Na sprzedaż auto 7 osobowe Citroën xara picasso, 2017 r. , automat , full wypas, granatowy ze srebrnymi relingami , 70 tyś zł Garażowany w domu i w pracy
Uważajcie na bardzo stare samochody. W UK wchodzi mieszanka alkoholu z benzyną, następny krok to pewnie biodiesel albo walka z dieslem. Najstarsze samochody albo nie mogą jeździć na alkoholu, albo potrzebują paliwa "Super". W tym kontekście panika na stacjach benzynowych w UK wygląda na sztucznie wywołaną przez media i rząd, trzeba było pozbyć się starej benzyny (wiem na pewno że paliwa nie brakuje). Z czasem może to być duże uderzenie w elektryki. Tesla przetrwa, Chińczycy i Niemcy też, ale część firm może się wycofać, tzn. ci którzy się elektryfikowali na zasadzie: <i class="Italic">chciałabym, ale się boję</i>.
Szukam od jakiegoś czasu samochodu i zauważyłem że pojawili się już handlarze którzy kupują auta w dobrym stanie i po paru miesiącach dopiero je sprzedają..Zysk na czysto rzędu 10 procent.
@Prayboy , co to za propaganda? Twój ekspert twierdzi że zimą kierowcy samochodów elektrycznych chodzą piechotą. Dokładnie tak powiedział. W opisie uprzedził, że to satyra i nie zawiera użytecznych informacji. Wierzysz każdemu youtuberowi, nawet jeśli otwarcie uprzedza że filmik był kręcony dla jaj? Kiedyś na płocie było napisane "d***", jeden chłop chciał pogłaskać i mu drzazga weszła. 71.9% samochodów w Norwegii to elektryki, kto tam mieszka niech się wypowie czy te auta stoją całą zimę. Rozumiem że jest to kraj śródziemnomorski i skandynawskie zimy to fikcja, nie to co w Polsce.
Słynny miłośnik elektryków, Bjørn Nyland, mieszka właśnie w Norwegii. A nie, zaraz, na poniższym filmie widać jak WV radzi sobie w spalonych słońcem piaskach Sahary: #72 VW ID4 82 kWh road trip to Arctic Circle part 2 chyba że znowu coś mi sie ***o... 3:51 Autor Twojego durnego filmiku wałkuje słowo klasyczny do porzygania, wmawiając nam, że klasyczne jest to, do czego przyzwyczaiła nas zmowa producentów, którzy wpadli w koleinę, tłuką i od 136 lat opychają nam ten sam złom. Miesza porządki, próbująć stworzyć skojarzenie: silikonowe kobiety = samochody elektryczne.
Znowu Bjørn Nyland, tym razem Tesla X w saharyjskich upałach, jak widać bloger nie tylko idzie piechotą, ale jeszcze musi popychać samochód: Model X extreme testing in -36°C/-33°F
W temacie. Sprzedam moją Zafirę z 2005 już na 100 procent wcześniej pisałem o niej. Cena dla znajomych 5 tysięcy w tym nowe opony założone letnie za 1200 zł i prawie nowe tarcze klocki przód tył.
Jeszcze trzeba dodać, że po dwóch latach zasięg ostro maleje, znam entuzjastę, który już mówi - nigdy więcej.
Zasięg to ostro malał w... 1871 roku, kiedy używano akumulatora kwasowo-ołowiowego. Przełom miał nastąpić po wynalezieniu baterii NiMH, ale General Motors, Ford, Chrysler, na koniec Texaco (dlaczego Texaco?) ukręciły łeb sprawie: Patent encumbrance of large automotive NiMH batteries https://en.wikipedia.org/wiki/Patent_encumbrance_of_large_automotive_NiMH_batteries
Nasz Nissan ma 6 lat. Ma 4-5 razy mniejszą baterię niż Tesla i to niezbyt nowoczesną (litowo-jonową), ale używa klimatyzacji do chłodzenia baterii. Po przejechaniu 104 000 km nie wykazuje degradacji, zasięg mizerny ale po staremu.
Sprzedany w 15 minut. To co się dzieje na rynku Moto przechodzi ludzkie pojęcie.Nawet nie zdążyłem zrobić zdjęć nie mówiąc o daniu ogłoszenia. Szok. Samochody używane drożeją z dnia na dzień. Inflacja jest potężna.
Po co? Hybrydy wymagają serwisu i części zamiennych, rdzewieją. Zapisz się na Cybertrucka: https://www.tesla.com/cybertruck Niedługo samochód bez autopilota będzie takim przeżytkiem jak dzisiaj koń. Tesla Cybertruck Unveil Event (Full)
Potrzebuje samochodu czasem na dłuższe trasy, wiec elektryk nie bardzo mnie przekonuje.
Najtańszy Cybertruck przejedzie min. 402 km na jednym ładowaniu. To Tesla, będziesz miała dostęp do niezawodnych, superszybkich ładowarek. Problemem w elektryku jest nie zasięg, ale popsute bądź zastawione ładowarki. Zasięg samochodu benzynowego to raptem 500 km. Jeździliśmy pięcioosobową hybrydą, płaciliśmy £200 miesięcznie za samo paliwo. Teraz siedmioosobowy elektryk: £2 dziennie za prąd. Prąd na Superchargerach nie jest drogi, gorzej opony do tego smoka.
A jak długo trwa ladowanie? Jeśli potrzebuje przejechać 1500-1800 km, to ile czasu muszę liczyć na dodatkowe postoje?
Rozumiem, że mieszkasz w Rzeszowie i lubisz w niedzielę skoczyć do Chartres Sama jazda, powrotna, zajmie Ci 34 godziny!
Stare ładowarki publiczne mają moc 50 kW, dziś częściej się stawia 150 kW. Supercharger może mieć nawet moc 300 kW. Po podzieleniu wielkości baterii przez tę moc, wychodzi mi że naładowanie baterii dajmy na to 100 kWh od 0% do 80% zajmie mniej niż 30 minut. Nikt nie wyjeżdża baterii do 0%, tak jak nie jeździmy na suchym baku. Licz 20 minut, wraz z podłączeniem/odłączeniem ledwie zdążysz skoczyć na kawę i do toalety.
Od 2 lub 3 sierpnia 2021 roku obowiązują następujące stawki: 1,55 zł/kWh, do 4 zł/min. za bezczynność, tj. zajmowanie miejsca przy Superchargerze po zakończeniu procesu ładowania.
Jeszcze trzeba dodać, że po dwóch latach zasięg ostro maleje, znam entuzjastę, który już mówi - nigdy więcej.
Zasięg to ostro malał w... 1871 roku, kiedy używano akumulatora kwasowo-ołowiowego. Przełom miał nastąpić po wynalezieniu baterii NiMH, ale General Motors, Ford, Chrysler, na koniec Texaco (dlaczego Texaco?) ukręciły łeb sprawie: Patent encumbrance of large automotive NiMH batteries https://en.wikipedia.org/wiki/Patent_encumbrance_of_large_automotive_NiMH_batteries
Nasz Nissan ma 6 lat. Ma 4-5 razy mniejszą baterię niż Tesla i to niezbyt nowoczesną (litowo-jonową), ale używa klimatyzacji do chłodzenia baterii. Po przejechaniu 104 000 km nie wykazuje degradacji, zasięg mizerny ale po staremu.
@joanna_1991 napisane jest że to jakieś paliwo, wygląda mi na benzynę, bo diesla trzeba by nieźle podgrzać żeby był taki efekt. Ktoś skomentował, że ten dym jest bardzo toksyczny.
Kojarzysz te sceny, gdzie Bond czy inny John McClane strzela w bak samochodu (podobno nie tak łatwo to zrobić w rzeczywistości), a ten robi duże BUM i ładną kulę ognia? O te mi chodzi.
Komentarz
Garażowany w domu i w pracy
@babka4
Potwierdzam. Jakis kosmos co się dzieje na rynku.
Bardzo ciekawa diagnoza. Zauważcie ceny frachtu.
Szukam od jakiegoś czasu samochodu i zauważyłem że pojawili się już handlarze którzy kupują auta w dobrym stanie i po paru miesiącach dopiero je sprzedają..Zysk na czysto rzędu 10 procent.
71.9% samochodów w Norwegii to elektryki, kto tam mieszka niech się wypowie czy te auta stoją całą zimę. Rozumiem że jest to kraj śródziemnomorski i skandynawskie zimy to fikcja, nie to co w Polsce.
Słynny miłośnik elektryków, Bjørn Nyland, mieszka właśnie w Norwegii. A nie, zaraz, na poniższym filmie widać jak WV radzi sobie w spalonych słońcem piaskach Sahary:
#72 VW ID4 82 kWh road trip to Arctic Circle part 2
chyba że znowu coś mi sie ***o...
3:51
Autor Twojego durnego filmiku wałkuje słowo klasyczny do porzygania, wmawiając nam, że klasyczne jest to, do czego przyzwyczaiła nas zmowa producentów, którzy wpadli w koleinę, tłuką i od 136 lat opychają nam ten sam złom. Miesza porządki, próbująć stworzyć skojarzenie: silikonowe kobiety = samochody elektryczne.
Model X extreme testing in -36°C/-33°F
a czym gasić palące się baterie?
Przełom miał nastąpić po wynalezieniu baterii NiMH, ale General Motors, Ford, Chrysler, na koniec Texaco (dlaczego Texaco?) ukręciły łeb sprawie:
Patent encumbrance of large automotive NiMH batteries
https://en.wikipedia.org/wiki/Patent_encumbrance_of_large_automotive_NiMH_batteries
Nasz Nissan ma 6 lat. Ma 4-5 razy mniejszą baterię niż Tesla i to niezbyt nowoczesną (litowo-jonową), ale używa klimatyzacji do chłodzenia baterii. Po przejechaniu 104 000 km nie wykazuje degradacji, zasięg mizerny ale po staremu.
@Pioszo54 - benzyna odcina dopływ tlenu:
https://www.youtube.com/results?search_query=petrol+tanker+fire
Fuel Tanker Fire Engulfs Highway || ViralHog
Petrol tanker explodes at service station
https://youtu.be/GkB6Pg9GpLk
Zapisz się na Cybertrucka:
https://www.tesla.com/cybertruck
Niedługo samochód bez autopilota będzie takim przeżytkiem jak dzisiaj koń.
Tesla Cybertruck Unveil Event (Full)
Zasięg samochodu benzynowego to raptem 500 km.
Jeździliśmy pięcioosobową hybrydą, płaciliśmy £200 miesięcznie za samo paliwo. Teraz siedmioosobowy elektryk: £2 dziennie za prąd.
Prąd na Superchargerach nie jest drogi, gorzej opony do tego smoka.
Sama jazda, powrotna, zajmie Ci 34 godziny!
Stare ładowarki publiczne mają moc 50 kW, dziś częściej się stawia 150 kW. Supercharger może mieć nawet moc 300 kW. Po podzieleniu wielkości baterii przez tę moc, wychodzi mi że naładowanie baterii dajmy na to 100 kWh od 0% do 80% zajmie mniej niż 30 minut. Nikt nie wyjeżdża baterii do 0%, tak jak nie jeździmy na suchym baku. Licz 20 minut, wraz z podłączeniem/odłączeniem ledwie zdążysz skoczyć na kawę i do toalety.
Ktoś skomentował, że ten dym jest bardzo toksyczny.
Ale opary benzyny w pomieszczeniu też potrafią walnąć.