Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Dusze Czyśćcowe

izaiza
edytowano maja 2008 w Arkan Noego
witam serdecznie od dłuższego czasu śledzę dyskusje na tym forum. bardzo za nie dziękuję. są niejednokrotnie światłem i wskazówką :bigsmile: proponuję posłuchać tej audycji, która być może również komuś pomocna, da inne spojrzenie na temat tych, którzy już nas wyprzedzili w drodze do Boga. pozdrawiam

Komentarz

  • RÓŻANIEC 13 Tajemnic ku czci 13 Cnót Najświętszej Maryi Panny za dusze w Czyśćcu cierpiące

    http://rozanie-13-tajemnic-ku-czci-13-cnot-n-m-p.blog.onet.pl/Rozaniec-13-Tajemnic-ku-czci-1,2,ID402815408,n
  • "Bóg jest dobry i nikogo nie męczy."

    To prawda, Bóg chce dla nas jak najlepiej, przecież ofiarował życie Swojego Syna za nasze grzechy.
    Ale to dusza sama po śmierci nie chce stawać przed Bogiem nieoczyszczona, "brudna". Ten czas w czyśćcu jest dla duszy czymś bardzo potrzebnym, żeby mogła potem stanąć przed obliczem Boga.
  • polecam książeczkę- wywiad z Marią Simmą na temat dusz w czyśćcu.
    Ponadto zdaje się, że s. Faustyna też o nich pisze w Dzienniczku.
  • EwaGramp zapytam wprost - jesteś katoliczką czy protestantką? To nie jest złośliwe pytanie, wręcz przeciwnie.
  • @lea: EwaGramp reprezentuje domokrążców roznoszących pisemko pt "Strażnica"
  • Rozumiem
  • lea - EwaGramp jest Świadkiem Jehowy.

    Znów EwaGramp nie pamięta o przypowieści z której pamiętam tylko zdanie "zbawi się ale tak jakby przez ogień", "Jesteście czyści trzeba tylko nogi umyć" co to właściwie znaczy dla Jehowych ?
  • Że im giry kefią. :tongue:
  • doktryny czyśćca.
    Biblia ukazuje, jak wiele razy Bóg objawiał się swemu ludowi w ogniu, by odnowić z nim swoje przymierze. Jako â?ždym [â??] wydobywający się z pieca i ogień niby gorejąca pochodniaâ? Abrahamowi w Księdze Rodzaju 15,17; w płonącym krzewie Mojżeszowi w Księdze Wyjścia 3; w słupie ognistym Izraelowi w Księdze Liczb 9; w ogniu niebieskim spalającym ofiary na ołtarzu Salomonowi i Eliaszowi w Pierwszej Księdze Królewskiej 8 i 18; w Językach jakby z ogniaâ? Apostołom w dzień Pięćdziesiątnicy w Dziejach Apostolskich 2,3â?? Po prostu o to, że gdy List do Hebrajczyków 12,29 opisuje Boga jako â?žogień pochłaniającyâ?, niekoniecznie dotyczy to Jego gniewu. Istnieje ogień piekielny, ale nieskończenie gorętszy ogień płonie w niebie â?? jest nim sam Bóg. Ogień wyraża więc nie tylko wieczny gniew Boga, ale o wiele bardziej Jego nieskończoną miłość. Natura Boga jest jak szalejąca otchłań ognistej miłości. Innymi słowy, w niebie musi być o wiele goręcej niż w piekle.
    â?? Nic dziwnego, że Pismo Święte określa aniołów najbliższych Bogu mianem serafinów, co po hebrajsku znaczy dosłownie â?žci, którzy płonąâ?. Dlatego też św. Paweł w Pierwszym Liście do Koryntian 3,13 pisze, że wszyscy święci muszą przejść przez próbę ognia, w której Jawne się stanie dzieło każdego: odsłoni je dzień [Pański]; okaże się bowiem w ogniu, który je wypróbuje, jakie jestâ??â?
    â?? Paweł nie może mówić tu o ogniu piekielnym, ponieważ to święci są tu sądzeni. Mówi o ogniu, który ma ich przygotować do wiecznego życia z Bogiem w niebie; cel ognia jest więc oczywisty: objawić, czy ich uczynki to czyste â?žzłoto i srebroâ?, czy też nieczyste â?ždrzewo, trawa lub słomaâ?.
    â?? Wiersz 15 stwierdza jednoznacznie, że niektórzy przeznaczeni do nieba święci przejdą przez cierpienie ognia: â?žTen zaś, którego dzieło spłonie, poniesie szkodę: sam wprawdzie ocaleje, lecz tak jakby przez ogieńâ?. Ogień ma więc na celu oczyszczenie świętych. Dlatego też nazywa się ogniem czyśćcowym. Takim, który wypala brud i przygotowuje świętych, by mogli przebywać na wieki w pochłaniającym ogniu miłującej obecności Boga.
  • Objawienia św. Katarzyny z Genui (powszechnie przez KK zatwierdzone) mówią dość dobrze o czyśćcu.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.