@Tola - wolę szkołę daleko, która jest przyjazna ED, niż rejonówkę w sąsiedniej wsi, w której nauczyciele będą mi próbowali udowodnić, że uczę gorzej, niż oni by moje dzieci nauczyli :-?
Niestety większość nauczycieli tak twierdzi. Jestem nauczycielem. Jak powiedziałam w pracy, że biorę dzieci na ED to się dowiedziałam, że nie dam rady, że przecież nie jestem matematykiem, polonistą itd. Nie po to przecież nauczyciel studiuje tyle lat, żeby go jakiś rodzic zastąpił. No nie? A najlepszy to był tekst, że się dziecko nie uspołeczni i przeklinać nie nauczy. Sic! Taki tekst wygłosił nauczyciel.
@Tola - sęk w tym, że rodzice ED nie mają spójnych oczekiwań i podobnych potrzeb. Ja bym była zadowolona z odgórnych, centralnych egzaminów, które ktoś mądry i niezależny przygotowuje i które są jednakowe dla wszystkich dzieci w ED w danej klasie. (Optymalnie by było, gdyby to były tylko egzaminy na zakończenie etapów edukacyjnych, bo takie zdają też dzieci uczące się tradycyjnie w szkołach, więc wyniki byłby porównywalne. Gdyby jednak ktoś się uparł, że egzaminy muszą być co roku (jak jest teraz), to też uważam, że egzamin centralny byłby lepszy (i tańszy) niż indywidualne egzaminowanie w poszczególnych szkołach, gdzie różni nauczyciele mają różne nastawienie i różne pojęcie o tym, jak egzaminować kilku-, czy kilkunastolatka z materiału z całego roku szkolnego.) To jest moje zdanie i moje oczekiwania. Ale biorę pod uwagę że inni rodzice mają całkiem inne potrzeby. Np. środowisko związane z tzw. "szkołami demokratycznymi" w ogóle kontestuje egzaminy. I trudno, żeby było inaczej, jak ich dzieci "rządzą się demokratycznie" i uczą się czego chcą, albo nie uczą się wcale. Trudno w takiej sytuacji ze spokojem podchodzić do pomysłu, że ktoś (w szczególności ktoś obcy i nie podzielający idei "szkół demokratycznych") miałby takie dziecko egzaminować z zadanego wcześniej programu.