Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Prezydent Duda o włos od śmierci

24567

Komentarz

  • i trochę nieludzkich odruchów potrzeba, by było hot
  • Tak btw - czy kolumna prezydencka/premierska/ministerialna itp może naruszać przepisy ruchu drogowego?
  • edytowano marzec 2016
    skąd wiedziałam, jaki będzie komentarz kociary? ;)

    bez obrazy @Kociara ;) jak mi synowie (nie daj Boże) zaczną patologicznie fikać to walę do Ciebie jak w dym, ale politycznie jesteśmy daleko od siebie, więc sobie pozwoliłam na uszczypliwość.


    edit: kolumna prezydencka jest uprzywilejowana, więc teoretycznie może więcej.
  • @kociara - nie wiem, ale pamiętam, ze jak Komorowski gnał w kolumnie przekraczając prędkość, to było jakieś halo w prasie. Z tego by wynikało, że nie może.
  • - Albo były to opony niewłaściwe - co jest nieprawdopodobne - bowiem do tego samochodu nie mogą być założone inne niż te, które przewiduje producent pojazdu, czyli ten który stosuje system Pax. Albo, jeżeli pojazd miał właściwe opony na właściwych felgach, to wygląda mi na to, że kierowca mógł złapać wewnętrzne pobocze autostrady, następnie korygował jakimś dość ostrym manewrem kierownicy tor jazdy i samochód postawiło w poprzek jazdy. Powoduje to, że wektor siły pcha samochód bokiem, a jeśli jeszcze hamulce są zaciśnięte, to zapewniam, że żadna opona nie pomoże - ocenił Dziewulski.
  • Chyba większość jeździ jeszcze na zimowych oponach?
  • edytowano marzec 2016
    @Rogalikowa - możesz szczypać, skoro poczujesz się choć przez moment lepiej

    edit: i nie bardzo widzę związek: poglady polityczne-pytanie "motoryzacyjne"

    ja z kolei wiedziałam, że jakikolwiek mój komentarz na pewno spotka się z podobną reakcją przynajmniej raz

    zapytałam, bo nie znam się na motoryzacji ani na rozmaitych technologiach wkorzystywanych przy np wzmacnianiu aut głów państwa

    o tym, że wystrzelenie opony może się zdarzyć bez jakiegoś specjalnego "ostrzeżenia" wcześniej uczyli mnie na kursie
    trochę jeździłam w amatorskich rajdach samochodowych i wiem też, że specyfika takiej rajdowej jazdy jest zupełnie inna, niż w normalnym ruchu
    auto jadące powyżej 200 km/h (tego pewna nie jestem, czy kolumna jechała z taką prędkością - takie info pojawiło się wczoraj już z ust jakiegoś polityka bodajże)pewnie też ma prawo wpłynąć na to, jak auto zachowa się przy takim wystrzeleniu opony
    trochę wypadków, niestety-mniej szczęśliwie zakończonych-spowodowanych pękniętą oponą już w życiu widziałam

    nie wiem też, na ile specjalne wzmocnienia aut powoduje ich "nieśmiertelność" i minimalizuje do zera jakiekolwiek wypadki, zdarzenia losowe itp

    jednak sam fakt takiego zachowania tej opony, wg specjalistów zdolnej do przejechania kilku kilometrów po uszkodzeniu jest zastanawiający

    to zastanówmy się, jak mógł wyglądać sabotaż
    snajper?
    bardzo trudne, z kilku km strzał do ruchomego celu jest niemal niemożliwy, ale chyba teoretycznie wykonalny, strzał do ruchomego celu z ruchomego podłoża wydaje się być niemal niemożliwy. Precyzyjny strzał
    uszkodzenie opony? to tez nie kwestia wbicia gwoździa . Takie auto nie pozostaje sobie bez opieki i nadzoru.

    Jedno jest pewne-i tak się nie dowiemy, w każdym razie nie wszystko
  • @Elunia - ale pojazdy uprzywilejowane nie mogą, nie powinny łamać przepisów. Jeśli w trakcie ruchu spowodują np.kolizję to z tego, co pamiętam kierowca traktowany jest jak "normalny" kierowca pojzadu nieuprzywilejowanego
  • Pojazd jest uprzywilejowany jadac na sygnale - tu z tego co widac tak bylo.
  • @Elunia - nadal się upieram, ze pojazdy uprzywilejowane jadąc powyżej dopuszczalnej prędkosci naruszają przepisy ruchu drogowego, nawet, jeśli są kolumną prezydencką/premierską/itp. i nigdzie nie ma zapisu, ze wolno im przekraczać dopuszczalną predkosć

    Wychodzą coraz to nowe (przynajmniej dla mnie) informacje - choćby to, ze opony nie są specjalnie robione dla auta prezydenckiego, tylko są seryjne. Podobnie z samymi autami. Są niby specjalne-ale jednak seryjne, nie są "personalizowane".
    Kolejna sprawa - przetargi. Wiszą podobno (nie sprawdzałam) na stronie ministerstwa i każdy moze do nich przystąpić.
    Wątpliwosci budzi też kwestia wybrania auta z tylnym napędem
    BOR kupuje stosunkowo mało tych specjalnych opon, kupuje ich 8 sztuk dla limuzyny prezydenckiej
    Większosć vipów jeździ seryjniakami
    tak przynajmniej mówi były szef ds bezpieczeństwa w BOR (Piotr Niemczyk)
  • Ustawa z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym
    Art. 53.2
    2. Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów, zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych tylko w razie, gdy:

    1) uczestniczy:

    a) w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego albo

    b) w przejeździe kolumny pojazdów uprzywilejowanych,

    c) w wykonywaniu zadań związanych bezpośrednio z zapewnieniem bezpieczeństwa osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, którym na mocy odrębnych przepisów przysługuje ochrona;

    2) pojazd wysyła jednocześnie sygnały świetlny i dźwiękowy; po zatrzymaniu pojazdu nie wymaga się używania sygnału dźwiękowego;

    3) w pojeździe włączone są światła drogowe lub mijania.


    Z tego chyba wynika, że może przekraczać prędkość.
  • Pytanie, czy wymienione w p2 "przepisy o ruchu pojzadów" zawierają w sobie także przekroczenie prędkości. Logika mówi, ze tak - tylko w tym kontekście zastanawia mnie to, ze np policjanci/ karetka jadący do interwencji w sytuacji spowodowania wypadku w wyniku naruszenie przepisów ponoszą (często b symboliczne) konsekwencje
    Tyle pamiętam
  • Ależ, jeśli pojazd uprzywilejowany naruszając przepisy spowoduje wypadek, to kierowca za niego ponosi odpowiedzialność. Tak nie zawsze uczyli. I brzmi to logicznie.
  • No i o to mi chodziło @Katarzyna
  • Ten rachunek NIE prawdopodobieństwa strasznie nie lubi prezydentów z Pisu.
  • i premierów z SLD
  • w kontekscie predkosci chodzi raczej o to ze przy 200na godzine nawet hiper turbo opony nie pomoga i wypadek moze skonczyc sie tragicznie
  • @Spioch masz jakąś wiedzę o ustawie frankowej? Co sie dzieje na chwilę obecną?
  • edytowano marzec 2016
    w oponie zainstalowano miniaturowy ładunek wybuchowy który został odpalony zdalnie
    nie ma przypadków - taka moje teoria.
  • edytowano marzec 2016
    teoria o nadmiernej prędkości jest idiotyczna - przecież w razie ewentualnej ucieczki prędkość może być - a nawet powinna być ogromna i nie może mieć to wpływu na żadne pękanie opon. Uwagi na temat przepisów drogowych - typowe jątrzenie Kociary do którego musicie się tu przyzwyczaić i - najlepiej - ignorować.
  • @katarzynamarta - mnie na kursie na prawo jazdy uczono, że prędkość należy dostosować do warunków. Dla mnie, to logiczne - jak droga dziurawa, to nie jest bezpiecznie pędzić nią zbyt szybko. Stanu dróg (które w Polsce wiadomo jakie) nie jestem władna zmienić, ale prędkość dostosować mogę.
    Inna sprawa, że wiele lat minęło, od kiedy robiłam kurs na prawo jazdy... Może teraz uczą inaczej?
  • pierdu pierdu
    i pęka opona akurat w TYM samochodzie
  • @Prayboy - mi też kiedyś pękła. Więc, nie tylko w TYM samochodzie to się zdarzyło. ;-)
  • edytowano marzec 2016
    jaasne
    podobnie jak nie TYLKO TEN jeden samolot spadł.
  • Dokladnie. Jechali po autostradzie. Wiec szybko. W niemczech po autostradach zwykle sie jezdzi okolo 200 km/h i te samochody wraz z oponami sa do tego przystowane.

    Poza tym jechali w kolumnie wiec tym bardziej bezpiecznie.
  • Nie, ale może bym chciała i chociaż tak próbuję się wczuć w sytuację? ;-)
  • A pekniecie opony na autostradzie to jest zawsze moja czarna wizja jak przekraczam 130 i jade oponami ktore juz powinnam wymienic. Np zimowkami latem. Dzieki Bogu nie mam takich przygod a opony mam zwykle troche zbyt dlugo ekdploatowane.
  • coś tu za wesoło niektórym
    rzyg

    to nie to samo forum co kiedyś
  • istotny jest POWÓD pęknięcia
    o tym należy rozmawiać

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.