Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Homeschoolersi są the best! (2)

1679111292

Komentarz

  • Czy mogłabym prosić o podpowiedź dot. książek do szeroko pojętej nauki polskiego?

    Kiedyś tutaj polecała książki (chyba) @Agnieszka63 i o ile się nie mylę były one do ortografii i gramatyki

    nie mogę teraz tego znaleźć

    podpowiecie?

    moje dzieci uczą się w szkole w języku angielskim, do tej pory korzystałam z książek polskich z nauczania zintegrowanego, ale tam polski jest rozmyty, do tego dochodzą przedmioty, które dzieci mają tutaj w szkole

    szukam pozycji, które dotyczyłyby tylko rozwijania umiejętności posługiwania się piękną polszczyzną w mowie i piśmie (w tym gramatyka i ortografia jak najbardziej)


  • Po przeczytaniu Rewolucji w obec Kościoła i księży Św Józefa Pelczara czegokolwiek uczymy to staramy się znaleźć odniesienie do Biblii, a mitologia poszła się rypać.
  • edytowano listopada 2012
    Do ortografii i gramatyki używamy starych podręczników WSiPowskich, jeszcze tych z ośmiolatki, autor: Janina Wójcik oraz "Ortografia i gramatyka na wesoło" - Witold Gawlik (prof. Przecinek)


  • edytowano listopada 2012
    Po przeczytaniu Rewolucji w obec Kościoła i księży Św Józefa Pelczara czegokolwiek uczymy to staramy się znaleźć odniesienie do Biblii, a mitologia poszła się rypać.
    Znajomość mitologii jest potrzebna:
    1. gdyż była to pierwsza próba wyjaśniania świata i człowieka
    2. jest mnóstwo odniesień w całej kulturze europejskiej - dlatego znajomość niezbędna!!

    My ułatwiliśmy sobie życie i słuchamy "Najpiękniejsze mity greckie" Dimiter Inkiov - krążą w internecie :)
  • Zgadzam się, że mitologia potrzebna, ale po dwóch miesiącach wałkowania już ...zaczynamy mówić stylem homeryckim.Jeszcze dokończymy "Antygonę" i  wreszcie...BIBLIA :D
  • Po przeczytaniu Rewolucji w obec Kościoła i księży Św Józefa Pelczara czegokolwiek uczymy to staramy się znaleźć odniesienie do Biblii, a mitologia poszła się rypać.
    Znajomość mitologii jest potrzebna:
    1. gdyż była to pierwsza próba wyjaśniania świata i człowieka
    2. jest mnóstwo odniesień w całej kulturze europejskiej - dlatego znajomość niezbędna!!

    My ułatwiliśmy sobie życie i słuchamy "Najpiękniejsze mity greckie" Dimiter Inkiov - krążą w internecie :)
    I co z tego skoro nie jest prawdziwa... a jak nie jest prawdziwa to jest kłamliwa, a jak jest kłamliwa to jest zła, a jak jest zła to pochodzi od złego, a skoro pochodzi od złego to po co poświęcać temu czas skoro lepiej poświęcić na to co pochodzi od Boga czyli Pismo Święte.
  • edytowano listopada 2012

    Odniesień w naszej kulturze do mitologii jest multum.W literaturze, sztuce, architekturze.Dlaczego nasi przodkowie wracali jednak do tych wątków?Tak się zastanawiam.

    U nas w domu omawiamy kulturę Grecji z odpowiednimi komentarzami i odniesieniami do chrześcijaństwa.Mity są chwilami naiwne, śmieszne, obrzydliwe.O ludziach którzy w nie wierzyli myślimy kategoriami " biedni bo nie wiedzieli nic o Chrystusie"

    Bardzo godnymi podziwu wydają się nam   natomiast takie postacie jak Sokrates i Arystoteles.Byli blisko prawdy.

  • edytowano listopada 2012

    Gdyby myśleć w ten sposób to "Starej baśni" też nie byłoby warto czytać, na "Dziady" uważać, a do Kochanowskiego też trzeba by mieć pretensje. ;)

    Zgodzę się jednak, że nie ma potrzeby, aby całkiem małe dzieci zaznajamiać z mitologią i również nie chciałabym, aby mój syn był np. drugim Parandowskim.

  • edytowano listopada 2012
    Po przeczytaniu Rewolucji w obec Kościoła i księży Św Józefa Pelczara czegokolwiek uczymy to staramy się znaleźć odniesienie do Biblii, a mitologia poszła się rypać.
    Znajomość mitologii jest potrzebna:
    1. gdyż była to pierwsza próba wyjaśniania świata i człowieka
    2. jest mnóstwo odniesień w całej kulturze europejskiej - dlatego znajomość niezbędna!!

    My ułatwiliśmy sobie życie i słuchamy "Najpiękniejsze mity greckie" Dimiter Inkiov - krążą w internecie :)
    I co z tego skoro nie jest prawdziwa... a jak nie jest prawdziwa to jest kłamliwa, a jak jest kłamliwa to jest zła, a jak jest zła to pochodzi od złego, a skoro pochodzi od złego to po co poświęcać temu czas skoro lepiej poświęcić na to co pochodzi od Boga czyli Pismo Święte.
    Tu nie masz racji. Mity zawierają wiele prawdy o człowieku i jego zachowaniach. Pokazują jak bystrymi obserwatorami zycia byli starożytni Grecy.
  • Mity są chwilami naiwne, śmieszne, obrzydliwe.
    --------------------------
    Tak, bo taki właśnie jest człowiek skażony grzechem.
  • edytowano listopada 2012
    Mnie np. dzisiaj rozbawiło =)) to, co powinien umieć uczeń w I kl. gimnazjum, aby dostać ocenę DOPUSZCZAJĄCĄ z chemii:

    Uczeń:
    – zalicza chemi´ do nauk przyrodniczych
    – stosuje zasady bezpieczeƒstwa
    obowiàzujàce w pracowni chemicznej
    – nazywa wybrane elementy szkła i sprz´tu
    laboratoryjnego oraz okreÊla ich
    przeznaczenie
    – opisuje właÊciwoÊci substancji, b´dàcych
    głównymi składnikami produktów
    stosowanych na co dzieƒ
    – przeprowadza proste obliczenia
    z wykorzystaniempoj´ç:masa, g´stoÊç, obj´toÊç
    – odró˝nia właÊciwoÊci fizyczne od chemicznych
    – dzieli substancje chemicznie na proste i zło˝one,
    na pierwiastki i zwiàzki chemiczne
    – definiuje poj´cie mieszanina substancji
    – opisuje cechy mieszanin jednorodnych
    i niejednorodnych
    – podaje przykłady mieszanin
    – opisuje proste metody rozdzielania
    mieszanin na składniki
    – definiuje poj´cia zjawisko fizyczne i reakcja
    chemiczna
    – podaje przykłady zjawisk fizycznych i reakcji
    chemicznych zachodzàcych w otoczeniu
    człowieka
    – definiuje poj´cia pierwiastek chemiczny i zwiàzek
    chemiczny
    – podaje przykłady zwiàzków chemicznych
    – klasyfikuje pierwiastki chemiczne na metale
    i niemetale
    – podaje przykłady pierwiastków chemicznych
    (metali i niemetali)
    – odró˝nia metale od niemetali na podstawie
    ich właÊciwoÊci
    – opisuje, na czym polega rdzewienie (korozja)
    – posługuje si´ symbolami chemicznymi
    pierwiastków (H, O, N, Cl, S, C, P, Si, Na, K,
    Ca, Mg, Fe, Zn, Cu, Al, Pb, Sn, Ag, Hg)
    – opisuje skład i właÊciwoÊci powietrza
    – okreÊla, co to sà stałe i zmienne składniki powietrza
    – opisuje właÊciwoÊci fizyczne, chemiczne
    tlenu, tlenku w´gla(IV), wodoru, azotu
    – podaje, ˝e woda jest zwiàzkiem chemicznym
    wodoru i tlenu
    – tłumaczy, na czym polega zmiana stanów
    skupienia na przykładzie wody
    – omawia obieg wody w przyrodzie
    – okreÊla znaczenie powietrza, wody, tlenu
    – okreÊla, jak zachowujà si´ substancje
    higroskopijne
    – opisuje, na czym polegajà reakcje syntezy,
    analizy, wymiany
    – omawia, na czym polega utlenianie, spalanie
    – definiuje substrat i produkt reakcji chemicznej
    – wskazuje substraty i produkty reakcji
    chemicznej
    – okreÊla typy reakcji chemicznych
    – okreÊla, co to sà tlenki i jaki jest ich podział
    – wymienia niektóre efekty towarzyszàce
    reakcjom chemicznym
    – wymienia podstawowe êródła, rodzaje
    i skutki zadefiniuje poj´cie materia
    – opisuje ziarnistà budow´ materii
    – opisuje, czym si´ ró˝ni atom od czàsteczki
    – definiuje poj´cia jednostka masy atomowej, masa
    atomowa, masa czàsteczkowa
    – oblicza mas´ czàsteczkowà prostych
    zwiàzków chemicznych
    – opisuje i charakteryzuje skład atomu
    pierwiastka chemicznego (jàdro: protony
    i neutrony, elektrony)
    – definiuje poj´cie elektrony walencyjne
    – wyjaÊnia, co to jest liczba atomowa, liczba
    masowa
    – ustala liczb´ protonów, elektronów,
    neutronów w atomie danego pierwiastka
    chemicznego, gdy znane sà liczby atomowa
    i masowa
    – definiuje poj´cie izotop
    – dokonuje podziału izotopów
    – wymienia dziedziny ˝ycia, w których stosuje
    si´ izotopy
    – opisuje układ okresowy pierwiastków
    chemicznych
    – podaje prawo okresowoÊci
    – podaje, kto jest twórcà układu okresowego
    pierwiastków chemicznych
    – odczytuje z układu okresowego podstawowe
    informacje o pierwiastkach chemicznych
    – wymienia typy wiàzaƒ chemicznych
    – podaje definicje wiàzania kowalencyjnego
    (atomowego), wiàzania kowalencyjnego
    spolaryzowanego, wiàzania jonowego
    – definiuje poj´cia jon, kation, anion
    – posługuje si´ symbolami pierwiastków
    chemicznych
    – odró˝nia wzór sumaryczny od wzoru strukturalnego
    – zapisuje wzory sumaryczne i strukturalne
    czàsteczek
    – definiuje poj´cie wartoÊciowoÊç
    – podaje wartoÊciowoÊç pierwiastków
    chemicznych w stanie wolnym
    – odczytuje z układu okresowego maksymalnà
    wartoÊciowoÊç pierwiastków chemicznych
    nieczyszczeƒ powietrza
    – wyznacza wartoÊciowoÊç pierwiastków
    chemicznych na podstawie wzorów
    sumarycznych
    – zapisuje wzory sumaryczny i strukturalny
    czàsteczki zwiàzku dwupierwiastkowego
    na podstawie wartoÊciowoÊci pierwiastków
    chemicznych
    – okreÊla na podstawie wzoru liczb´ pierwiastków
    w zwiàzku chemicznym
    – interpretuje zapisy (odczytuje iloÊciowo
    i jakoÊciowo proste zapisy), np. H2, 2 H, 2 H2
    itp.
    – ustala na podstawie wzoru sumarycznego
    nazw´ dla prostych dwupierwiastkowych
    zwiàzków chemicznych
    – ustala na podstawie nazwy wzór sumaryczny
    dla prostych dwupierwiastkowych zwiàzków
    chemicznych
    – rozró˝nia podstawowe typy reakcji chemicznych
    – podaje treÊç prawa zachowania masy
    – podaje treÊç prawa stałoÊci składu zwiàzku
    chemicznego
    – przeprowadza proste obliczenia
    z wykorzystaniem prawa zachowania masy
    i prawa stałoÊci składu zwiàzku chemicznego
    – definiuje poj´cie równanie reakcji chemicznej,
    współczynnik stechiometryczny
    – dobiera współczynniki w prostych przykładach
    równaƒ reakcji chemicznych
    – zapisuje proste przykłady równaƒ reakcji
    chemicznych
    – odczytuje proste równania reakcji chemicznych

    Uczeƒ:
    – charakteryzuje rodzaje wód wyst´pujàcych
    w przyrodzie
    – podaje, na czym polega obieg wody w przyrodzie
    – wymienia stany skupienia wody
    – nazywa przemiany stanów skupienia wody
    – opisuje właÊciwoÊci wody
    – zapisuje wzory sumaryczny i strukturalny
    czàsteczki wody
    – definiuje poj´cie dipol
    – identyfikuje czàsteczk´ wody jako dipol
    – wyjaÊnia podział substancji na dobrze i słabo
    rozpuszczalne oraz praktycznie nierozpuszczalne
    w wodzie
    – podaje przykłady substancji, które rozpuszczajà
    si´ i nie rozpuszczajà si´ w wodzie
    – wyjaÊnia poj´cia rozpuszczalnik i substancja
    rozpuszczana
    – definiuje poj´cie rozpuszczalnoÊç
    – wymienia czynniki, które wpływajà
    na rozpuszczalnoÊç
    – okreÊla, co to jest wykres rozpuszczalnoÊci
    – odczytuje z wykresu rozpuszczalnoÊci
    rozpuszczalnoÊç danej substancji w podanej
    temperaturze
    – wymienia czynniki wpływajàce na szybkoÊç
    rozpuszczania si´ substancji stałej w wodzie
    – definiuje poj´cia roztwór właÊciwy, koloid i zawiesina
    – definiuje poj´cia roztwór nasycony i roztwór
    nienasycony oraz roztwór st´˝ony i roztwór
    rozcieƒczony
    – definiuje poj´cie krystalizacja
    – podaje sposoby otrzymywania roztworu
    nienasyconego z nasyconego i odwrotnie
    – definiuje poj´cie st´˝enie procentowe roztworu
    – podaje wzór opisujàcy st´˝enie procentowe
    – prowadzi obliczenia z wykorzystaniem
    poj´ç: st´˝enie procentowe, masa
    substancji, masa rozpuszczalnika, masa
    roztworu (proste)

    Ciekawa jestem, który uczeń z oceną DPUSZCZAJĄCĄ to wszystko umie  =))


  • edytowano listopada 2012

     słabo mi jak to czytam [-O<

    u nas egzaminy trymestralne na początku grudnia

    zaczęliśmy powtarzanko,a  tu się okazuje, że z główki wiele, oj wiele  wywietrzało...

  • Znajomość mitologii jest niezbędna. Agnieszko - słuchamy tych samych płyt. Uważam, że świetne.
  • czyta Frączewski? :))
  •  słabo mi jak to czytam [-O<

    u nas egzaminy trymestralne na początku grudniazaczęliśmy powtarzanko,a  tu się okazuje, że z główki wiele, oj wiele  wywietrzało...
    Właśnie, to jest problem w ED, jeżeli chodzi o egzaminy, bo dzieci bardzo szybko zapominają. Stąd wniosek, że nie nalezy przejmować się ocenami z egzaminów. Jeżeli nauczyciele egzaminujący sa przychylni ED, to zrozumieją problem i wezmą to pod uwagę.
  • No to powiedzmy, że do mitologii podchodzę mniej więcej tak jak do ewolucji...
    Po przeczytaniu Rewolucji w obec Kościoła i księży Św Józefa Pelczara czegokolwiek uczymy to staramy się znaleźć odniesienie do Biblii, a mitologia poszła się rypać.
    Znajomość mitologii jest potrzebna:
    1. gdyż była to pierwsza próba wyjaśniania świata i człowieka
    2. jest mnóstwo odniesień w całej kulturze europejskiej - dlatego znajomość niezbędna!!

    My ułatwiliśmy sobie życie i słuchamy "Najpiękniejsze mity greckie" Dimiter Inkiov - krążą w internecie :)
    I co z tego skoro nie jest prawdziwa... a jak nie jest prawdziwa to jest kłamliwa, a jak jest kłamliwa to jest zła, a jak jest zła to pochodzi od złego, a skoro pochodzi od złego to po co poświęcać temu czas skoro lepiej poświęcić na to co pochodzi od Boga czyli Pismo Święte.
    Tu nie masz racji. Mity zawierają wiele prawdy o człowieku i jego zachowaniach. Pokazują jak bystrymi obserwatorami zycia byli starożytni Grecy.
    Pewnie i dzięki takim ludziom mieliśmy rewolucję... w tym nawet duchowieństwo zbłądziło (jak pisze święty Pelczar) więc twojej postawie rewolucjonistki się nie dziwię.

  • Ukrytej hehe
    Po co mi wiedzieć o takim na przykład Tantalu skoro mam piękny przykład Orygenesa.
  • Albo o węźle goordyjskim skoro mam Jadwigę z jej dzierganiem.
  • Na Syzyfowe prace dobry Escriva.
  • Czy naprawdę uważasz, że człowiek z naszego kręgu kulturowego może nie kojarzyć podstawowych pojęć z mitologii?

    Powtarzam: mi na zbytnie zagłębianie się też szkoda czasu.

    Ale całkowita ignorancja?

  • a zapomniałam dodać: starsza córka uczy się w szkole greki :)
  • a zapomniałam dodać: starsza córka uczy się w szkole greki :)
    Szkoła? tfu... moja się uczy angielskiego ale mało wie o druidach
  • Pewnie i dzięki takim ludziom mieliśmy rewolucję... w tym nawet
    duchowieństwo zbłądziło (jak pisze święty Pelczar) więc twojej postawie
    rewolucjonistki się nie dziwię.
    -------------------------------
    Rewolucję dzięki starożytnym Grekom? @-) ; Właśnie kultura Grecka przygotowała właściwy grunt na przyjście Zbawiciela.
  • No to powiedzmy, że do mitologii podchodzę mniej więcej tak jak do ewolucji..
    ------------------------------------
    Ewolucja jest bledną interpretacją rzeczywistości, mity oczywiście też. Jednak mity bardzo dobrze opisują zachowania człowieka i dzięki temu stają się symbolami pewnych zachowań np. jak zachowuje się człowiek zakochany czyli ugodzony złotą strzałą Erosa?
  • Rewolucję dzięki starożytnym Grekom? Właśnie kultura Grecka przygotowała właściwy grunt na przyjście Zbawiciela


    .........................


    Tak? No to dlaczego stajenka byla w betlejem a nie w sparcie?
  • siedzisz po uszy w edukacji klasycznej wiec siła rzeczy bliska Tobie filozofia starozytna jednak ja (sw. Pelczr sie ze mna zgadza) bym uwazal z tymi zachwytami... Patrz oswiecenie
  • Taw, ale kto to druidzi, to Twoja córka będzie wiedziała, nie? Nie używam sformułowań typu: ugodzony strzałą Erosa. Eros to taki bożek, a miłość nie od niego pochodzi. Właściwie Eros do dziś kojarzy mi się z prezerwatywą. Takie pokolenie, co zrobić.

    Ale znać mitologię - rzecz przydatna. To narzędzie, klucz do kultury. Dobrze jest rozumieć, co ludzie mówią, nawet jeśli mówią o Zeusie...
  • Pewnie ze dobrz ale ja tu mowie o nasiakaniu przez dzieci. Padlo pytanie czy mozna zyc bez znajomosci mitologi... Pewnie trudno ale bez znajomosci PS mozna wiec tez pewnie sie da
  • TawTaw
    edytowano listopada 2012
    co do erosa pełna zgoda... Demon to demon


    tawo´wej tez sie porownanie nie spodobało
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.