@Brawario mam nie typową prośbę , czy możesz mi powiedzieć gdzie w Dziejach Apostolskich mogę znaleźć imię mężczyzny który był pierwszy uzdrowiony przez Apostołów w Imię Jezusa , było to po Zesłaniu Ducha Świętego jak wchodzili do Świątyni , był mężczyzna który nie chodził i prosił o jałmużnę ,
1 Gdy Piotr i Jan wchodzili do świątyni na modlitwę o godzinie dziewiątej1, 2 wnoszono właśnie pewnego człowieka, chromego od urodzenia. Kładziono go codziennie przy bramie świątyni, zwanej Piękną2, aby wstępujących do świątyni, prosił o jałmużnę. 3 Ten zobaczywszy Piotra i Jana, gdy mieli wejść do świątyni, prosił ich o jałmużnę. 4 Lecz Piotr wraz z Janem przypatrzywszy się mu powiedział: 5 «Spójrz na nas!». A on patrzył na nich oczekując od nich jałmużny. 6 «Nie mam srebra ani złota - powiedział Piotr - ale co mam, to ci daję: W imię Jezusa Chrystusa Nazarejczyka, chodź!» 7 I ująwszy go za prawą rękę, podniósł go. A on natychmiast odzyskał władzę w nogach i stopach. 8 Zerwał się i stanął na nogach, i chodził, i wszedł z nimi do świątyni, chodząc, skacząc i wielbiąc Boga. 9 A cały lud zobaczył go chodzącego i chwalącego Boga. 10 I rozpoznawali w nim tego człowieka, który siadał przy Pięknej Bramie świątyni, aby żebrać, i ogarnęło ich zdumienie i zachwyt z powodu tego, co go spotkało.
@nowa nie ma w Dziejach Apostolskich imienia żebraka
Widze progres w końcu zalecenia dla mężczyzn, prędzej bym się spodziewała Brawario ze napiszesz cos w deseń ze młode i ładne kobiety powinny zakrywać twarz albo iść przez miasto z pochylona głowa, by nie nawiązać przypadkiem kontaktu wzrokowego z mężczyzna i nie sprowokować go w ten sposób do grzechu.
1. Wedle zgodnego nauczania katolickich moralistów nigdy i nigdzie nie ma się prawa kłamać. Ta doktryna jest podtrzymywana także przez Magisterium Kościoła.
2. Katoliccy moraliści różnią się jednak co do tego, w jakich szczegółowych okolicznościach życiowych mamy do czynienia z kłamstwem. Historycznie rzecz ujmując większość moralistów katolickich była zdania, że z kłamstwem mamy do czynienia również w sytuacji przekazywania tego co uważa się za nieprawdę w celu ratowania życia niewinnych ludzi. Z wywodów mniejszości katolickich moralistów (którzy jednak w ostatnich 200 latach zdobyli przewagę) można jednak wysnuć wniosek, iż nieprawda nie jest wówczas kłamstwem.
3. Z pewnością kłamstwem nie są żarty po których sposobie opowiadania da się łatwo poznać, iż ich celem nie jest przekazywanie prawdziwej historii. Jasno o tym mówi nawet autor bardziej surowej definicji kłamstwa, czyli św. Augustyn z Hippony.
4. Oczywistość stanowi też wniosek, że kłamstwem nie jest gra aktorów na scenie czy też opowiadanie dzieciom bajek na dobranoc (o ile w przypadku bajek jasno mówi się, że czytamy w danej chwili bajkę, a nie np. podręcznik do historii). Celem tych działań nie jest bowiem wprowadzanie kogoś w błąd. Każdy rozsądny widz wie bowiem, iż gra aktorska jest grą aktorską, a nie pokazem „reality show”. Również dzieci zwykle dostrzegają różnicę pomiędzy bajkami a prawdziwymi historiami.
5. Kłamać można nie tylko za pomocą słów, ale także takich znaków jak pismo, ruchy ręką czy też skinięcie głową. Wedle będącego jednak zwolennikiem bardziej rygorystycznej definicji kłamstwa św. Tomasza z Akwinu do tego czynu nie należy zaliczać wojskowych forteli w rodzaju pozorowanych ruchów wojsk, etc.
O świętych, którzy woleli umrzeć niż cudzołożyć, kłamać, kraść, czynić nierząd, rozpustę bądź sodomię, opłacać praktyki okultystyczne, zabić swe nienarodzone dziecię, składać przysięgę absolutnego posłuszeństwa tyranom oraz brać udział w niesprawiedliwej wojnie: http://salwowski.net/2018/10/31/meczennicy-moralnego-absolutyzmu/
Komentarz
http://salwowski.net/2018/07/20/czy-mamy-prawo-niszczyc-cudze-bozki-pornografie-okultystyczne-przedmioty-itp/
http://salwowski.net/2018/07/25/czy-masturbacja-w-celach-medycznych-jest-moralnie-dozwolona/
http://salwowski.net/2018/07/28/dlaczego-nie-warto-absolutyzowac-twierdzen-naukowcow/
http://salwowski.net/2018/08/01/polscy-biskupi-nie-propaguja-kalwinistyczno-purytanskiej-herezji-abstynencji/
http://salwowski.net/2018/08/03/czy-franciszek-wprowadzil-do-katechizmu-herezje/
http://salwowski.net/2018/08/09/jeszcze-o-zmianie-katechizmowego-nauczania-w-sprawie-kary-smierci/
http://salwowski.net/2018/08/28/czy-zloczyncow-nalezy-zawsze-upominac-najpierw-w-cztery-oczy/
http://salwowski.net/2018/09/14/odwroc-oko-od-pieknej-kobiety-a-nie-przygladaj-sie-obcej-pieknosci/
@nowa nie ma w Dziejach Apostolskich imienia żebraka
http://salwowski.net/2018/09/18/sw-almachiusz-czlowiek-ktory-zmienil-starozytna-kulture/
http://salwowski.net/2018/09/23/ks-remigiusz-reclaw-glosi-herezje/
http://salwowski.net/2018/10/04/czy-prawny-zakaz-pewnych-grzechow-jest-negacja-wolnej-woli/
http://salwowski.net/2018/10/11/tolerancja-czy-grzechy-cudze/
1. Wedle zgodnego nauczania katolickich moralistów nigdy i nigdzie nie ma się prawa kłamać. Ta doktryna jest podtrzymywana także przez Magisterium Kościoła.
2. Katoliccy moraliści różnią się jednak co do tego, w jakich szczegółowych okolicznościach życiowych mamy do czynienia z kłamstwem. Historycznie rzecz ujmując większość moralistów katolickich była zdania, że z kłamstwem mamy do czynienia również w sytuacji przekazywania tego co uważa się za nieprawdę w celu ratowania życia niewinnych ludzi. Z wywodów mniejszości katolickich moralistów (którzy jednak w ostatnich 200 latach zdobyli przewagę) można jednak wysnuć wniosek, iż nieprawda nie jest wówczas kłamstwem.
3. Z pewnością kłamstwem nie są żarty po których sposobie opowiadania da się łatwo poznać, iż ich celem nie jest przekazywanie prawdziwej historii. Jasno o tym mówi nawet autor bardziej surowej definicji kłamstwa, czyli św. Augustyn z Hippony.
4. Oczywistość stanowi też wniosek, że kłamstwem nie jest gra aktorów na scenie czy też opowiadanie dzieciom bajek na dobranoc (o ile w przypadku bajek jasno mówi się, że czytamy w danej chwili bajkę, a nie np. podręcznik do historii). Celem tych działań nie jest bowiem wprowadzanie kogoś w błąd. Każdy rozsądny widz wie bowiem, iż gra aktorska jest grą aktorską, a nie pokazem „reality show”. Również dzieci zwykle dostrzegają różnicę pomiędzy bajkami a prawdziwymi historiami.
5. Kłamać można nie tylko za pomocą słów, ale także takich znaków jak pismo, ruchy ręką czy też skinięcie głową. Wedle będącego jednak zwolennikiem bardziej rygorystycznej definicji kłamstwa św. Tomasza z Akwinu do tego czynu nie należy zaliczać wojskowych forteli w rodzaju pozorowanych ruchów wojsk, etc.
Więcej na ten temat w poniższym artykule:
http://salwowski.net/2018/10/28/dwie-katolickie-definicje-klamstwa/
http://salwowski.net/2018/10/31/meczennicy-moralnego-absolutyzmu/
W poniższym artykule daję odpowiedź na możliwe "posoborowe" jak i "przedsoborowe" uzasadnienia niechęci biskupów katolickich do donoszenia władzom cywilnym na swych zdeprawowanych księży:
http://salwowski.net/2018/11/06/biskupi-powinni-donosic-do-organow-scigania-na-podleglych-sobie-ksiezy-pedofilow/
http://salwowski.net/2018/11/10/kiedy-patriotyzm-staje-sie-grzeszny/
http://salwowski.net/2018/11/18/kim-sa-prawdziwi-zydzi/
http://salwowski.net/2018/11/26/czy-mordy-rytualne-mialy-miejsce/
http://salwowski.net/2017/12/05/klamstwo-jest-zawsze-zakazane-rowniez-te-w-sprawie-sw-mikolaja/
http://salwowski.net/2018/12/09/jaka-jest-katolicka-doktryna-o-tancu/
http://salwowski.net/2018/12/14/kara-smierci-dla-cudzoloznych-i-zboczonych-ksiezy/