"13 zł za 100km" ??? no w naszej okolicy można kupić gaz za 1,45 - pomnożone przez 9 litrów to tyle wychodzi; wiem że u krawaciarzy na autostradzie to nawet 2,09 - ostatnio widziałem @-)
WV Golf to przede wszystkim najczęściej kradziony model w Polsce (drugi jest chyba Passat), no i są za drogie, bo wielu nadal wierzy, że to jakiś nadzwyczajny cud techniki. Kolejny mit , jak ktoś wyżej napisał, to że LPG "ryje silnik". Jest wprost przeciwnie - silnik benzynowy na LPG może mieć WIĘKSZĄ żywność - ale pod jednym warunkiem: że instalacja jest dobrze dobrana, zamontowana i eksploatowana. Niestety ze świecą szukać egzemplarza, w którym tak jest... Dlaczego najlepiej nie kupuj samochodu z instalacją, bo na 90% będzie źle zrobiona, kiepskiej jakości, źle serwisowana. Kup gołego benzyniaka i zamontuj dobrą instalację LPG - zgodnie z zasadą "chcesz mieć dobrze zrobione - zrób to sam" W ogłoszeniach u handlarzy często jest taki tekst "Nowa instalacja gazowa!!!" - co oznacza "najtańsza, badziewna instalacja, wsadzona szybko, byle jak, po to by łatwiej sprzedać, szmelc który rzeczywiście zryje ci silnik, jeśli go czym prędzej nie wyrzucisz". Kiedyś np. miałem okazję jeździć Peugeot'em 605 z fabryczną instalacją LPG - czyli dobrze zrobioną - miał ok. 20 lat, duży przebieg i sporo rzeczy już w nim się psuło - ale nie silnik (!) Silnik na LPG wciąż chodził bezproblemowo.
Niestety ze świecą szukać egzemplarza, w którym tak jest...
eee tam, jeśli jest sekwencja i regularnie wymieniane filtry, to powinno być ok, ewentualnie cza wymienić wtryski, parownik czy wgrać nowe oprogramowanie;
może mam szczęście, ale z sekwencjami nie miałem kłopotu (znaczy się wywalenia uszczelki pod głowicą)
@Nika76 Szwagier mój chce sprzedać swoje seicento. Zakładał do niego gaz. Mogę popytać o szczegóły jeśli byłabyś zainteresowana. Chce sprzedać bo na akuratna chwile dwa auta nie sa im w ogole potrzebne.
Seicento okupuje dalekie miejsca w rankingach niezawodności, przy czym na dalsze pozycje spychają ten model drobne i łatwe do usunięcia awarie. W najnowszym zestawieniu TÜV najmniejszy z fiatów zajmuje 88 lokatę w kategorii wiekowej 2-3 lata, 79 lokatę w kategorii wiekowej 4-5 lat i 83 lokatę w kategorii wiekowej 6-7 lat. Z kolei DEKRA klasyfikuje Seicento na 111 pozycji wśród aut trzyletnich, na 109 pozycji wśród aut pięcioletnich i na 101 pozycji wśród siedmiolatków.
Serwisowe akcje nawrotowe rozpoczęto w połowie 2000 r., gdy wezwano do serwisów blisko 300 właścicieli seicento. Konieczne było wówczas sprawdzenie pedału hamulca (możliwość pęknięć). Pod koniec 2000 r. akcją nawrotową objęto 1084 samochody, w których wykryto możliwość przetarcia przewodu hamulcowego. Wiosną 2004 r. miała miejsce największa akcja serwisowa w historii Seicento. W ponad 16 000 aut sprawdzano, czy na skutek korozji nie dojdzie do wycieków ze zbiornika paliwa. zrodlo.moto.pl
według tej strony t tak ale Opel: silnik 1.8/140 KM Koszt instalacji od 2000 złTo jeden ze starszych silników w naszym zestawieniu, które nie wymagają stosowania drogich instalacji gazowych. Optymalnym rozwiązaniem jest sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej skompletowany z dobrych podzespołów.
Nie no... w tym artykule to polecają same drogie auta - i trochę pitolą... akurat ten 1.8 140KM to ma regulację ręczną zaworów za pomocą płytek i będzie to kłopotliwe. Tak naprawdę to prawie każdy silnik można zagazować, ale obsługa może być mniej lub bardziej kłopotliwa. Idealne do gazu były np. 16-zaworowe (hydraulicznie regulowane) silniki opla z serii Ecotec - jeszcze można trafić Corsę z takim 1.2 lub 1.4. Silniki z zaworami regulowanymi ręcznie są oszczędniejsze ale regulacja kłopotliwa, a na LPG trzeba szczególnie pilnować tej regulacji, więc dla kobiety bym nie polecał (sam mam VVT-I ze zmiennym fazami rozrządu - bardzo oszczędny silnik, ale regulacja to wymian szklanek, a jedna szklanka kosztuje blisko 100zł, a jest ich 16. :-S ) Nie sprawdzajcie więc auto-świata ale lepiej tu: LPG-forum. albo u miejscowego gazownika.
Nie znam z głowy wszystkich modeli - podaj rocznik, to sprawdzę, albo zajrzyj pod maskę, czy na silniku pisze "ECOTEC" czy coś innego(?) Jeśli ECOTEC to możesz brać.
W seicento bałabym się wozić dzieci z tyłu. Tak nie ma bagażnika! Poza tym chyba są tylko 3-drzwiowe i trudno będzie zapiąć dziecko w foteliku z tyłu albo wypuścić z auta, jak się starsze zawozi na zajęcia czy do szkoły.
A ja nawet jeździłem taką Fiestą 1.3 na LPG ...i w końcu sprzedałem, bo się zrobiła za mała i nie miała klimy. Do dziś nie wiem, ile razy miała przekręcony licznik (Fordy miały do 99.999km), ale nie przekręciła się z powodu LPG. )
Miałam poloneza z fabryczną instalacją LPG. Droższe przeglądy, zakaz wjazdu na parking podziemny (jak ktoś ma taki w bloku, to jest to duży problem), dodatkowa rzecz do psucia się. I butla w bagażniku, więc miejsca mało. Jakoś zraziłam się do LPG.
Komentarz
I co się z nim stało?
Myślę o seicento... jak na gazie chodzi?
no w naszej okolicy można kupić gaz za 1,45 - pomnożone przez 9 litrów to tyle wychodzi; wiem że u krawaciarzy na autostradzie to nawet 2,09 - ostatnio widziałem @-)
a zmiana sprzęgła i pompki wspomagania jest za darmo?
(nie mówiąc o normalnych awariach skrzyni)
skrzynie manualne są dla dwóch (świadomych) kategorii kierowców:
1. sportowo jeżdżących
2. masochistów.
sam wzgląd na bezpieczeństwo jazdy powinien je wyeliminować.
Kolejny mit , jak ktoś wyżej napisał, to że LPG "ryje silnik". Jest wprost przeciwnie - silnik benzynowy na LPG może mieć WIĘKSZĄ żywność - ale pod jednym warunkiem: że instalacja jest dobrze dobrana, zamontowana i eksploatowana. Niestety ze świecą szukać egzemplarza, w którym tak jest... Dlaczego najlepiej nie kupuj samochodu z instalacją, bo na 90% będzie źle zrobiona, kiepskiej jakości, źle serwisowana. Kup gołego benzyniaka i zamontuj dobrą instalację LPG - zgodnie z zasadą "chcesz mieć dobrze zrobione - zrób to sam"
W ogłoszeniach u handlarzy często jest taki tekst "Nowa instalacja gazowa!!!" - co oznacza "najtańsza, badziewna instalacja, wsadzona szybko, byle jak, po to by łatwiej sprzedać, szmelc który rzeczywiście zryje ci silnik, jeśli go czym prędzej nie wyrzucisz".
Kiedyś np. miałem okazję jeździć Peugeot'em 605 z fabryczną instalacją LPG - czyli dobrze zrobioną - miał ok. 20 lat, duży przebieg i sporo rzeczy już w nim się psuło - ale nie silnik (!) Silnik na LPG wciąż chodził bezproblemowo.
eee tam, jeśli jest sekwencja i regularnie wymieniane filtry, to powinno być ok,
ewentualnie cza wymienić wtryski, parownik czy wgrać nowe oprogramowanie;
może mam szczęście, ale z sekwencjami nie miałem kłopotu (znaczy się wywalenia uszczelki pod głowicą)
Szwagier mój chce sprzedać swoje seicento. Zakładał do niego gaz.
Mogę popytać o szczegóły jeśli byłabyś zainteresowana.
Chce sprzedać bo na akuratna chwile dwa auta nie sa im w ogole potrzebne.
to wybrany tekst o scAwaryjność
Seicento okupuje dalekie miejsca w rankingach niezawodności, przy czym na dalsze pozycje spychają ten model drobne i łatwe do usunięcia awarie. W najnowszym zestawieniu TÜV najmniejszy z fiatów zajmuje 88 lokatę w kategorii wiekowej 2-3 lata, 79 lokatę w kategorii wiekowej 4-5 lat i 83 lokatę w kategorii wiekowej 6-7 lat. Z kolei DEKRA klasyfikuje Seicento na 111 pozycji wśród aut trzyletnich, na 109 pozycji wśród aut pięcioletnich i na 101 pozycji wśród siedmiolatków.
Serwisowe akcje nawrotowe rozpoczęto w połowie 2000 r., gdy wezwano do serwisów blisko 300 właścicieli seicento. Konieczne było wówczas sprawdzenie pedału hamulca (możliwość pęknięć). Pod koniec 2000 r. akcją nawrotową objęto 1084 samochody, w których wykryto możliwość przetarcia przewodu hamulcowego. Wiosną 2004 r. miała miejsce największa akcja serwisowa w historii Seicento. W ponad 16 000 aut sprawdzano, czy na skutek korozji nie dojdzie do wycieków ze zbiornika paliwa.
zrodlo.moto.pl
Czyli co??
A opla corse 1,0 z gazem warto?
Koszt instalacji od 2000 złTo jeden ze starszych silników w naszym zestawieniu, które nie wymagają stosowania drogich instalacji gazowych. Optymalnym rozwiązaniem jest sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej skompletowany z dobrych podzespołów.
http://www.auto-swiat.pl/lpg/10-silnikow-idealnych-do-lpg/xmwcc
Silniki z zaworami regulowanymi ręcznie są oszczędniejsze ale regulacja kłopotliwa, a na LPG trzeba szczególnie pilnować tej regulacji, więc dla kobiety bym nie polecał (sam mam VVT-I ze zmiennym fazami rozrządu - bardzo oszczędny silnik, ale regulacja to wymian szklanek, a jedna szklanka kosztuje blisko 100zł, a jest ich 16. :-S )
Nie sprawdzajcie więc auto-świata ale lepiej tu: LPG-forum. albo u miejscowego gazownika.
Punto?
W seicento brak bagażnika przeraża trochę