Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Telewizja utrudnia dzieciom naukę mowy

edytowano lipiec 2009 w Ogólna
Każda godzina spędzona przed włączonym telewizorem oznacza, że rodzice mniej mówią do swoich małych dzieci, a te w rezultacie później uczą się mówić - ostrzegają amerykańscy pediatrzy na łamach pisma "Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine".

Wbrew zaleceniom pediatrów i psychologów, każdego roku coraz więcej małych dzieci spędza czas przed telewizorem. Zdaniem specjalistów dzieci przed ukończeniem drugiego roku życia w ogóle nie powinny mieć styczności z telewizorem ani oglądać bajek na DVD czy wideo â?? to zadaniem rodziców jest bezpośrednia zabawa z maluchami i stymulowanie ich prawidłowego rozwoju.

Oglądanie telewizji przyczynia się do ograniczenia kontaktów rodziców z dziećmi. Naukowcy po raz kolejny potwierdzili tę hipotezę. Zbadali 329 dzieci w wieku od 2 do 48 miesięcy. Maluchy przez 24 miesiące nosiły specjalne cyfrowe urządzenia nagrywające wszystko, co usłyszały lub powiedziały. Następnie nagrania były analizowane przez specjalny program, który miał możliwość podziału dźwięków na kategorie i liczył słowa wypowiedziane przez osoby dorosłe, gaworzenie dzieci oraz czas kontaktu pomiędzy rodzicami i dziećmi.

Naukowcy zaobserwowali, że każda kolejna godzina spędzona przed włączonym telewizorem jest związana ze zmniejszeniem liczby usłyszanych przez dziecko słów wypowiedzianych przez dorosłych aż o 7 procent.

[Za: PAP, Onet - 06.06.2009 r.]

Materiał źródłowy:

D.A. Christakis, J. Gilkerson, J.A. Richards, F.J. Zimmerman, M.M. Garrison, D. Xu, S. Gray, U. Yapanel, â??Audible Television and Decreased Adult Words, Infant Vocalizations, and Conversational Turnsâ??, w: â??Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine" 2009, 63(6), s. 554-558.

źródło
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.