Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Homeschoolersi są the best! (2)

1272830323392

Komentarz

  • ot. Toruń nabór do SP 13 im. JP II ul. Krasińskiego....  bardzo fajna szkoła- z nowosci w tym roku short track, takze nowy program wspolpracy miedzynarodowej od nastepnego roku....potrzeba dzieci... dyrektor blisko spokrewniony :) obiecuje duzą przychylnosc dla dzieci w ED.. 
  • U nas na badaniu w poradni rodzice wychodzą.


    Pytanie do tych co I klasę podstawówki maja już za sobą - czy zapis nutek na pięciolinii jest wymagany?

  • edytowano kwietnia 2013
    No i mi się telefon zbuntował na wpisy, musiałam wywalczyć kompa :)
    @katarzyna s - ło matko z córkom! toż zamęczyć dzieci można!

    U nas na badaniu w zasadzie nie było nic, czego nie można byłoby znaleźć w książeczkach edukacyjnych dla 5 latków, kobita jeszcze nawet więcej i ponad program pytała Sarę, np z sylabami, jakie literki sa na początku danego słowa.
    Szlaczków me dziecię nie chciało rysować :D a raczej rysowała ale chwilkę bo jej się nie chciało dalej :)
    Powiedziałam babce, że ona uwielbia rysować ale szlaczków jakoś nie lubi.

    Nawet w sumie nie było się do czego przyczepić, w zasadzie była jedna rzecz o której niewiem co to i jak to, to znaczy wiem ale interpretacje są różne - otóż Sara miała opisać słowami co widzi na dwóch obrazkach - na jednym była łódź na jakiejś rzece czy morzu a w niej trzy osoby, jedna kobieta i dwóch mężczyzn - więc Sara powiedziała na kobietę że to mama, na jednego faceta że to tata a na trzeciego nic nie powiedziała - zresztą w ogóle nic za bardzo nie powiedziała, bo nie umie jeszcze opowiadać o tym co ma przed sobą. A drugi rysunek przedstawiał scenkę z kuchni, mama siedzi a przed nią stoi dziewczynka i płacze - niewiem czemu akurat tak, ale na ten rysunek też Sara za bardzo nie odpowiedziała, nic po swojemu tylko to co widzi.
    Niewiem czy te obrazki są przypadkowe czy nie, aczkolwiek po tych wszystkich akcjach z psychologami mogłabym się czepnąć i próbować zobaczyć drugie dno - ale ponieważ byłam osobiście na tym badaniu i me dziecię taktownie milczało i nic absurdalnego nie mówiło to mogę być spokojna :)
    I jeszcze me dziecię awansowało swojego tatę - zapytana co robi tata odpowiedziała, że buduje domy, więc pani stwierdziła, że pewnie jest architektem :)
  • Aga, suuper. To może za rok my też tam uderzymy :)
  • @mama_asia - no u nas na ulotkach poradni jest wołami napisane, że rodzice/opiekunowie na badaniu są razem z dzieckiem.

    Jakby coś to namiary podaję - PPP w Zielonce koło Wawy, a psycholog która nas badała nazywa się Elżbieta Król. wszelki namiar w guglach jest :)

    Jeszcze napiszę za dwa tygodnie po łykendzie majowym co mi tam w opinii kobita wysmarowała, ale jak narazie po badaniu jestem pozytywnie i mile zaskoczona :)
  • edytowano kwietnia 2013


    Pytanie do tych co I klasę podstawówki maja już za sobą - czy zapis nutek na pięciolinii jest wymagany?
    W naszej dawnej szkole muzyka zaczynała się od IV kl. Dzieci miały "prawo" nawet nie wiedzieć, co to nuta, czy  pięciolinia. ;)
  • Bo dziś na rozmowie sprawdzającej G. to miała.

    No cóż, trzeba i za to się wziąć. 

  • Czy korzystaliście z jakichś specjalnych materiałów? Macie coś sprawdzonego do muzyki?

    Matko, mnie ta ED nerwowo wykończy. Dobrze, że za dwa miesiące ostatnie spotkanie. 

    Bardziej przeżywam te egzaminy niż swoje.

  • @mama_asia-ja na mur beton bym ducha wyzionęła z nerwów jakbym dzieci miały co 2mc spotkania sprawdzające w szkole...ych.współczuję.
  • @mama_asia, uciekajcie z tej szkoły!
  • Ale jaka muzyka? Nie kumam...

    Weź się nie przejmuj, dziecko nie może nie zdać.
  • edytowano kwietnia 2013
    no zapis nut na pięciolinii. zapis - do, re, mi........, odróżnianie ósemek od ćwierćnut itp
  • Ale i tak najbardziej rozwaliło mnie, że folder nie może być nazwany katalogiem.
  • a i jeszcze wystukiwanie tych ósemek itd, lub wyklaskiwanie lub wygrywanie na trójkącie  :D
  • mam plan - nauczę ją na następny egzamin grać na flecie z nut  :D
  • A jak przeczytałam kryteria oceny z religii to stwierdziłam, że nie wiem, kto i po co to układa. Jak na pierwszą klasę jakieś zawyżone mi się wydają.

    Ogólnie pani wicedyrektor jest super, anglistka też, katechetka też. Tylko wychowawczyni zachowuje się jakoś tak dziwnie i czepia się o jakieś dziwne rzeczy. Przecież egzamin to dla dziecka nie jest chleb powszedni, G. jest otwarta, śmiała. A okazuje się, że to źle.

  • Jak Ciebie czytam, to zastanawiam się gdzie te Twoje dzieci  uczą się? Klasa  I i zdawanie muzyki?
    Ja jakoś też bym się nie przejmowała, jak pisze WdRW
  • Dzisiaj (chociaż na odpowiedzi na mój wniosek jest mowa o dwóch egzaminach w ciągu roku i dwóch rozmowach sprawdzających bieżące postępy) G. po każdej "rozmowie" dostawała arkusik z wymaganymi zagadnieniami i oceną. Od wych. wszędzie "A" oprócz komputera (przez ten cholerny folder i to, że kilku rzeczy w wordzie - "my mówimy edytor tekstu" - nie wiedziała) i muzyki. Tam pani litościwie wpisała "-" bo byłoby "C". Wniosek, że ma mieć to obcykane na czerwiec.
  • U nas na badaniu w poradni rodzice wychodzą.

    U nas też wychodzą.
  • edytowano kwietnia 2013

    A jak przeczytałam kryteria oceny z religii to stwierdziłam, że nie wiem, kto i po co to układa. Jak na pierwszą klasę jakieś zawyżone mi się wydają.

    Ogólnie pani wicedyrektor jest super, anglistka też, katechetka też. Tylko wychowawczyni zachowuje się jakoś tak dziwnie i czepia się o jakieś dziwne rzeczy. Przecież egzamin to dla dziecka nie jest chleb powszedni, G. jest otwarta, śmiała. A okazuje się, że to źle.
    1. Kryteria ocen zawsze są brane z programu. Zauważyłam, że kryteriom ocen na ocenę dop. nie zawsze sprostałby szóstkowy uczeń, to są bardzo trudne rzeczy np. definiowanie itd. Prawda jest taka,że uczeń, który ma w szkole z czegoś dopa to w zasadzie nic z tego przedmiotu nie umie, ale kryteria pozostają kryteriami. Uczniowie ED wszystko muszą umieć :)), gdyby chodzili do szkoły za to co umieją mieliby szóstki i piatki.
    2. Pania wychowawczynią sie nie przejmuj, bo od razu widać, że jest wrogiem ED i co by nie było, zawsze będzie krytykować, bo samo zjawisko ED w jej główce nie mieści się.
  • Właśnie przeglądam "Kartę osiągnięć i postępów ucznia klasy pierwszej", którą dostałam na początku września. Nie ma w niej ani słowa na temat zapisu nut.

    Chyba faktycznie w wakacje poszukam innej szkoły.

  • @mama_asia - nie wiem, czy w wakacje to nie będzie za późno. Chyba dyrektor musi dostać dokumenty w sprawie ED do 31 maja, żeby wyrazić zgodę. Może się skontaktuj z @agga ona chyba też zmienia w tym roku szkołę, może coś Ci doradzi mądrego.
  • Tylko jak obecna szkoła dowie się o tym, to mogą jeszcze na koniec wywinąć coś na egzaminie, trochę się boję z nimi zadzierać.
  • Się nie musi dowiedzieć przecież. No, chyba, że i m powiesz.
  • Masz czas do 31 sierpnia, by w poprzedniej szkole złożyć wniosek o cofnięcie zgody. Natomiast o nowe pozwolenie musisz się postarać do 31 maja.

    Zmień koniecznie szkołę, bo szkoda nerwów.
  • Ciekawa jestem, czy do wszystkich dzieci Pani podchodzi tak skrupulatnie jak do mojej G. A do tego jeszcze analiza psychologiczna - dziecku brak pewności siebie, dziecko nie ma w domu z kim porozmawiać, dziecko za dużo mówi.......


  • Tylko że obecna szkoła wymaga aby złożyć do 31 maja kolejny wniosek na rok 2013/2014.

    Mówiłam im wczoraj, że wniosek składa się jeden na cykl nauki, a oni, że mam złożyć kolejny.

  • O co wnioskowałaś i jaką dostałaś decyzję?
  • edytowano kwietnia 2013

    Wnioskowałam o "zezwolenie na spełnianie przez nasze dziecko ............................................. obowiązku szkolnego poza szkołą
    zgodnie z art. 16 ust. 8 ustawy z dnia 07 września 1991 r. „O systemie
    oświaty”.


    A dostałam decyzję na rok 2012/2013

  • @mama_asia - to zależy, czy wnioskowałaś o zgodę na ED na jeden rok szkolny, czy na cały etap edukacyjny oraz na co Ci tą dyrektor wyraził.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.