Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Homeschoolersi są the best! (2)

12467102

Komentarz

  • ABAB
    edytowano wrzesień 2012
    nie zalicza się przedmiotów artystycznych i w-f w ED. 


    dostaliśmy własnie instrukcję do ED ze szkoły;)
    trochę się bojam:P
    i niestety nie da sie chyba pojechac do stolicy raz... egzamin kl.2 mamy w maju, 1 w czerwcu... może będa "blisko siebie"...

    edit: egzamin z katechizmu bedą mieli... 
  • @AB - może porozmawiaj w szkole - u nas raczej przełożyli by wam na jeden dzień ze względu na odległość - warto spróbować, szczególnie, że to egz w młodszych klasach - mało absorbujące nauczycieli :)
  • AB, u nas egz. z katechezy w kl. I wyglądał tak, że dziecko miało znać na pamięć odpowiedzi na 3 pytania wytłuszczone w każdej katechezie (Brat wysyłał 3 na miesiąc). Ta instrukcja rzeczywiście poważnie wygląda, ale jest w niej napisane, że mamy prawo do aż 2 egz. poprawkowych ;)

  • Słuchajcie! Dostałam dziś 
    Wykaz przedmiotów, z których odbędą się egzaminy w roku szkolnym 2012/2013

    Szkoła podstawowa klasy IV-VI
    - j. polski
    - j. angielski
    - historia
    - matematyka
    - przyroda
    - informatyka
    Oprócz tego wymagane jest przystąpienie do egzaminu zewnętrznego w klasie VI szkoły podstawowej.

    A co z pozostałymi przedmiotami- muzyka, plastyka, itp...?
    Czy na świadectwie będą oceny tylko z tych przedmiotów?
    Pytam, bo trochę mnie dziwi taka sytuacja. Jak w normalnej szkole rozważaliśmy egzamin klasyfikacyjny, to dostaliśmy informację, że będzie obejmował wszystkie przedmioty- także te artystyczne.
    Czy przy opcji powrotu dziecka do szkoły nie bedzie problemu, że nie zaliczyło (zdawało) wszystkiego?
    Ponawiam pytanie!
    Jak to jest od strony formalnej?
  • nie zalicza się przedmiotów artystycznych i w-f w ED. 
  • mogę wrócić do wątku językowego? mam pytanie:
    jeżeli już dziecko 7 letnie bardzo-bardzo się chce języka uczyć w większym zakresie niż , i rzeczywiście predyspozycje ma (słuch fonematyczny i pamięć), to jaka metoda jest najlepsza? grupa, indywidualnie, jakaś konkretna szkoła?
  • nie zalicza się przedmiotów artystycznych i w-f w ED. 
    To już wiem.
    Ale czy potem nie ma problemów, jak dziecko wraca do systemu szkoły?
  • Agnieszka63

    Dziękuję za dobre słowo i przepraszam, że odpisuję z opóźnieniem.

    Syn jest uczniem Gimnazjum Klasycznego im.św.Tomasza z Akwinu w Józefowie, a córka jest w Szkole Podstawowej im.Świętej Rodziny w Radości.

    Za nami pierwsze dni nauki.Dzieje się tak wiele ciekawych rzeczy z nami i w nas, że trudno  to opisać.

     

     

    :)
  • o, mamy dzieci w tej samej szkole;)
  • Naprawdę?

    Chodzi o mnie?

    Ależ się cieszę

    :D
  • O córkę Twą;)
    a w której klasie jest?
  •   w drugiej  klasie
  • jak mój Syn Starszy ;) 
    cieszę się!!! :)
  • ależ ten świat mały

    więc jesteśmy  cztery z tego forum które mamy dzieci w tej samej szkole w tej samej klasie

  • a kto jeszcze?
  • żeby nie było to niech same się odezwą ;)
  • Ja byłam w tej czwórce, ale chwilowo się wylogowaliśmy i posłalismy Jacka do systemu. Będę właśnie jutro dzwonić do nich żeby się jakoś ładnie pożegnać, może jeszcze wrócimy. A powiedz In Spe - dyrektor został ten sam, co w zeszłym roku? Bo plotki słyszałam, że miał się zmienić.

  • nie chodzi o Wandę :-)

    a odnośnie dyrekcji to szczerze mówiąc nie wiem

  • Wando, dyrektor się zmienił.
  • edytowano wrzesień 2012

     

    a kto jeszcze?

    Mój syn. Na rozpoczęciu roku naliczyłam 4 uczniów stacjonarnych, więc nas domowych jest więcej. :)>- . 

  • Dla nas szkoła zbyt daleko, zeby na rozpoczęciu być...
  • edytowano wrzesień 2012
    .
  • Gdzie znajdę wykaz lektur obowiązkowych dla klasy 6 ?
  • A czy w I klasie są jakieś lektury?
  • w każdej są
  • Dostałam wczoraj niby wykaz wymagań na egzaminy, ale jest taki, że tylko w tyłek wsadzić za przeproszeniem, nic z niego nie wynika :-(
  • Ja chciałabym się wtrącić na temat języka:
    jak wiadomo, zdolności intelektualne dziecka rosną z wiekiem, więc lepiej przyswaja np matematykę jak jest troszkę starsze (zdaje mi się, że Agnieszka63 kiedyś nawet o tym pisała), podobnie jest z regułkami gramatycznymi itd (czyli z "tradycyjnymi" nauki języka)- radzi sobie z nimi dużo lepiej od pewnego wieku wzwyż. Dlatego w pewnym sensie "nauka" języka rzeczywiście zbyt wcześnie nie ma sensu. 

    Aaaale ale ale, jest pewne zastrzeżenie: otóż dzieci (jak każdy z nas) uczą się w wieku mniej więcej dwóch lat języka ojczystego z jego nawet najbardziej skomplikowanymi zasadami gramatycznymi, nie posiadając jeszcze żadnego świadomego myślenia logicznego i to beż praktycznie żadnego wysiłku.
    Jest dużo mitów o nauce drugiego języka, całkiem sobie przeciwnych, a prawda leży gdzieś pośrodku.
    Otóż tak- wiek krytyczny istnieje. Dla nauki pierwszego języka są pierwsze lata życia, dla drugiego umownie ustala się rozpoczęcie dojrzewania (i chodzi tu o możliwość nauczenia się drugiego języka w stopniu porównywalnym do tubylców). Jednak różne "składniki" języka mają tak naprawdę różne czasy "wygasania". I tak właśnie wymowa niestety (zwłaszcza wymowa samogłosek) jeśli nie opanowało się jej wystarczająco szybko, nigdy już prawdopodobnie nie będzie perfekcyjna.
    Są oczywiście wyjątki od tego, wybitne jednostki uczące się każdego języka już w dorosłym wieku, ale niestety statystyka jest bezlitosna.
    Ogólnie zagadnienie jest bardzo złożone i mogłabym cały wykład o tym zrobić (bo jest to tematyka, którą się ostatnio zajmuję), ale prostych wniosków z tego nie ma.

    Jeśli ktoś byłby zainteresowany, polecam książkę "Language Two" (Dulay, Burt, Krashen) - jest w niej praktycznie wszystko na ten temat.
    Tutaj jej krótki opis:
  • I jeszcze tutaj w skrócie teoria jednego z autorów:
  • Gdzie znajdę wykaz lektur obowiązkowych dla klasy 6 ?
    Takiego spisu nie ma teraz. Może wystarczy pójść do biblioteki, oni powinni mieć tam takie półki z lekturami :)
  • Ale że w ogóle nie ma?

    Pełna dowolność?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.