2. Ostro krytykowali kupno Możejek, a gdy PO przejęła władzę, szefem Orlenu zrobiła swojego człowieka i nad rafinerią zawisły czarne chmury:
PKN Orlen zapowiada, że może być zmuszony do sprzedaży rafinerii w Możejkach, jeśli nie uda mu się kupić firmy "Kłajpedzkie nafty", kontrolowanej przez litewski rząd. Jeden z największych litewskich portali informacyjnych - "Alfa.lt" podaje, że Polacy biorą pod uwagę sprzedaż rafinerii "Orlen Lietuva" jednej z rosyjskich kompanii. Według "Alfa.lt", trwają negocjacje między rządem Polski i Rosji w tej sprawie.
Gdy do władzy doszło PiS, a szefem Orlenu został Daniel Obajtek, po pewnym czasie Możejki zaczęły przynosić zyski. Zakup okazał się bardzo trafny i dla Polski korzystny. Przewidział to śp. Lech Kaczyński naciskając na zakup Możejek.
40-lecie rafinerii w Możejkach
Rafineria w Możejkach pod względem wielkości przerobu ropy naftowej, który obecnie wynosi ok. 10 mln ton rocznie, jest drugą w Grupie Kapitałowej Orlen rafinerią, a także jedyną w krajach bałtyckich. Zajmuje powierzchnię ponad tysiąca hektarów, przez które przebiega ok. 2 tys. km rurociągów. Rafineria od początku istnienia przerobiła łącznie blisko 330 mln ton ropy. Produkty naftowe z Możejek dostarczane są nie tylko na rynek litewski, ale także m.in. na Łotwę, Estonię i do Polski. To właśnie m.in. dostawy z rafinerii w Możejkach pokryły zwiększone zapotrzebowanie na paliwa w Polsce, po ograniczeniu szarej strefy w związku z wdrożonymi skutecznie przepisami polskiego rządu.
Zakład w Możejkach ma duże znaczenie dla polskiej, a także litewskiej gospodarki.
Od 2016 r. Orlen Lietuva wypracowała ok. 2,3 mld złotych zysku netto.
3. Zgodzono się na budowę Gazoportu w Świnoujściu, ale zarazem dokładano starań, aby powstał jak najpóźniej, a może nawet wcale.
Krótka historia pewnego gazoportu
Historia budowy gazoportu w Świnoujściu mogłoby z powodzeniem posłużyć za kanwę dla scenariusza pasjonującego filmu. Towarzyszące realizacji inwestycji wydarzenia i afery zapewniłyby bogaty materiał wzbogacając ewentualny dokument o wątki rodem z thrillera politycznego, afery szpiegowskiej, filmu katastroficznego, a nawet dramatu psychologicznego. Dziś, po niemal 10 latach od podjęcia decyzji w sprawie budowy terminala można z całą pewnością powiedzieć, że projekt ten jest jednym z największych success story w najnowszej historii Polski.
Dzięki budowie kanału na Mierzei Wiślanej jednostki o zanurzeniu do 4,5 m, długości do 100 m oraz szerokości do 20 m będą mogły przepływać z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany.
Celem inwestycji jest skrócenie, pogłębienie i uproszczenie morskiego szlaku na Bałtyku, omijając Cieśninę Piławską na terytorium Rosji. Po raz pierwszy w powojennej historii Polski będzie możliwość wpłynięcia na Zalew Wiślany z pominięciem rosyjskiej strefy przybrzeżnej.
Jeszcze raz - osoby Twojego pokroju, absolutnie nie można dopuszczać do wychowywania dzieci i młodzieży. Rodzinom, którym zależy na wychowaniu porządnego potomstwa nie pozostaje nic innego, jak ED.
Zachowujesz się typowo, jak ruska onuca. Wyraźnie działasz na szkodę Najjaśniejszej. Gdyby to ode mnie zależało, to podobnym mendom odbierałabym polskie obywatelstwo.
Klarcia mniej emfazy i histerii pseudopatriotycznej więcej działania a nie klepania. Miłość z daleka za euro, wygodniutko. Dzieci własne Niemcom dać Patriotko za dychę
Niemiecki dziennik zaniepokojony budową CPK. „Czy lotniska w Niemczech są zagrożone? Centralny Port Komunikacyjny (CPK) w sensie gospodarczym jest sprzeczny z
interesami Niemiec, geopolitycznie sprzeciwia się mu Rosja
Komentarz
MSPANC.PL
Jeżeli PiS utrzyma się przy władzy, a wojna nie przeszkodzi - przypominam, że wojna przerwała budowę COP
https://dzieje.pl/aktualnosci/decyzja-o-budowie-centralnego-okregu-przemyslowego
- to budowa CPK zostanie zrealizowana, tak jak: tunel pod Świną, Baltic Pipe, Via Carpatia czy przekop Mierzei Wiślanej.
1. Blokowali projekt budowy Baltic Pipe.
Baltic Pipe: co poprzednie rządy robiły w sprawie gazociągu bałtyckiego?
2. Ostro krytykowali kupno Możejek, a gdy PO przejęła władzę, szefem Orlenu zrobiła swojego człowieka i nad rafinerią zawisły czarne chmury:https://demagog.org.pl/wypowiedzi/baltic-pipe-co-poprzednie-rzady-robily-w-sprawie-gazociagu-baltyckiego/
PKN Orlen zapowiada, że może być zmuszony do sprzedaży rafinerii w Możejkach, jeśli nie uda mu się kupić firmy "Kłajpedzkie nafty", kontrolowanej przez litewski rząd. Jeden z największych litewskich portali informacyjnych - "Alfa.lt" podaje, że Polacy biorą pod uwagę sprzedaż rafinerii "Orlen Lietuva" jednej z rosyjskich kompanii. Według "Alfa.lt", trwają negocjacje między rządem Polski i Rosji w tej sprawie.
https://finanse.wp.pl/polski-rzad-chce-sprzedac-rosjanom-mozejki-6114300915959425a
Gdy do władzy doszło PiS, a szefem Orlenu został Daniel Obajtek, po pewnym czasie Możejki zaczęły przynosić zyski. Zakup okazał się bardzo trafny i dla Polski korzystny.
Przewidział to śp. Lech Kaczyński naciskając na zakup Możejek.
40-lecie rafinerii w Możejkach
Rafineria w Możejkach pod względem wielkości przerobu ropy naftowej, który obecnie wynosi ok. 10 mln ton rocznie, jest drugą w Grupie Kapitałowej Orlen rafinerią, a także jedyną w krajach bałtyckich. Zajmuje powierzchnię ponad tysiąca hektarów, przez które przebiega ok. 2 tys. km rurociągów. Rafineria od początku istnienia przerobiła łącznie blisko 330 mln ton ropy. Produkty naftowe z Możejek dostarczane są nie tylko na rynek litewski, ale także m.in. na Łotwę, Estonię i do Polski. To właśnie m.in. dostawy z rafinerii w Możejkach pokryły zwiększone zapotrzebowanie na paliwa w Polsce, po ograniczeniu szarej strefy w związku z wdrożonymi skutecznie przepisami polskiego rządu.
Zakład w Możejkach ma duże znaczenie dla polskiej, a także litewskiej gospodarki.
Od 2016 r. Orlen Lietuva wypracowała ok. 2,3 mld złotych zysku netto.
https://www.cire.pl/artykuly/serwis-informacyjny-cire-24/158149-40-lecie-rafinerii-w-mozejkach
Krótka historia pewnego gazoportu
Historia budowy gazoportu w Świnoujściu mogłoby z powodzeniem posłużyć za kanwę dla scenariusza pasjonującego filmu. Towarzyszące realizacji inwestycji wydarzenia i afery zapewniłyby bogaty materiał wzbogacając ewentualny dokument o wątki rodem z thrillera politycznego, afery szpiegowskiej, filmu katastroficznego, a nawet dramatu psychologicznego. Dziś, po niemal 10 latach od podjęcia decyzji w sprawie budowy terminala można z całą pewnością powiedzieć, że projekt ten jest jednym z największych success story w najnowszej historii Polski.
https://energetyka24.com/krotka-historia-pewnego-gazoportu-komentarz
4. Po dzień dzisiejszy jazgoczą przeciw przekopowi Mierzei Wiślanej.
Że inwestycja jest nieopłacalna, że będą tam mogły pływać tylko kajaki, itp. itd.
5. Na fuzji Orlenu z Lotosem nie zostawiają suchej nitki.
6. Tak samo jest z budową CPK.
Jako puentę podam, że wszystkie wyżej wymienione inwestycje stoją ością w gardle Rosjanom i Niemcom.
Dla kajakarzy chyba
Przekop Mierzei Wiślanej - o inwestycji
Dzięki budowie kanału na Mierzei Wiślanej jednostki o zanurzeniu do 4,5 m, długości do 100 m oraz szerokości do 20 m będą mogły przepływać z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany.
Celem inwestycji jest skrócenie, pogłębienie i uproszczenie morskiego szlaku na Bałtyku, omijając Cieśninę Piławską na terytorium Rosji. Po raz pierwszy w powojennej historii Polski będzie możliwość wpłynięcia na Zalew Wiślany z pominięciem rosyjskiej strefy przybrzeżnej.
https://www.muratorplus.pl/inwestycje/inwestycje-publiczne/przekop-mierzei-wislanej-otwarcie-budowa-aa-dV5T-f1mG-QBEo.html
Jeszcze raz - osoby Twojego pokroju, absolutnie nie można dopuszczać do wychowywania dzieci i młodzieży. Rodzinom, którym zależy na wychowaniu porządnego potomstwa nie pozostaje nic innego, jak ED.
Zachowujesz się typowo, jak ruska onuca. Wyraźnie działasz na szkodę Najjaśniejszej. Gdyby to ode mnie zależało, to podobnym mendom odbierałabym polskie obywatelstwo.
JarKacz prawdę powiedział - Targowica.
Miłość z daleka za euro, wygodniutko.
Dzieci własne Niemcom dać
Patriotko za dychę
Niemiecki dziennik zaniepokojony budową CPK. „Czy lotniska w Niemczech są zagrożone? Centralny Port Komunikacyjny (CPK) w sensie gospodarczym jest sprzeczny z interesami Niemiec, geopolitycznie sprzeciwia się mu Rosja