Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

ED - materiały

1679111215

Komentarz

  • To wrzuć na luz! Co ma być - będzie. Rób swoje 100%, a resztà się nie kłopocz!
    Podziękowali 1E.milia
  • Ale podstawa się zmieniła, a egzaminów nie ma po "zerówce", chyba, że coś wymyślą..... ;)
  • @E.milia-moją intencją nie było udzielanie Tobie rad!Nie śmiałabym,bo nie znam Ciebie ani Twojej Córki. Szczurzysko podzieliła się swoim doświadczeniem,to i ja napisałam o swoim. Przecież nie komentowałam Twoich decyzji i rozwiązań!
    Podziękowali 1E.milia
  • Rzeczywiście,przeczytałam pierwszy post i mogłaś go tak odebrać. Powodzenia!
  • Jasne. Rozumiem  ;)
  • @olgal
    Mój syn 3lata i 3 miesiące od roku uczy się czytać metodą sylabową symultaniczno sekwencyjną. Ma zaburzenia ze spektrum autyzmu lub zespół Aspergera (odpuściłam sobie wnikliwą diagnozę). Od roku uczy się jednocześnie mówić i czytać. W tej chwili czyta rozpoznając wygląd wyrazów w zdaniu. Czyta ze zrozumieniem bo potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące przeczytanego tekstu, albo przyporządkować obrazek do napisanego zdania. Zna wszystkie sylaby dzięki programowi słuchowemu "Słucham i uczę się mówić" książeczkom "Kocham czytać" i Serii "Moje sylabki". Umie też sekwencyjnie przeczytać sylaby i dokonać syntezy np słowa LOKOMOTYWA. Czytania sekwencyjnego zaczęłam uczyć jak miał 2,5 roku pod okiem terapeuty krakowskiego. Zaczęliśmy od serii "Moje układanki". Potem kupiłam pomoc "sylaby inaczej", są to białe sylaby na czarnych kartonikach. Układałam mu 2,3,4 elementowe pseudosłowa nie posiadające znaczenia. Syn w tej chwili odczytuje sylaby np: MUTABIRE dokonuje syntezy głośno powtarzając cały wyraz. Pracujemy na sylabach otwartych kończących się na samogłoskę.
    Podziękowali 1olgal
  • my akurat egzamin po zerówce mamy.
    Zaprosili nas na kwiecień, na sprawdzian gotowości szkolnej.
    (mam jeszcze 6-latkę w ED)
  • a co się zmieniło?
  • Ocena gotowości szkolnej to nie jest egzamin!
  • no w sumie tak
  • ale dopiero teraz, przy trzecim dziecku w Ed nas na to zapraszają. Bardzo oficjalnie, pismo do łapy itd. Wcześniej tego nie było.
  • Ale poradnia pp to i tak robi przed I klasą.
  • @E.milia ja tez mam dola z powodu powtórki materialu z moja drugoklasistka. Generalnie dol i sto metrów mulu.
    Podziękowali 1E.milia
  • Jak dziecko ma umiec czytac do konca 3kl., kiedy wytyczne, co dziecko ma umiec po 3 kl. dawno zakladaja umiejetnosc czytania?
    Oto co dziecko ma umiec po 3kl (przeklejam):
    • Czyta teksty z uwzględnieniem interpunkcji i intonacji.
    • Rozumie czytany tekst, wyciąga wnioski.
    • Wyróżnia zdarzenia w tekście literackim, określa czas i miejsce akcji, wskazuje głównych bohaterów.
    • Pisze czytelnie i estetycznie wyrazy, zdania i tekst ciągły, dba o poprawność gramatyczną i ortograficzną.
    • Przepisuje teksty, pisze z pamięci i ze słuchu.
    • Redaguje krótkie wypowiedzi pisemne (opowiadanie, opis, list, życzenia, zaproszenie).
    • Samodzielnie zapisuje wyrazy w kolejności alfabetycznej.
    • Przyporządkowuje wyrazy do odpowiednich "rodzin wyrazów".
    • Rozpoznaje poznane części mowy (rzeczownik, czasownik, przymiotnik, przysłówek, liczebnik).
    Dodam, ze formalnie realizuje ED w Libratusie. Bedziemy miec normalne egzaminy, itd. I razem ze znajoma sie przerazilysmy, bo tu szkola brytyjska, a do tego jeszcze szkola polska. 
    Ja troche lekko do tego podchodze, ale znajoma spedza kilka godzin dziennie nad sama polska nauka!

    Podziękowali 1E.milia
  • Zaskakująco wysokie są te wymagania na tak wczesnym etapie!
    Nie mam oglądu jak dynamicznie przebiega rozwój językowy od przedszkolaka do 3kl., ale nie żałuję tych kwadransów spędzanych codziennie z materiałami Cieszyńskiej.
  • Na tej stronie są wymagania dla zerówki https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/rozporzadzenia-w-sprawie-podstawy-programowej-podpisane.html załącznik 1.
    To, że dziecko ma składać proste słowa, to jakiś jeden podpunkt wśród wielu innych. Do pisania też tylko przygotowanie. Za moich czasów też w zerówce były litery. Dopiero jak do szkoły poszły 6latki,to przesunęli poznawanie na 1 klasę,czyli dzieci zostały w tym samym wieku. 
    6 latki mają też mieć angielski, ale żadnych konkretnych wymagań nie ma.

    Co do czytania sylabowego,to jak dziecko zna już mniej wiecej litery,to bedzie ciężko, bo chodzi o to,zeby sylabę traktowało jako całość- jak jeden znak...
    Podziękowali 1E.milia
  • @wiesia - tez mi sie wydaje, ze wysoka poprzeczka, ale moze patrze pod katem swojego dziecka, bo matematyka - w swietle danych nam wymagan - wydaje sie mi banalna. Stad nie realizuje nawet programu szkolu polskiej, bo to strata czasu.
    Podziękowali 1wiesia
  • Kasia_ powiedział(a):

    Co do czytania sylabowego,to jak dziecko zna już mniej wiecej litery,to bedzie ciężko, bo chodzi o to,zeby sylabę traktowało jako całość- jak jeden znak...
    Dużego doświadczenia nie mam,bo tą sylabową metodą pracowałam tylko z dwójką moich dzieci,jedna miała 5 a druga 3 lata wtedy. Pięciolatka juz znała litery,a młodsza nie. Mimo to starsza bardzo szybko się uczyła a młodszej zajmował każdy etap o wiele więcej czasu. Ale ja też nie naciskalam na małą jakoś bardzo,bo w końcu miała dopiero 3 lata.
    Starsza bardzo szybko nauczyła się czytać i od razu sylabami,mimo,że w tym czasie chodziła juz do zerówki i głoskowała.
    Czasem widać było,że jej się myliło,pomagała sobie podczas czytania książeczek Cieszyńskiej literowaniem,ale w finale i tak bardzo szybko czytanie opanowała. Dużo szybciej niż najstarsze siostry tradycyjna metodą,gloskujac. One za to długo nie mogły przeskoczyć z literowania na płynne czytanie.
    Pod tym względem metoda sylabowa jest super. Rzeczywiście o wiele łatwiej dla dziecka.
  • @olgal To pewnie od dziecka też zależy,albo za mało ćwiczyłyśmy i nie pamiętała sylab,więc literowała. Tylko u nas od początku mimo głoskowania nie było problemu z syntezą nawet jak dwuznaki występowały. Teraz ma 5 i pół roku i nadal głoskuje,ale w głowie i już coraz szybciej potrafi czytać.
  • w ramach pocieszenia dla rodziców dzieci późnoczytających napisze, że moja 5,5 latka zna A, E, I, O oraz S i umie powiedziec, że jej imię na początku i końcu ma A, a  w środku S, które wygląda jak wąż :pensive: 
    Za to ma sporo wdzięku :P

    Podziękowali 1olgal
  • też w ramach pocieszenia - i te, co same się nauczyły czytać jeszcze w wieku przedszkolnym, i te co z trudem w wieku wczesnoszkolnym- mając 9 lat czytają/ły na podobnym poziomie - duzo i dobrze :)
    ale to ledwie próba 4, 2 na 2
    piąty idzie zupełnie swoim szlakiem, nie umie znaleźć samogosek w sylabach, choć sylabizuje dobrze, jak ma napisać półka wychodzi mu płk.
    Podziękowali 1AB
  • może hebrajskiego powinien się uczyć?
    Podziękowali 3Skatarzyna aqq E.milia
  • Mam pytanie o Superkid.pl

    Chciałabym zrobić książeczkę z nazwami przypraw. Nazwy miałyby być do przepisania - czyli u góry w liniaturze "cynamon", pisanymi, na dole liniatura do samodzielnego napisania przez dziecko "cynamon". Pod spodem  miejsce na rysunek i przyklejenie rzeczonego. 

    Czy w superkid wygenruję sobie taki arkusz? Format A4. Czy tylko gotowce?
  • Nie powinno być kłopotu. To Ty wpisujesz w linijki co chcesz.
    Podziękowali 1E.milia
  • o co w tym chodzi - nie rozumiem...

    @Agnieszka5
  • Czy może ktoś korzystał z filmów edukacyjnych, dostępnych w necie przy nauce historii? Chodzi mi o młodzież starszą ;-)
  • Hehe ale wy nie macie ED tylko spelniacie obowiazek szkolny w domu poza tym chusta od Szczurzyska dobrze sie nosi

    Podziękowali 2agga Malgorzata
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.