Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

forumowe warsztaty fotograficzne

123468

Komentarz

  • W związku z walką z gorączką nie napiszę nic mądrego n/t fotografii.
    Ostatni temat nadal aktualny oraz adwentowy - czekamy na nowe zdjęcia.
  • ładne te zdjecia. Coraz ładniejsze . Tylko to zdjecie z dwiema rdzawymi plamami do kosza. Jest poruszone. Nie ma zadnego ostrego punktu. to dyskwalifikuje zdjecie. Poza tym kompozycja dziwna.

    I ostatnie - to z murem - okno na końcu za bardzo ucieka. Jest zbyt blisko krawedzi kompozycyjnie nie gra, niepokoi. według mnie powinno być blizej a najlepiej skoro tematem zdjecia jest faktura to zeby go nie było.
  • Dzięki Dorota!!!!! Racja , to z plamkami , poruszone.
  • to proszę jeszcze o krytykę tych :

    drzewo pien
    schody 1
  • @MagdaCh , szybkiego powrotu do zdrowia!
  • Ale co tu krytykowac . Są świetne!. Obydwa. Naprawdę, widac ze tamat Ci podpasował i zaczynaasz widzieć fotograficznie, plastycznie. W fakturach gra swiatło, są plastyczne. Kompozycyjnie tez zagrane.

    I niejako w zastepstwie chorej Magdy pozwole sobie zadać kolejny temat.Nieco zainspirowana ostatnimi dwiema fotografiami .Poziom dalej. Techniczny troszkę. Ale i artystyczny.

    Fotografie hi -key i low key. Czyli wysoki i niski klucz.

    Hi key sprawiają wrazenie prześwietlonych, jasnych ale uwaga wszystkie istotne szczegóły są idealnie wydobyte.

    Low key odwrotnie ciemnych jakby z ciemności wyłaniają się jasne szczegóły.

    I podpowiedź. W aparacie masz wbudowany swiatłomierz który mierzy ogólną jasność bąż punkt. Ale masz też opcje +/- czyli regulacja dopływu światła do matrycy. Spróbuj zrobić jedno ujęcie na kilku róznych wartościach od niedoświetlenia do prześwietlenia. Wyciągnij wnioski. Mozesz użyć preselekcji czasu S, lub przysłony, czyli regulację jasności obiektywu. Potem przypatrz się tym zdjęciom. I podziel się wnioskami.
  • @Dorota , mozesz zamieścic przykład????
  • @Quintana
    wpisz w internet low-key i high-key. Wiele zależy od aranżacji, to technika świadomego dobotu rekwizytów. W skrócie: czarny murzyn w czarnym golfie na czarnym tle to low key - tylko białka oczu widać.
    Baletnica na białym z ciemnym okiem to high.
    To technika czarno-biała.
    _______
    Ale ja tu z tematem ćwiczenia:
    dyptyk - wesoło i smutno. Jedno zdjęcie ukazuje smutek a drugie wesołe, radość.
  • Czyli zdjęcia mają być czarno białe tak? ?czy niekoniecznie?
    Jeśli chodzi o Twój temat,Magda, to ciekawe tylko nie chcę zamieszczać zdjęć portretowych na tej stronie.
  • Ja wcale nie mam na myśłi portretowych - wręcz przeciwnie. póki co działajmy rekwizytami, może być pejzaż miejski etc. etc.
    _________
    Wysoki i niski klucz to z założenia zdjęcia czarno-białe.
  • High-key
    To dobre na zmarszczki :))
    Mniej widać
  • Ok,rozumiem . Dzięki Magda.
  • Ja często robie takie coś ala high-key (w kolorze) - właśnie do portretów. rzeczywiście wygląda się przy tym bardzo korzystnie.
  • Zazdroszczę Wam tych aparatów
    Ale w najbliższym czasie taki wydatek odpada
    Na ur zażyczyłem już sobie co innego ;)
    Choć i tak mi najwygodniej wsio ajfonem robić bo zawsze przy zadzie nosze :))
  • Zalezione w sieci - jaki to klucz?

    12122422_1120751207942748_1882262710346250805_n
  • edytowano grudzień 2015
    a więc zrobilam parę zdjec, ale po zmniejszeniu ich, zdjecia okazały sie duzo ciemniejsze niż oryginalne. Zmniejszalam w Paint.

    Zamieszczę je, pomimo , że głębia zdjeć sie straciła po zmniejszeniu i detale zniknęly, niestety.
    Na oryginale widac całą wierzę z dachem...a tu czarna plama
    zegar
    iwo
  • edytowano grudzień 2015
    Tem modrzew stał koło latarni , stąd to mocne swiatło. Robione w high-key

    modrzew
  • nie wiem dlaczego, ale w oryginale, widac tlo i galęzie..a tu czarno

    krople
  • edytowano grudzień 2015
    w oryginale, lewa strona jest jasniejsza i widac wierchołki drzew na tle nieba

    zmierzch
  • Drwa są świetne!
    Skalibruj sobie monitor - ja widzę wszystkie szczegóły o których pisałaś, i wieżę i tło z gałęziami.
    Podobają mi się jeszcze te dwa ostatnie - para z drzewami. Nie do końca rozumiem zamysł, czemu akurat skos - ale tonacje są fajne. Architektura i ta reszta trochę się nie broni.
    Przepraszam, że skrótowo - nadal na chorobowym ;)
  • Drwa sa rzeczywiscie bardzo dobre.

    Natomiast inne zdjecia sa technicznie zle. Albo przeswietlone albo niedoswietlone. Na przykladzie dwoch ostatnich to w ciemnym brakuje swiatel. W jasnym cieni. Zzauwaz ze przy wysokim i niskim kluczu jest zachowana pelna skala szarosci chociaz proporcje tejze sa rozne.

    Wiem ze to nielatwe. Ale przy okazji tego prostego wydawaloby sie zadania mozna sie sporo technicznie doksztalcic.

    Zdjecia nocne sa trudne. Jak ci sie fotografowalo?
  • @Quintana drewna są super!
  • edytowano grudzień 2015
    Mój nie do końca wieniec :) adwentowy.

    image

    image

    image
  • edytowano grudzień 2015
    @Quintana może Ci się przyda. Artykuł o low key itp. https://www.szerokikadr.pl/poradnik/czarny-kot-bialy-kot-czyli-high-key-i-low-key.

    Mnie się przydał :D
  • @Dorota, dziękuję za bardzo ważne uwagi. Ciągle nie rozumiem jeszcze fotografii high i low key. Spróbuję poczytać na ten temat i poznać bardziej możliwości mojego aparatu. Ja myślałam,że fotografując w Low Key należy całkowicie, do oporu ustawić najmniejszy dopływ światła, a w high Key odwrotnie. Dorota, popracuje jeszcze nad tym i może coś wrzucę. Jakbyś miała zdjęcie tego samego ujęcia w low i high keys ,to zamieść. Chciałabym zobaczyć różnicę. Dzięki
  • @Quintana
    ale nie da się zrobić zdjęcia tego samego w tych dwóch różnych wartościach. To nie jest termin czysto techniczny - to rodzaj zdjęcia o określonych parametrach ale i określonej scenerii, bardzo konkretnej. Nie każdy temat tak zrobisz. Może, jak śnieg spadnie, to highkey poszukasz (oko bałwanka na przykład). A lowkey to raczej nie noc, ale ciemne na ciemnym tle z punktem białym.
    Skrótowo piszę.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.