Moj maz obejrzal sobie Dacie Logan w internecie i tez zapalil sie do tego pomyslu, bo autko niebrzydkie a cena bardzo dobra jak za 7 osobowe. Myslelismy o kupnie uzywanego jakiegos, ale cos nie mamy szczescia do dobrego modelu - a samochód ma nas wozic, a nie stac w warsztacie... mamy WV Caravelle, ale niestety co jakis czas cos sie w nim psuje i wtedy mamy klopot z dojazdami.
Obawiam się, że z Caravellki do Logana ciężko będzie się przesiąść (komfort C. nieporównywalnie wyższy).
Ja wybrałem auto nowe ponieważ żyjemy w takim tempie, że nie mogę sobie pozwolić na przestoje i niespodzianki (wcześniej miałem używaną Nexię). A że na inne większe i bardziej komfortowe nowe mnie nie było stać to wybrałem Draculę. Nie żałuję.
Od ok. 120 km/h hałas zaczyna dokuczać (ale nie jest dużo wyższy wyższy niż w nexii). Zresztą to auto nie nadaje się do dynamicznej jazdy w zakresie prędkości powyżej 120 km/h. Mam najsłabszego diesla tylko 68 kucyków, obecnie można nabyć wersję silniejszą 85 kucyków. komfort podobny do kombivanów typu Fiat Doblo. renault Kangoo itp.
Właściwości silnika czynią te auto odpowiednim do jazdy miejskiej i podmiejskiej oraz podroży wakacyjnych kiedy to zbytnio człowiekowi się nie spieszy.
Pozwolą sobie wtrącić trzy grosze.
Na tylnej kanapie można zmieścic trójkę dzieci. Dwójka starszych po bokach w oryginalnych pasach i po środku młodsze zapietę pasami szelkowymi mocowanymi do oryginalnych śrub. Pasy takie jak w fotelach kubełkowych. (to mnie czeka)Jeżeli ktoś chce może podzielić tylną kanapę ale na to trzeba troche wydać. Maksymalna uzyskana moja prędkość przekroczyła 170 km/h.(taki mały test możliwości). Przy silniku 1,6 16V benzyna. Chałas mieści się w granicach norm, można swobodnie rozmawiać. Jedyna naprawa to: czyszczenie hamulcy i wymiana gum na drążkach. Ale to raczej wina trudnych warunków w jakich przyszło przez jakiś czas Drahikułowi jeździć. Piach i wyboiste drogi wiejsko-leśne. Reszta bez zarzutu. Konieczne czujniki parkowania. Fakt nie ma ocynku. Ale widziałem teoretycznie ocynkowane auta z rdzawymi śladami po 3 latch - Opel Zafira, Fiat Scudo. Samochód idealny do tuningu.
Tylna kanapa nad wyraz wygodna, a to jest duży plus przy dalszych wojażach.
A jak sie ma parkowanie tylem w Loganie do parkowania VW Caravellka? Bo nia parkuje na lusterka boczne i jakos sobie radze. Acha i mam oczywiscie zwykle prawo jazdy - B.
ZIBI ma racje. Warto mieć czujniki parkowania. Ja co prawda sobie jakoś bez nich radzę ale już raz przypłaciłem uszkodzeniem tylnych drzwi (przez pośpiech, wrzask dzieci ale i słabą widoczność w środkowym lusterku przy rozłożonej tylnej kanapie).
[cite] Maciek:[/cite]My też szukamy samochodu dla sześcioosobowej rodziny. Jest kilka portali z ogłoszeniami (Gratka, Autotrader, Automoto), gdzie śledzimy oferty, ale na razie bez podjęcia konkretnej decyzji.
Wypytałem ostatnio dwóch mechaników od "amerykanów" o tego Dodge'a Durango - obaj mają dobre zdanie o ich niezawodności, chwalą silnik i ceny części. Jeden z nich nawet sprzedał swojego Grand Carawana kanciaka i kupił sobie DD'1999 6 albo 8 osobowego i po prawie roku posiadania jest zadowolony.
Komentarz
Mam też pytanie , może i było gdzieś wcześniej ale wybaczcie - do ilu osobowego samochodu wystarcza zwykłe prawo jazdy kat. B ?
Moni pewnie ktos wie, a jak nie to ja sie dowiem, ale to moze byc pozniej
a powaznie, to kobieta ktora nigdy nie brala tabletek, nie wspomaga sie hormonalnie id, sama natura, jakie ma szanse na blizniaki?
Sama jestem z bliźniaków:bigsmile:
Ja wybrałem auto nowe ponieważ żyjemy w takim tempie, że nie mogę sobie pozwolić na przestoje i niespodzianki (wcześniej miałem używaną Nexię). A że na inne większe i bardziej komfortowe nowe mnie nie było stać to wybrałem Draculę. Nie żałuję.
Z ciekawości
Jak tam z hałasem przy 120/h?
Możesz coś o tym napisać...
Przy jakich obrotach hałas robi się trudny do wytrzymania...
Właściwości silnika czynią te auto odpowiednim do jazdy miejskiej i podmiejskiej oraz podroży wakacyjnych kiedy to zbytnio człowiekowi się nie spieszy.
Na tylnej kanapie można zmieścic trójkę dzieci. Dwójka starszych po bokach w oryginalnych pasach i po środku młodsze zapietę pasami szelkowymi mocowanymi do oryginalnych śrub. Pasy takie jak w fotelach kubełkowych. (to mnie czeka)Jeżeli ktoś chce może podzielić tylną kanapę ale na to trzeba troche wydać. Maksymalna uzyskana moja prędkość przekroczyła 170 km/h.(taki mały test możliwości). Przy silniku 1,6 16V benzyna. Chałas mieści się w granicach norm, można swobodnie rozmawiać. Jedyna naprawa to: czyszczenie hamulcy i wymiana gum na drążkach. Ale to raczej wina trudnych warunków w jakich przyszło przez jakiś czas Drahikułowi jeździć. Piach i wyboiste drogi wiejsko-leśne. Reszta bez zarzutu. Konieczne czujniki parkowania. Fakt nie ma ocynku. Ale widziałem teoretycznie ocynkowane auta z rdzawymi śladami po 3 latch - Opel Zafira, Fiat Scudo. Samochód idealny do tuningu.
Tylna kanapa nad wyraz wygodna, a to jest duży plus przy dalszych wojażach.
zwykłe prawo jazdy wystarcza do 9 osób.
:boogie:
Takie z krzesłem w bagażniku, zeby uniknąc kupowania dziewięcioosobówki?
Stad pytanie podane wyzej....
Czy dobrze mysle, ze Toyota Previa jest tylko ośmioosobowa?
Jakos nic w tym formacie nie mozemy znalezc.... Same siedmioosobówy....
Warto kupic to auto?
Tak do 30 tys bysmy dali.....
Boje sie drogich serwisow i czesci sprowadzanych z Japonii po wielodniowym oczekiwaniu.....
Wypytałem ostatnio dwóch mechaników od "amerykanów" o tego Dodge'a Durango - obaj mają dobre zdanie o ich niezawodności, chwalą silnik i ceny części. Jeden z nich nawet sprzedał swojego Grand Carawana kanciaka i kupił sobie DD'1999 6 albo 8 osobowego i po prawie roku posiadania jest zadowolony.
Też czasem spoglądam nań pożądliwie...
Działa to na zasadzie soczewki Fresnel'a. http://pl.wikipedia.org/wiki/Soczewka_Fresnela