To jednak nie przeszkadza w porządkowaniu poznania o świecie i człowieku. Dlatego proponuję zacząć od: - realistycznej koncepcji człowieka (Woroniecki) - teorii aspektu czyli podziału kultury na cztery dziedziny ludzkiej działalności (Arystoteles) - metafizyki bardzo przystępnie opracowanej przez Maryniarczyka w "Zeszytach z metafizyki" - wstępu do teorii cywilizacji Konecznego
Niech nawet nie zerkają do podręczników z WOSu, bo to szkodzi zdrowiu )
Agnieszko surfuj jak najwięcej po internecie i wynajduj, proszę :x
Robię to teraz dość chaotycznie ze względu na własne chwilowe zapotrzebowanie Wykorzystałam świetne hasło z Powszechnej Encyklopedii Filozofii (pef) w opracowaniu o. Krąpca: NARÓD - gorąco polecam. Nie widzę go w necie, ale znalazłam coś bardzo podobnego, chyba nawet to samo co w Encyklopedii: http://www.gilsonsociety.pl/app/download/5778280968/M.+A.+Krąpiec,+Co+to+jest+Naród,+s.+59-75.pdf trzeba rozpowszechniać!
dzieki... Zaczelismy od poczatku czyli ksiega rodzaju no i dalej..
Księga Rodzaju to dopiero 4000 lat p.n.e. Równolegle zacznijcie od V w. p.n.e. - starożytna Grecja i dalej. Drogi poznania przez Objawienie i rozum muszą się dopełniać
Wtedy 1500 lat to nie było długo, skoro żyli po kilkaset lat np. Adam i Ewa ok. 900, Noe - 600. Cywilizacja to cywilizacja, ona nie rozkłada się, ale może zniknąć czyli przegrać w śmiertelnych zapasach z inną cywilizacją, która ją od razu zastępuje. Rozwijać może się tylko człowiek pod warunkiem, że wejdzie pod panowanie własciwej cywilizacji czyli cywilizacji personalistycznej.
Na chwilkę sobie zasiadłam tu - a już widzę kątem oka jak mój pierworodny uciekł w las z łopatą... jaki przedmiot pod to można podciągnąć?
Jak wróci i opisze co robił, to może być nawet język polski, a jak obliczy ile metrów podkopu jest w stanie zrobić w ciągu 3 tygodni to może być matma.
Używając symbolu lustra, malarze i rzeźbiarze wskazywali, że cnota roztropności pochodzi od Boga i jest odbiciem Jego działania. „Mądrość (…) jest odblaskiem wieczystej światłości, zwierciadłem bez skazy działania Boga, obrazem Jego dobroci” (Mdr 7, 24–26).
W Sali Książęcej w Lubiążu znajdują się też figury pozostałych cnót kardynalnych i teologicznych. Wyszła nam interesująca zgadywanka, kto jest którą cnotą i pociągnęliśmy temat o tym, że roztropnie jest przyglądać się swej duszy, swojemu postępowaniu.
Pantheon to epicka gra planszowa dla 2-4 graczy, opowiadająca o mitologii antycznych cywilizacji
Bogowie, Boginie, Herosi. Któż z nas, za młodu, nie wczytywał się w epickie opowieści z mitologi starożytnego Egiptu, Grecji, Rzymu, Mezopotamii, Babilonu, Indii oraz z innych mitologi świata.
W trakcie rozgrywki gracze przypatrują się losom narodów i panteonu bóstw podczas trudnych czasów antycznych. Są świadkami narodzin i upadków wielkich cywilizacji jak Egipcjanie, Rzymianie, Germanie, Grecy, Persowie i wiele innych. Podczas gry (podobnie jak w historii) jedynymi zabytkami świata antycznego, które przetrwają upadek cywilizacji są budowle – reprezentowane przez kolumny oraz mitologia którą w grze reprezentują bogowie i półbogowie. Grę wygrywa ten z graczy, który wybuduje największą ilość budowli oraz zyska przychylność największej ilości bóstw.
Bardzo ciekawa fabuła zaczerpnięta z mitologii krajów antycznych.
Proste zasady, które można przekazać w kilka minut
Walory edukacyjne. Gracze uczą się historii, geografii oraz mitologii
Bardzo staranne wykonanie oraz spora ilość komponentów
Ciekawa mechanika która pozwala graczom uczestniczyć w narodzinach i upadkach wielkich cywilizacji
Komentarz
To jednak nie przeszkadza w porządkowaniu poznania o świecie i człowieku. Dlatego proponuję zacząć od:
- realistycznej koncepcji człowieka (Woroniecki)
- teorii aspektu czyli podziału kultury na cztery dziedziny ludzkiej działalności (Arystoteles)
- metafizyki bardzo przystępnie opracowanej przez Maryniarczyka w "Zeszytach z metafizyki"
- wstępu do teorii cywilizacji Konecznego
Niech nawet nie zerkają do podręczników z WOSu, bo to szkodzi zdrowiu )
Wykorzystałam świetne hasło z Powszechnej Encyklopedii Filozofii (pef) w opracowaniu o. Krąpca: NARÓD - gorąco polecam. Nie widzę go w necie, ale znalazłam coś bardzo podobnego, chyba nawet to samo co w Encyklopedii:
http://www.gilsonsociety.pl/app/download/5778280968/M.+A.+Krąpiec,+Co+to+jest+Naród,+s.+59-75.pdf
trzeba rozpowszechniać!
Cywilizacja to cywilizacja, ona nie rozkłada się, ale może zniknąć czyli przegrać w śmiertelnych zapasach z inną cywilizacją, która ją od razu zastępuje. Rozwijać może się tylko człowiek pod warunkiem, że wejdzie pod panowanie własciwej cywilizacji czyli cywilizacji personalistycznej.
Szykuję dla dzieci zagadkę - dlaczego roztropność trzyma węże i lustro?
ciekawe komu chce się podobać - Atlasowi czy Apollinowi
http://www.sztuka.net/palio/html.run?_Instance=www.sztuka.net.pl&_PageID=42&_tytul=sztuka.net&_obrazek_id=8526
ZPT?
o ile coś takiego jeszcze jest :-)
historia!
na pewno poszedł szukać skarbów albo innych śladów wczesnego osadnictwa:-)
przy okazji serdecznie pozdrawiam wszystkich homeschoolersów!
podczytuję Was,
podziwiam,
zazdraszczam,
może kiedyś dołączę
Używając symbolu lustra, malarze i rzeźbiarze wskazywali, że cnota roztropności pochodzi od Boga i jest odbiciem Jego działania. „Mądrość (…) jest odblaskiem wieczystej światłości, zwierciadłem bez skazy działania Boga, obrazem Jego dobroci” (Mdr 7, 24–26).
W Sali Książęcej w Lubiążu znajdują się też figury pozostałych cnót kardynalnych i teologicznych. Wyszła nam interesująca zgadywanka, kto jest którą cnotą i pociągnęliśmy temat o tym, że roztropnie jest przyglądać się swej duszy, swojemu postępowaniu.
Pantheon to epicka gra planszowa dla 2-4 graczy, opowiadająca o mitologii antycznych cywilizacji
Bogowie,
Boginie, Herosi. Któż z nas, za młodu, nie wczytywał się w epickie
opowieści z mitologi starożytnego Egiptu, Grecji, Rzymu, Mezopotamii,
Babilonu, Indii oraz z innych mitologi świata.
W
trakcie rozgrywki gracze przypatrują się losom narodów i panteonu bóstw
podczas trudnych czasów antycznych. Są świadkami narodzin i upadków
wielkich cywilizacji jak Egipcjanie, Rzymianie, Germanie, Grecy,
Persowie i wiele innych. Podczas gry (podobnie jak w historii) jedynymi
zabytkami świata antycznego, które przetrwają upadek cywilizacji są
budowle – reprezentowane przez kolumny oraz mitologia którą w grze
reprezentują bogowie i półbogowie. Grę wygrywa ten z graczy, który
wybuduje największą ilość budowli oraz zyska przychylność największej
ilości bóstw.
Bardzo ciekawa fabuła zaczerpnięta z mitologii krajów antycznych.
Proste zasady, które można przekazać w kilka minut
Walory edukacyjne. Gracze uczą się historii, geografii oraz mitologii
Bardzo staranne wykonanie oraz spora ilość komponentów
Ciekawa mechanika która pozwala graczom uczestniczyć w narodzinach i upadkach wielkich cywilizacji