Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

#zostań w domu - jak to będzie

1356718

Komentarz

  • U nas całkiem fajnie idzie nauka, dziewczyny są chętne i przejęte. Codziennie pilnują czy nic nie przegapiłam na librusie.
    gorzej z instrumentami, bo się migają tu koszmarnie.
  • edytowano marca 2020
    U nas też ogólnie chętnie robią. Same ograniają.
    Licealistki narzekają,że dużo więcej materiału muszą przerobić niż byłoby to w szkole. Jednak i tak oszczędzają czas mimo wszystko. Więcej go jest na sen i hobby.Ogólnie zadowolone z takiego trybu. 
    Wnioski wyrażają podobne jak tutaj czytałam wcześniej od osób stosujących ED :D
  • U nas jedno robi plakat o przewodzie pokarmowym, drugie o Egipcie, trzecie prezentacje książki w komputerze. Słuchają audio Hobbita. Potem planują robić naleśniki, może do lasu wyskoczymy. Fajnie jest. 
    Podziękowali 1AgaMaria
  • @Ojejuju mówiłaś że nie masz drukarki? Może by z ćwiczeń robiła? Albo jakiś inny patent gdyby nauczyciel wiedział.
  • Ech... Zależy jaką nauczycielka..
  • Myślę, że nie ma co się spinać za bardzo z nauką, bo to nic dobrego nie wniesie.
    Moim zdaniem warto ten czas przeznaczyć na wyspanie się, czytanie lektur, oglądanie wartościowych filmów. Na swoje przyjemności. 
    No i wykorzystać czas na "wykorzystanie" młodych do porządków domowych czy innych prac.

    W ale to nie musi być tyle czasu co w szkole, z 6 lekcji dziennie w szkole wystarczy max 2 w domu - na utrwalanie już omówionych treści. 
    Tyle się mówi o tym, że brakuje czasu na utrwalanie, powtarzanie.. Teraz jest ten czas 

    Podziękowali 3Prayboy Pioszo54 Katia
  • Ojejuju powiedział(a):

    zgadzam się, że jest mnóstwo aktywności , mnóstwo rzeczy których dziecko możę się uczyć, pytanie tylko, co na to nauczycielka - czy uzna że dziecko czegoś się nauczyło, czy będzie zły stopień bo nie zrobiło tego co pani zleciła...?
    @Aneczka08 pozwolilam sobie zacytować sama siebie. 
    Ja nie mam problemu,  zeby dziecko uczyć,  moge i bez ćwiczeń,  moge i bez podręcznika nawet,  bo jest tyle materiałów w necie.  Pytanie  i problem,  czy nauczycielka to uzna. 
    Myślę że trzeba się zwrócić bezpośrednio do nauczyciela. Myślę że wszyscy chcą się dogadać. Nawet nasza kompletnie nie elastyczna Pani jakoś ogarnia temat i jest elastyczna.
  • kociara powiedział(a):
    Myślę, że nie ma co się spinać za bardzo z nauką, bo to nic dobrego nie wniesie.
    Moim zdaniem warto ten czas przeznaczyć na wyspanie się, czytanie lektur, oglądanie wartościowych filmów. Na swoje przyjemności. 
    No i wykorzystać czas na "wykorzystanie" młodych do porządków domowych czy innych prac.

    W ale to nie musi być tyle czasu co w szkole, z 6 lekcji dziennie w szkole wystarczy max 2 w domu - na utrwalanie już omówionych treści. 
    Tyle się mówi o tym, że brakuje czasu na utrwalanie, powtarzanie.. Teraz jest ten czas 

    Piękne mrzonki . Ja to mam w nosie, bo mam ED, ale już dwie koleżanki dzwoniły do mnie, że nauczycielka zadała do przerobienia lekcję i ćwiczenia, i czy mogę pomóc. Bo trzeba wysłać zdjęcia albo skany ćwiczeń zrobionych do jutra. Więc niekoniecznie utrwalanie treści, bo "nie zdążą z materiałem" oczywiście. 
    Podziękowali 1mamaw
  • to prosz poprosić Panią o rozporządzenie, które obliguje nas do przesyłania jej czegolwiek w formie elektronicznej.
    Nies się wszyscy pocałują w dupę!
  • U nas w ED nie pozwalam rano uczyć się z komputera, bo się rozpraszają. Tak to widzę na codzień.... więc robią matmę, lekcje ze zwykłych podręczników, ćwiczeń, zagadnień szkolnych. Nawet najstarszy na profilu informat. nie włącza komputera zwykle przed ok. 15-16. Jeden pokój cichy. W drugim pokoju komputer - tu są lekcje przez skype'a z ciocią, a teraz ja trochę korzystam. 
    Podziękowali 2Joannna Katia
  • Ale dzieci mają bardzo często takie zadania domowe i termin wysłania.
    Podziękowali 1mamaw
  • Tak, obserwuję, że nauczyciele w strachu zadają, żeby nikt ich po raz kolejny nie posądził o lenistwo
  • u nad dostaliśmy takiego maila.
    Uważam że super.


    Szanowni Państwo,

    Rozpoczynamy pierwszy dzień zawieszenia zajęć w szkołach. Zgodnie z zaleceniami nauczyciele rozpoczynają pracę zdalną, dostosowaną do możliwości swoich i uczniów. Wiem, jak wiele spocznie na Państwa barkach, dlatego dziękuję za pomoc, współpracę, za pracę z dziećmi w domach. Wiem, jak trudne jest zatrzymanie dziecka w młodszym wieku w domu, zorganizowanie mu zajęcia.  Rozumiem też problemy wynikające z konieczności wykonywania pracy zawodowej przez wielu rodziców i zapewnienia opieki dzieciom. Jest to też trudna sytuacja z powodu stresu, przebywania na jednej przestrzeni w tym samym towarzystwie, z ograniczonymi możliwościami. Musicie Państwo zadbać o dzieci, ale też mieć czas dla siebie. Dobrym sposobem wydaje się zaplanowanie dnia tak, jakby szło się do pracy, czy szkoły, przeplatanie pracy z odpoczynkiem. Oczywiście wszystko w miarę możliwości. Niezmiernie ważny jest określony rytm dnia, powinniśmy mieć poczucie kontroli nad czasem, nad każdym dniem. Ogromne znaczenie ma też, mimo trudnej sytuacji, humor, drobne przyjemności, relaks. Pamiętajmy, że stres nas osłabia, a dzieci wychwytują nasze emocje. Dbajcie Państwo i o dzieci i o siebie. Wierzę,  że wspólnymi siłami sprawimy, że uczniowie spędzą ten czas pożytecznie. Życzę wielu sił i zdrowia.

     

    Utrzymuję to, o czym pisałam w piątek – na razie realizacja zadań na zasadzie dobrowolności. Z książek wybiorę niektóre zadania. Te dzieci, które nie zdołają ich wykonać nadrobią później, zastanowię się w jaki sposób. Głównie będzie to matematyka, aby rozszerzyć zakres działań do 20. Dzieci poradzą sobie z tym bez problemu. Reszta zadań będzie miała raczej charakter utrwalający i rozwijający. Gdyby okres zawieszenia zajęć przedłużał się, rozważymy dalszy scenariusz. Na razie przyjmujemy termin do 25 marca i na te dni opracowuję zadania. Przygotowuję też różnorodne prezentacje i materiały utrwalające i rozwijające na czas po powrocie do szkoły. Zakładam optymistyczny scenariusz i planuję dla swoich uczniów różne formy aktywności, gdy spotkamy się w lepszej rzeczywistości.

    Decyzję o wykonaniu zadań pozostawiam Państwu. To tylko propozycje, sposób na pracę z dzieckiem w domu, na zajęcie go, wykorzystanie czasu. Płyną już pierwsze głosy, że nauczyciele przeciążyli swoich uczniów nadmiernymi pracami. Dlatego proszę o rozsądne decyzje, bo zmuszanie dziecka nie przyniesie oczekiwanego efektu. Niech to będzie forma zabawy w szkołę, wspólne spędzenie czasu, każda motywacja będzie dobra. Wiem też, że sami Państwo macie wiele ciekawych pomysłów na zajęcia dziecka i te należy realizować. Chętnie służę radą i pomocą.

    Proszę o informację zwrotną, z którymi dziećmi jesteście Państwo w stanie pracować w domu. To da mi obraz klasy i pozwoli na lepsze planowanie zadań czy zajęć.

     

     o zajrzenie na strony proponowane przez MEN i PKO.

    Informacje i rekomendacje MEN i Pomorskiego Kuratora Oświaty:

    https://www.kuratorium.gda.pl/nauka-zdalna-w-czasie-zawieszenia-zajec-rekomendacja-men/

     

    https://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna

     

    https://www.kuratorium.gda.pl/wp-content/uploads/2020/03/2020.03.13_nauka-zdalna-w-czasie-zawieszenia-zajec_komunikat-men.docx

     

    Z tej oferty polecam:

    1. Filmy edukacyjne z CN Kopernik

                   https://esero.kopernik.org.pl/materialy-edukacyjne/filmy-edukacyjne/page/2/

    1. Lektury – można tu znaleźć kilka utworów Andersena i braci Grimm

    https://lektury.gov.pl/katalog-lektur

    1. Filmy dla dzieci np. „Nela podróżniczka”, „Psie opowieści”, „Magiczne drzewo”

    https://vod.tvp.pl/kolekcja/to-sie-nie-nudzi,47078659

    1. Podręczniki dla dzieci z możliwością interaktywnego wykonywania zadań (trzeba  włączyć dźwięk, poruszająca się kolorowa kostka uruchamia zadania interaktywne)

    https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/edukacja-wczesnoszkolna/edukacja-wczesnoszkolna?format=e-podrecznik

    1. Edukacja muzyczna – konieczne wcześniejsze przejrzenie, wyjaśnienie sposobu poruszania się po stronie, weryfikacja materiału

    http://www.muzykotekaszkolna.pl/nauka/

    1. Różna scenariusze zajęć – kliknąć zakładkę „edukacja wczesnoszkolna”, potem wedle potrzeb, zainteresowań dziecka. Są tu ćwiczenia, prezentacje, nagrania itp.

    http://www.scholaris.pl/

     

    W Internecie znajdziecie Państwo mnóstwo inspiracji, które mogą przydać się dziecku. Trzeba jednak sprawdzić reklamy.

    https://www.kolorowankionline.net/

    https://naukarysowania.com/dla-dzieci/

    https://www.lulek.tv/vod/clip/pieski-male-dwa-karaoke-dla-dzieci-27

     

     

     

    Proszę o przeczytanie dzieciom mojego listu i uścisków. Wirtualnych, bezpiecznych

    Podziękowali 2E.milia malagala
  • Skopiuję linki do watka o materiałach, ok?
    Podziękowali 1Izka
  • Kochane Dzieci,

    Przez kilka najbliższych dni nie zobaczymy się, jednak myślami jestem z Wami. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego tak się dzieje. Jesteście mądrymi dziećmi, wiem, że rozumiecie sytuację. Proszę Was jeszcze raz, abyście przestrzegali zasad higieny, byli ostrożni. To bardzo ważne. Dbajcie o swoich rodziców i dziadków. Proszę Was też o to, abyście nie spędzali czasu tylko przed komputerem, czy telewizorem.

    Ćwiczcie czytanie, pisanie, przepisywanie, dodawanie i odejmowanie do 20. Ciekawe, kto będzie w tym mistrzem. A może komuś uda się już liczyć bez używania paluszków? Rozwiązujcie różne zadania, łamigłówki, labirynty, mierzcie linijką to, co się da, uczcie się odczytywania godzin na zegarze. Nie zapominajcie o gimnastyce – można ją wykonać wszędzie, nawet w domu. Zachęcam Was do pisania książeczki, dziennika, wykonywania rysunków, z których zrobicie piękny album. Jeśli nie możecie spotkać się z babcią, dziadkiem, a może z mamą i tatą to róbcie dla nich upominki z papieru, rysunki, wyklejanki itp. Możecie też napisać listy do mnie. Rodzice mogą to sfotografować lub zeskanować i przesłać na mój adres. Opowiecie mi co robicie, jak spędzacie czas. Chętnie odpowiem na takie listy. Wykorzystajcie ten czas mądrze i pożytecznie. Grajcie w gry, oglądajcie filmy przyrodnicze i naukowe, budujcie z klocków, twórzcie cos z niczego. Postarajcie się, aby w ciągu dnia był taki moment, kiedy każdy w rodzinie będzie miał czas dla siebie. Pamiętajcie, że niektórzy rodzice muszą pracować, a ci, którzy są z Wami w domu, też potrzebują odpoczynku.

    Wasi rodzice otrzymali informację, gdzie mogą znaleźć ciekawe zajęcia dla Was, intersujące zadania, pouczające filmy itd. Otrzymacie też zadania ode mnie. Zaplanujcie sobie dzień w taki sposób, jakbyście spędzali go w szkole. Wstańcie rano, zjedzcie śniadanie, ubierzcie się i wyobraźcie sobie, że przenosicie się do szkoły. Tu są lekcje, przerwy, drugie śniadanie, obiad. Niech w ciągu dnia będzie czas na naukę, na domową lekcję, ale i na zabawę, na przerwę. Na jednej domowej lekcji liczcie, rozwiązujcie zadania matematyczne. Potem zajmijcie się polskim, czyli czytanie, pisaniem, przepisywaniem. Ważna będzie też domowa lekcja przyrody – możecie pogłębiać swoją wiedzę o zwierzętach i roślinach, czytać encyklopedie i albumy, robić domowe doświadczenia, obserwować przyrodę. Muzykujcie i śpiewajcie. Malujcie, rysujcie, wyklejajcie. Dbajcie o kondycję fizyczną – gimnastykujcie się.

    Może niektórzy z Was przy pomocy mamy, taty, babci, dziadka, siostry lub brata spróbują swoich sił w kuchni, upieką ciasteczka lub pomogą ugotować pyszne danie? A może ktoś z Was nauczy się szyć, robić na szydełku, na drutach. Może ktoś będzie majsterkował lub zajmie się ogrodnictwem? Rozwijajcie swoje umiejętności i swoją wiedzę.

     

    Wierzę, że już wkrótce się zobaczymy. Opowiecie wtedy co robiliście, czego się nauczyliście.

    Pozdrawiam Was bardzo serdecznie

    wychowawczyni 

    Podziękowali 3E.milia mamaw Subiektywna
  • ZADANIA NA CAŁY OKRES ZAWIESZENIA ZAJĘĆ:

    1. Zaprojektuj i wykonaj grę planszową dla 2-4 osób. Grę przyniesiesz do szkoły i zagrasz z koleżankami i kolegami. Możesz też przetestować ją w domu, grając z rodzeństwem czy rodzicami. Planszę wykonaj na twardej tekturce, kartonie o wielkości dużej kartki od bloku.

    Postępuj zgodnie z instrukcją:

    • Przygotuj karton/tekturę, kolorowy papier, farby/kredki/pastele/mazaki, nakrętki od butelek.
    • Wymyśl tytuł gry, tematykę, która Cię interesuje. Może to być gra o lesie, o zwierzętach, o bajkach, o przygodach, piratach, dowolnie, według Twojego pomysłu.
    • Wykonaj planszę. Rozpocznij od pola START, a skończ polem META. Pola niech będą średniej wielkości, droga może być kręta. Zaplanuj pola specjalne np. pole czarne – cofasz się o 3 pola, pole zielone – idziesz 3 pola do przodu, pole niebieskie – tracisz kolejkę itp.
    • Pokoloruj planszę, możesz użyć naklejek, spraw, że będzie ciekawa, kolorowa, zachęcająca do gry.
    • Opracuj instrukcję – możesz poprosić o pomoc starsze rodzeństwo lub rodziców. Zdania powinny być krótkie, zrozumiałe. Zasady zapisz w punktach. Możesz pomóc sobie instrukcją z gry, którą masz w domu.
    • Z nakrętek możesz zrobić pionki.
    1. Wykonaj doświadczenie przyrodnicze.
    • Weź średniej wielkości słoik, zdejmij wszystkie naklejki Możesz to zrobić nalewając do garnka ciepłej wody i zanurzając w niej na jakiś czas słoik.
    • Przygotuj cebulę, gazę, gumkę recepturkę/gumkę do włosów/sznurek.
    • Na słoik nałóż gazę. Zawiąż gumką lub sznurkiem. Zrób palcem delikatne wgłębienie.
    • W tym „dołku” umieść cebulę.
    • Wlej wodę tak, aby cebula lekko jej dotykała.
    • Postaw słoik na talerzyku, najlepiej na parapecie, w słonecznym miejscu.
    • Codziennie uzupełniaj poziom wody i prowadź obserwacje. Patrz na cebulę od strony wody i z góry. Możesz zapisywać wnioski w punktach pisząc krótkie zdania. Mogą być też rysunki. Pierwsze zdanie czy rysunek to założenie hodowli.
    1. Przeczytaj lekturę „Nasza mama czarodziejka” Joanny Papuzińskiejhttp://www.kuwejt.orpeg.pl/sites/www.kuwejt.orpeg.pl/files/zalaczniki/NASZA%20MAMA%20CZARODZIEJKA%20J.Papuzińska.pdf Byłoby dobrze, abyś przeczytała/przeczytał lekturę do końca marca.
    2. Przeczytaj baśń Andersena „Calineczka”. Wersja pełna, nie skrócona z dziecięcych książeczek. http://stara.centrumbajki.pl/resource/bajki/andersen-calineczka.pdf , https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/calineczka.html
    3. Wykonaj dowolny instrument muzyczny. Możesz wykorzystać pudełko po chusteczkach, puszkę, kubeczek, wełnę, druciki, starą linijkę itp. Niech zadziała Twoja wyobraźnia. Po powrocie do szkoły zrobimy klasowy koncert.
    4. Przygotuj trzy dowolne rzeczy wykonane techniką origami. Nie musisz mieć kolorowego papieru, może być nawet gazeta, czy ulotka. Wykonane przez Ciebie ptaszki, statki, zwierzątka itp. będą wspaniałą wystawą w klasie. Możesz też zrobić komuś miły prezent.

    Przykład: http://www.zabawkowicz.pl/zabawka/1763,origami-dla-poczatkujacych.html

    1. Wykonaj motyla z rolki od papieru toaletowego. Możesz go powiesić w sowim pokoju na firance, na lampie. Inspiracje na inne prace znajdziesz m.in. na stronie https://www.panikredka.pl/2018/04/zrobic-motyla-rolki.html
    2. Jeśli chcesz, możesz przeczytać dowolną książkę. Narysuj do niej ilustrację. Zastanów się, jak możesz zachęcić koleżanki i kolegów do jej przeczytania.
    3. Jeśli masz ochotę, możesz wykonać domino lub memo/memory. Nie musi to być domino tradycyjne. Może być obrazkowe (dobieramy klocki według rysunku), dotykowe (naklejasz różne materiały, faktury, elementy i klocki dokładamy z zamkniętymi oczyma, dotykając palcem), matematyczne (na jednym klocku działanie, a na drugim wynik) itp. Klocki domina powinny być wykonane na sztywnym papierze lub tekturce i mieć taki sam wymiar. Musisz więc wszystko dokładnie wymierzyć i wyciąć. Jeśli nie chcesz robić domina, możesz wykonać  memo (grę pamięciową) z własnymi rysunkami.

     

     

     

    TYDZIEŃ 16-20.03.2020 r.

    1. Uzupełniaj kalendarz pogody.
    2. Opracuj zestaw 10 ćwiczeń gimnastycznych. Ćwicz przynajmniej 10 minut rano i 10 minut wieczorem. Może uda Ci się włączyć w ćwiczenia członków rodziny?
    3. Przypomnij sobie lub naucz piosenki „Maszeruje wiosna”, którą zaczęliśmy śpiewać w klasie. Dodatkowo możesz wykonać ilustrację – portret małej wiosny. https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
    4. W załącznikach otrzymasz zadania z matematyki, polskiego i przyrody. Możesz je wydrukować i rozwiązać. Jeśli nie masz drukarki, możesz je przepisać na kartkę lub do zeszytu.

     

    Życzę Ci przyjemnej pracy.

     

     

  • Cart&Pud powiedział(a):
    Skopiuję linki do watka o materiałach, ok?
    Jeżeli to do mnie to pewnie
  • Uważam że Pani przygotowała.fajna rzecz, w załączniku przesłała jeszcze jedno zadanie dla dzieci i arkusz obserwacji pogody.
    Poza paroma rzeczami które są w mailu to wszystko inne jest dowolne.
    Podziękowali 1E.milia
  • Andora, super nauczycielka, brawo. 
  • No czasem mnie wkurza ale w takich sytuacjach jest bardzo fajna!
    Podziękowali 1E.milia
  • No jak jeszcze deklaruje odpowiedzi na dziecięce listy to naprawdę mega :D
  • I odpowie na pewno, i to jeszcze z jakimś rysunkiem albo coś.
    Podziękowali 1E.milia
  • U nas mąż pracuje zdalnie i raczej zostanie tak dłużej  niż przez dwa tygodnie. Nie umiem się pozbierać... Późniejsze pobudki, bo nie trzeba czasu na dojazd - już mam godzinę do tyłu, potem nie mogę za bardzo obciążać internetu, więc nie włączę małemu Peppy albo na chwilkę a tylko wtedy mogę coś zrobić z Wiktorem. A z nim trzeba siedzieć cały czas i to w ciszy, bo nawet chrapanie psa rozprasza. No i cicho muszą być, bo w pokoju obok telekonferencja. Masakra. Musimy wypracować sobie nowy system, bo ciężko to widzę. Podstawa to dobra organizacja.
    Podziękowali 1MAFJa
  • Nie spisałem żadnego planu dnia. Dzisiaj stwierdzam, że chyba powinnam. Do południa jakoś szło, ale teraz już dzieci coś wariują. Nie oszukujmy się to nie jest normalna sytuacja. W głowie ciagle stres jak to wszystko się potoczy. Odwiedziła nas pani z przedszkola syna i przywiozła książki pracy. Mamy co robić jeśli chodzi o edukacje. 
  • Instrukcje i zadania na cały tydzień? A to ciekawe. I w szkole mojego chłopa, w szkole i przedszkolu dzieci* nauczyciele dostali jasny komunikat z góry, że mają co rano wysyłać pracę na dany dzień i ani ćwiczenia więcej. 

    *Tak, w przedszkolu też. Dostałam podręczniki do domu, a na grupie na FB codziennie pojawiają się nowe karty pracy. Ponieważ w grupie sa 2-5 latki to dla każdego wieku inne. 
  • Ja się cieszę z takiego rozwiązania bo mogę codziennie wybrać na co mam ochotę. A książki też czyta/będzie czytać Ania codziennie fragment.
    Daje mi to większą swobodę.

    Podziękowali 1E.milia
  • U nas na cały tydzień 
  • My w ED i od dawna rozpisuje naukę dla najstarszego na tydzień. 
    I mam z głowy, mam dwie kartki, w razie jKbu On swoją zgubił, jaka to wygoda, gdy On sam pilnuje nauki.
  • A nam się dziś plan ułożył sam..jakoś tak zwyczajnie 9 latka po śniadaniu stwierdziła, że robi zadania. Potem miała przerwę na rysowanie, a swoje karty pracy robili chłopcy, bo zwolnił się stół. Potem razem czytali, chociaż nie dam sobie ręki uciąć, bo spałam w tym czasie :D jak robiłam obiad, to szkolna kończyła matmę. 
    Po obiedzie biegali po ogródku, potem szykowali podwieczorek. Teraz mają przerwę na grę na kompie, bo na litość, ile można czytać... 
    Szkoda, że rozwalili tv, bo bym sobie z nimi obejrzała jakichś Dzieciaków do wynajęcia czy coś podobnego. Ech.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.