Annie kopie Melisę na podłodze, aby zabrać jej lalkę. Alexis krzyczy na dziecko, które wzięło swoją ciężarówkę. Każdego dnia wychowawcy są świadkami podobnych scen, którzy zachęcają i wspierają dzieci do wyrażania swojej złości i frustracji w konstruktywny sposób.
"To naprawdę ważne, aby interweniować na początku - mówi Jacinthe Gu?¨vremont, który rozpoczął program dzienna opieka, który ma na celu uniknięcie problemów rozwojowychâ??.
Jednak tymczasowy dyrektor dziennej opieki ostrzega przed etykietowaniem dzieci w wieku czterech czy pięciu lat. "Nadania mu etykiety agresywnego spowoduje, że przez resztę życia będzie myślał o sobie właśnie w tych kategoriach."
Pogram polega na obserwacji dzieci, na spersonalizowanych strategiach podejścia do pomocy dzieciom.
Gu?¨vremont, który pracował z dziećmi blisko 20 lat mówi, że behawioralne problemy nie zawsze są tendencją agresji â??Czasem mylnie wierzymy, że dziecko ma problem behawioralny, kiedy w rzeczywistości ono cierpi z powodu innych rzeczy, np. z powodu nadwrażliwościâ??.
Takie dzieci nie znoszą być dotykane. Inni są bardzo wrażliwi na teksturę żywności w ustach lub na hałas. Po sesjach obserwacyjnych można dziecku zaproponowanie siadanie przy posiłku w miejscu gdzie zyska nową przestrzeń i ograniczyć mu kontakt z innymi osobami, które mogłyby go denerwować.
Ważne aby rodzice i wychowawcy przyglądali się dzieciom i rozważali dlaczego zachowało się agresywnie.