.

    oczywiście edytowane
  • @elizarybka
    bardzo Wam współczuję i podziwiam.
    Osobiście w tym tygodniu - na czas rozmów z dyrekcją etc. bym syna do szkoły na Twoim miejscu nie posyłała. Nie wiem, jak znosi bycie w domu - ale rzucanie go na zbyt głębokie konfrontacje z nauczycielem, jakie miały miejsce choćby ostatnio - uważam - że go niepotrzebnie zestresują.
  • A ja bym chyba jednak posłała dziecko do szkoły. Zeby potem nie mieli argumentów, że nie chodzi bo mu się nie chce. Niech dziecko wie, że walczą w jego interesie i się nie przejmuje.
  • edytowano lutego 2016
    My zawozimy pismo w poniedziałek, od poniedziałku do środy są u nas rekolekcje więc lekcji nie będzie. Do kościoła może iść sam, nie musi być pod opieką wychowawcy, na początku tygodnia krążyły karty do podpisu przez rodziców.
  • Przeczytalam wątek i jestem zbulwersowana, zzniesmaczona i w ogóle. Elizarybka trzymaj się! Dacie rade. Byleby merytorycznie sie dobrze przygotowac i po kolei- od dyrekcji trzeba zaczac wyjasniac sprawe skoro z wych nic sie nie da...
  • Poniedziałek ofiarję w waszej intencji
  • + i up bo to już poniedziałek
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.