Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Czas na przetwory

1141517192055

Komentarz

  • edytowano lipca 2013



    brukselka - 3 minuty

    buraki (młode, malutkie ) - mrozi sie ugotowane do miękkości !!!

    fasolka szparagowa - 3 minuty

    groszek - tylko 1 minuta

    grzyby - 45 sekund w zakwaszonym cytryną wrzątku

    kalafior ( w różyczkach ) -3 minuty w zakwaszonym wrzątku

    kukurydza w kolbach - blanszować prez 8 minut

    marchewka -młoda w całości - 3 minuty

    papryka - połowki - 3 minuty, kostka - 2 minuty

    pomidory - bez blanszowania !

    szparagi - 3 minuty

    włoszczyzna - 3 minuty

     

  • Wyżej  podałam czas potrzebny na blanszowanie warzyw.
    W zeszłym roku mroziłam fasolkę szparagową zarówno żółtą jak i zieloną. Wcześniej wspomniane blanszowanie. Z tyczną nie mam doświadczenia.
  • Proszę o rade w kwestii pasteryzacji słoików w piekarniku. Wczoraj poczyniłam to po raz pierwszy i nie wiem czy dobrze bo pokrywki nie wklęsły się - znaczy nie zapadły się. Tu ktoś na forum o tym pisała ale nie wiem czy to znajdę, szukałam w internecie ale nie było to zbyt wyczerpujące- jak dla ,mnie. A wiec ułożyłam zamknięte słoiki do piekarnika na 25 minut od chwili osiągnięcia temp. 130 stopni. Na blachę nie lałam wody....tak na sucho. Po wyłączeniu  piekarnika pozostawiłam do rana i niektóre wieczka są wypukłe, naciskam a one znów do góry...? Czy w piekarniku powinny być dnem do góry czyli na pokrywce? Czy te z wieczkami wypukłymi ponownie pasteryzować?... Mam dosyć gotowania w kuchni po 4 słoiki.