Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Papież - tradsom

edytowano maj 2011 w Arkan Noego
Dziś Watykan opublikuje instrukcję dotyczącą sprawowania obrzędów w rycie klasycznym. Bardzo jestem ciekaw, co Benedykt przyszykował tradycjonalistom 2 tygodnie po beatyfikacji JP2, czy słodkiego lizaka na pocieszenie, czy gorzką pigułkę.
«13456717

Komentarz

  • Typuję na drugie.
  • A ja to pierwsze. Ten dokument ma być reakcją na schizmatyckie reakcje różnych Episkopatów (w tym polskiego), które wewnętrznymi instrukcjami de facto zablokowały decyzje przedstawione w Summorum Pontificum.

    Przy okazji jedna ciekawostka. Czy wiesz, ile jest we Francji szkół dla dziewcząt prowadzonych przez lefewrystów? Osiemdziesiąt sześć. Zaskakujące, prawda?
  • Macku, dlaczego zaskakujace? To duzo czy malo? Przepraszam za infantylne pytania, jestem laikiem w temacie.
  • Dla mnie zaskakująco dużo. W ogóle struktury Bractwa we Francji budzą podziw z punktu widzenia zahukanego polskiego tradycjonalisty. Proporcję można oddać zestawiając mikroskopijny kościółek św. Benona w Warszawie i paryski Saint-Nicolas-du-Chardonnet, mieszczący pewnie i tysiąc wiernych.
  • Jest już znana okładka dzisiejszego dokumentu :)

    http://i54.tinypic.com/vdfm0n.png
  • Wychodzi na to, że prześmiewcza okładka była trafniejsza, niż przypuszczałem. Dokument DRUKOWANYMI LITERAMI powtarza treść SP, wyjaśniając wszystko jeszcze raz.

    Więcej:
    http://krzyz.katolicy.net/index.php/topic,5770.msg123303.html#msg123303

    Ciekawe, co teraz poczną Konferencje Episkopatów, których własne instrukcje się sprzeczne z jeszcze raz powtórzoną wolą Papieża. Wszak punkt 13 głosi: