Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

bezpieczny komputer

edytowano lipiec 2009 w Ogólna
W związku z tym,że jestem "zielona" w sprawach komputerowych chciałabym się
poradzić w sprawie programów. Mam kupiony windows Xp domowy i do tego AVG
Anty-Virus free edition. Czy to jest wystarczające do bezpieczeństwa komputera?. Internet mam z sieci osiedlowej. Naszły mnie takie wątpliwości, ponieważ był u nas znajomy z laptopem i stwierdził, że ktoś obok ma niezabezpieczony komputer i można podglądać co robi. Czy przy podłączeniu internetowym "kablowym"( stałe łącze) żle zabezpieczonym są takie możliwości, można czytać np. czyjeś e-maile?

Komentarz

  • Ja mam Kaspersk-yego przedtem Pandę i nic się nigdy odpukać nie wydarzyło. Ale też jestem zielony więc się nie wypowiadam.
  • Symantec Norton AntiVirus / Internet Security jest dobry, tylko drogi i delikatnie spowalnia komputer. Moi rodzice mają darmowy Avast AntiVirus i się sprawdza.
  • w Makro kupiłem niedawno Nortona za niecałe 70 zł, z tego co miałem najmniej spowalnia
  • Programy antywirusowe i zapory mogą częściowo zabezpieczać sam komputer (choć tu na pewno "bezpieczniej" byłoby zamiast Windowsów mieć LINUXa), ale nie zabezpieczają transmisji zewnętrznych. I o ile np. połączenia z bankiem są zawsze szyfrowane, to zwykłe e-maile nie. I wtedy jak się po drodze znajdzie ktoś zdolny i pracowity to poczytać sobie może.
  • To znaczy, że przesyłanie e-mailem informacji poufnych nie jest bezpieczne, tak?
  • Niektórzy też bez pasów jeżdżą yrpgxe0031wn0tv0.gif
  • Na Mac OSXa jest znanych ca. 50 programów, na winde jakies 12000 razy wiecej.

    P:bigsmile: