Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

[Warszawa] niania poszukiwana

2

Komentarz

  • Ja tam długo nie szukałam, więc nie mam doświadczenia. Niania była z polecenia, przyszła, pobawiła się z dziećmi, starsza (wówczas 3-latka) była zachwycona i niania została. Ja powiedziałam, czego oczekuję, pani czy stawka jej odpowiada i już.
    Jedyne, co mogę podpowiedzieć, to to, żeby zapisać sobie wszystkie pytania, żeby nic w trakcie rozmowy nie umknęło. Warto nianię zostawić na chwilę z dziećmi - to najlepszy sprawdzian. Słyszałam też, że rodzice monitoring zakładają, ale tu mam mieszane odczucia...
  • To jest tak, ze miedzy nami a niania musi 'zaiskrzyc' :) Najwazniejsze jest dla mnie to jak zareaguje na dziecko/dzieci. Czy sie im przedstawi, przykucnie przy nich, poda reke, czy w jakis sposob bedzie sie starala poszukac porozumienia z dzieckiem lub widzac, ze niesmialo zaglada zza nogi mamy- jak sie zachowa, czy wyczuje, zeby nie napierac, czy bedzie pytala o to jakie ono jest, co lubi, jakie ma zwyczaje, czego sie boi, jakie zabawy uwielbia. Potrafie wyczuc osoby, ktore kochaja dzieci i sie ich nie boja. Niania musi umiec zareagowac, miec refleks i przewidywac na 5 krokow do przodu. Dobrze jest zapytac o wczesniejsze doswiadczenia, skad je czerpala: czy to bylo mlodsze rodzenstwo, kuzynostwo czy wlasne odchowane dzieci czy wakacyjne wyjazdy itp.
    Czasami bylo tak, ze wchodzila jakas osoba, zaczynala mowic a my sluchajac jej, patrzac po prostu czulismy, ze nie, ze to nie to. To sie czuje. Moze odpowiedziec niesamowicie dobrze na 50 pytan ale obserwujesz jej mowe ciala i czujesz, ze cos Ci sie nie zgadza, ze cygani.