Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

SZKOŁA - POSTULATY

1456810

Komentarz

  • wstęp, czyli usprawiedliwienie: jestem nauczycielem, czyli osobą chciwą i dlatego wszystko sprowadzam do pieniędzy :tongue: 

    tzw. kształcenie ogólne jest TANIE - potrzebny jest nauczyciel (wersja ekonomiczna: osobnik czytający z kartki), można mu dać kredę i tablicę, postawić przed grupą uczniów (powiat otworzył klasę liczącą blisko 50 osób w liceum dla dorosłych - więcej niż jeden dziennik zajęć).

    w kształceniu zawodowym to nie przejdzie - nauczyciel (mistrz, specjalista) musi pokazać jak obsługiwać narzędzia, musi patrzeć uczniowi na ręce. było już o kafelkarzach to może do nich wróćmy: jak się uczysz kłaść płytki to patrzysz jak to robi szef / mistrz / nauczyciel, dopytujesz, potem ty pracujesz a ten ktoś patrzy ci na ręce i koryguje co ważniejsze błędy. (przynajmniej ja się tak uczyłam). 
  • @Elunia, a według mnie w służbie zdrowia obowiązuje "masz gotówkę - masz wizytę".

    przykład: 
    ginekolog na NFZ - zapisy raz w miesiącu (na następny miesiąc), niepewność czy będą jakieś dostępne terminy
    ten sam lekarz w prywatnej przychodni - termin za dwa tygodnie, zadzwonią jeśli zwolni się wcześniejszy termin
    kardiolog na NFZ - skierowanie z dopiskiem PILNE -5 miesięcy; skierowanie zwykłe - ponad 12 miesięcy
    kardiolog prywatnie - 10 dni, można zadzwonić i spytać czy się przed długim weekendem nie zwolni jakiś termin

    a do internisty na NFZ chodzimy z rodziną tu gdzie tłumy bo lekarze bardzo kompetentni :) to tzw. prywatna przychodnia z kontraktem w NFZ 
  • Faktycznie dziecko w 1-3 SP uczy się 1-2 godz. dziennie (chodzi o typową naukę pod kierunkiem nauczyciela, bo uczy się cały dzień).  Więcej nie jest w stanie psychicznie. Tyle powinno być obowiązkowe, a reszta dobrowolna. Tylko jak to rozliczyć sprawiedliwie ;)
  • Eleonora powiedział(a):