Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Edukacja - ale jaka?

24

Komentarz

  • W późniejszej podstawówce/gimnazjum i tak jest tego zmuszania sporo, bo dziecko z reguły musi opanować mnóstwo wiedzy, która w ogóle go nie interesuje. Nie mam doświadczenia w ED z mniejszymi dziećmi, ale ludzki mózg w ogóle trudno jest "zmusić" do skutecznej nauki i z naszego doświadczenia wynika, że im więcej udaje się przemycić w nauce przyjemności, tym jest bardziej efektywna. Rygor jest konieczny ze względu na opanowanie programu, ale im więcej zostawiam do wyboru dzieciom - a więc zwiększa się ich odpowiedzialność za to, co robią - tym lepiej wszystko działa.
  • Z odpowiedzialnością się zgadzam. Ale i rygor uważam za bardzo korzystny. Widzę po moich, że rygor dobrze im robi. Staramy się jednak stosować bardziej rygor czasowy (w określonej porze jest czas na naukę i dzieci mają w tym czasie się uczyć) niż tematyczny (sami sobie ustalają, z czym którego dnia będą pracować i sami odpowiadają za to, by zrealizować cały materiał obowiązujący do egzaminu).
  • MleMle
    edytowano listopad 2015
    U nas to działa podobnie, chociaż ten rygor czasem dotyczy też przedmiotów, którym trzeba poświęcić więcej czasu, mimo że dzieciaki za bardzo ich nie lubią. Fajnie jak to, co nazywamy rygorem, jest jednocześnie wspólnym i przez obie strony akceptowany ustaleniem. Chyba najłatwiej respektować ramy, które sobie sami narzucamy, wtedy odpada element buntu. @Katarzyna - to taki ukłon w kierunku "lewicowego obrzydlistwa", czyli szkół demokratycznych. ;-)
  • W moim domu i w mojej rodzinie demokracji nie ma i nie będzie!
    Podejmując decyzję uwzględniam dobro moich dzieci. I jestem zdania, że mam bardziej kompetentny ogląd na to dobro, niż moje dzieci, którym ze względu na brak doświadczenia łatwo pomylić dobro z przyjemnością.
  • @Gosia5 - zawsze do usług :-D