@draconessa, sprawę mam. Zamierzam na wielkoczwartkową kolację upiec jagnięcinę, żeby było trochę paschalnie. Mam dobre żródło, mogę zamówić porcjowane, albo jakąś konkretną część w ilości na 10 osób. Co zamówić? Jak się po polsku nazywają "chops"? I jak najlepiej przyrządzić, w czym namoczyć? Nie znam się akurat na tym gatunku.
@jukaa dzięki za wczorajszą inspirację. Ugotowałam kaszę niepaloną, przerobiłam ją na kotlety, do tego sos cebulowy i surówka selerowa. Dziś to samo, bo duuużo kotletów wyszło
dziś u nas wszyscy od 12 roku życia w zwyż...czyli 5 osób cały dzień jemy "woreczek ryżu"
Znacie to ?
U nas w parafii zapoczątkowała to Grupa Misyjna Rozdają woreczki ryżu chętnym w niedziele Wielkiego Postu. Wybieramy sobie dzień tygodnia ( najczęściej piątek) i tego dnia naszym jedynym jedzeniem jest zawartość jednego woreczka ryżu ( jeden na osobę)
Do tego dołączona jest modlitwa za Misje, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze na dzienne wyżywienie składa się do skarbony na Misje - w ten sposób spełnia się trzy uczynki : post, modlitwa i jałmużna
@Marcelina Lamb Chops to kotleciki jagniecie, ale z koscia. Z jagniecina mozesz szalec na wiele sposobow. Mozna podac jeden duuuzy kawalek jako pieczen ( roast lamb), ale dla urozmaicenia z cydrem i jablkami, albo po prostu z ziolami. Mozesz podac kotleciki na sposob marokanski, w ostryuch przyprawach, z chlebkami pitta. Jagnieciny w niczym marynowac dlugo nie trzeba w wiekszosci przepisow - to jest delikatne mieso i nie musi kruszec,nie ma mocnego aromatu. Powiem tak - ze jesli dla 10 osob i nieco biblijnie, to zastanowilabym sie nad pieczenia z ziolami:)
Przepis: ( mam proporcje na 6 osob, wiec musisz sobie przeliczyc)
Skladniki:
1 glowka czosnku
peczek rozmarynu
oliwa z oliwek
2.5 kg lopatka jagniecia z koscia ( ale mozesz uzyc udzca)
3 cebule