Nie znam się na odmianach ale my najbardziej lubimy takie, które po ugotowaniu i odparowaniu rozsypuja się i maja z wierzchu taką jakby perłowa otoczkę. Natomiast np do sałatek kupuje tzw czerwone.
Ja lubię żółte, nie wiem jaka to odmiana, ale moja Mama pochodzi z Wielkopolski i zawsze mieliśmy ziemniaki stamtąd przywożone bo tylko one nam smakowały (żółte właśnie). Teraz znalazłam panią na targu, która też takie ziemniaki ma, więc się jej trzymam. Natomiast ostatnio żadne mi nie smakują - są jakieś słodkie - może zmarzły, a może teraz to już nie jest dobra pora i trzeba czekać na młode?
Jeden z moich wykładowców na rolnictwie twierdził 10 lat temu, że w Polsce można sprzedać każdego ziemniaka, pod warunkiem, że się powie klientowi, że to Irga.
Tajfuny sa naprawde grzechu warte. Moje ulubione. Pyszne do drugiego dania, nie rozwalaja sie. Pyszne do plackow ziemniaczanych(nie podchodza woda )i kopytek. W duzym sklepie spozywczym najblizej nas sprzedawane sa od lat podle, wstretne ziemniaki pastewne chyba, moja mama jak do mnie przyjechala kiedys, to ocenila fachowo i od tej pory sprowadzamy ziemniaki z dalekich stron, byle nie jesc tych pastewniakow.
No to jakie kupowac? Wieki temu jadlam dobre ziemniaki. Ja bardzo lubie, ale to co od dluzszego czasu kupuje to masakra smakowa. Ale nie zwracalam nigdy uwagi na odmiany. Ziemniaki to ziemniaki. Kupuje w biedronce, lidlu. Ale mam tez targ, tylko powiedzcie jakich szukac...
my kupujemy w marketach, ptrzymy na "podtytuły" do pieczenia, do zup i sałatek, na frytki. I jeszczee jest A. AB, B, BC, C w za;eżności od zawartości skrobi.
U mnie w domu krolowaly zawsze ziemniaki zolte. Dziadzio byl z Leszna wiec co jak co ale na pyrach sie znal
Tak wiec upodobanie do zoltych, twardych odmian wynioslam z domu. Na biale ziemniaki moja babcia mowila "amerykany", bardzo mi sie to podobalo. Amerykany byly jasne delikatne i sypkie. Ale z uporem maniaka trzymam sie zoltych.