Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Homeschoolersi są the best!

1313234363741

Komentarz

  • edytowano kwiecień 2012
    Z podstawy programowej na koniec kl III uczeń 

    d) ma potrzebę kontaktu z literaturą i sztuką dla dzieci, czyta wybrane przez
    siebie i wskazane przez nauczyciela ksiąŜki, wypowiada się na ich temat,
     :)


  • a nauczyciel to rodzic
  • Aga, chcesz uczy polowe, czyli tylko np. polskiego, historii i geografii?
  • edytowano kwiecień 2012
    Taw, no tak... ale... mieć potrzebę ustawowo to jest śmieszne :)
  • @Agga - bo potrzeby trzeba kształtować u młodego człowieka...
    Ja zauważam, że szkoła bardzo intensywnie kształtuje potrzeby... tylko nie koniecznie te, na których by mi zależało... ;-)
  • @Maciejka
    Chcę uczyć polskiego, historii, geografii - aczkolwiek niekoniecznie wszystkiego (np. nie przerabiać mało wartościowych lektur, które córka w polskiej szkole by czytała tylko z tego powodu, że zadano; tak samo nie musimy przerabiać całej gramatyki). Na początku zresztą i tak jakiś taki ogólny przedmiot jest. Z drugiej strony, jeśli znajdziemy np. fajne polskie metody uczenia matematyki, to też chętnie skorzystamy (choć niby matematyka ta sama niezależnie od kraju i języka nauczania). Poza tym zależy mi na rozmowach takich ogólnie o życiu, etyce, religii, wpływie historii na jednostkę - tego w typowym programie szkolnym nie ma, ale np. rozmowa o jakiejś lekturze może być dobrym przyczynkiem do dłuższej rozmowy filozoficznej. Pod tym względem niestety niemiecka szkoła leży (i już zbyt słaba, żeby kwiczeć...), przynajmniej takie odnoszę wrażenie obserwujac od niedawna grupkę dziewięciolatków. Ich nie interesuje nic oprócz komputera i ew. ulubionej drużyny piłkarskiej. Większość kompletnie nie umie np. zachować się przy stole (moje przedszkolaki od kilku lat jedząc posługują się sztućcami, proszą o produkty leżące zbyt daleko, nie bekają, nie pierdzą itd.), nic nie wie, niczym nie potrafi się zająć. Nie wiedzą nic o historii swojego regionu, swojej rodziny, są kompletnie oziębli religijnie (np. zupełnie nie cieszą się, że przystąpią do Komunii). Dlatego chcę połączyć normalne wychowanie (mam wrażenie, że sporo dzieci takiego nie otrzymuje) z edukacją umożliwiającą później prawdziwą dwukulturowość i samodzielne funkcjonowanie w polskim środowisku (rozumienie kodu kulturowego).
  • Moj kolega prowadzi wyklad " etyka mediow". Biora tam GW i czytaja krytycznie rozne artykuly:) No i masz 2 w 1: rozmow o etyce i roznych postawach + zrozumienie kodu kulturowego :) 
  • Fajne, ale to dla takich, co już np. poznali historię polskich partii politycznych i wiedzą, czym była KPP i jakie dziedzictwo nam zostawiła ;).
  • @Agga - bo potrzeby trzeba kształtować u młodego człowieka...

    Katarzyno, wiem , ale jak widzę to w "programie" obok budowania szałasu i nie-psucia odkurzacza to mi się anarchizm włącza ;) 
  • Mój poszedł dziś do szkoły, wypożyczył komiks o Łupaszce i go teraz czyta.
    Też odbieram programy szkolne jako jakieś ograniczone, chociaż z mojego lenistwa "przerabiamy" (z grubsza) pakiet.
  • Ten komiks to "Wyzwolenie? 1945" IPN, 2010. Możecie przechwycić w czwartek (uwaga: wypatrzyłam niecenzuralne słowo i niektóre rysunki jak dla mnie zbyt agresywne, ratuje go, że jest czarno-biały, więc krew się nie leje).
  • A my już po egzaminach końcowych:) Było miło:)
  • @AB - gratuluję rozsądnych pań w poradni :-) I bystrych synów też gratuluję :-)




  • A my już po egzaminach końcowych:) Było miło:)
    ---------------------------------------
    Aż za miło. Wychowanie bezstresowe i herezje montesoriańskie wdzierają się także w edukację domową.
  • już po????




  • A my już po egzaminach końcowych:) Było miło:)
    ---------------------------------------
    Aż za miło. Wychowanie bezstresowe i herezje montesoriańskie wdzierają się także w edukację domową.
    Pan Zalewski na swoim blogu EDUKACJA KLASYCZNA cały czas ostrzega.
  • Dlatego u nas klasyczne kucie, a nie jakieś cudowności.
  • Monira , Reakcjonista- to jak to , macie już wakacje ?!
  • Macie jakiś pomysł na materiały z matematyki?

    Już plan mam opracowany, ale matematyka jakoś mi umknęła. Generalnie korzystać będę (polecam zresztą) z http://www.welltrainedmind.com/ .


  • A my już po egzaminach końcowych:) Było miło:)
    Ale Wam dobrze!  #:-S



  • A my już po egzaminach końcowych:) Było miło:)
    ---------------------------------------
    Aż za miło. Wychowanie bezstresowe i herezje montesoriańskie wdzierają się także w edukację domową.
    hehe ale to chyba dobrze... w konsekwencji taka szkoła musi podchodzic do rodziców bezstresowo, a rodzic może sobie uczyc jak chce.
  • A my już po egzaminach końcowych:) Było miło:)
    Ale Wam dobrze!  #:-S
    A my sobie wzięliśmy termin na 20 czerwca by nie było tak wesoło...
  • Pozdrawiamy również! Szkoda. Do zobaczenia w lipcu.
  • Bogu dziękuję za unschoolingowe podejście u Sawickich.
    To daje pole do pracy wg własnej koncepcji schoolingowej.

    My jedziemy na 3 termin - koniec maja.
  • Reakcjoniści - nie wybieracie się na zlot? Bo my zostajemy po zlocie aż do poniedziałku rana, żeby mieć wygodniejszy transport.
  • No właśnie się zastanawiamy - Krzyżówki są na tyle blisko, że może przyjedziemy. Zobaczymy.
  • Bogu dziękuję za unschoolingowe podejście u Sawickich.
    To daje pole do pracy wg własnej koncepcji schoolingowej.

    My jedziemy na 3 termin - koniec maja.
    a nawet bez koncepcji
  • Właściwie to głównie bez koncepcji :)
  • Skoro jesteśmy przy koncepcji to kto jest za kim? Remis czy ktoś kogoś musi dogonic?
  • No tradycyjnie my jesteśmy lepsi :D

    Tylko jeszcze nie wiem o co Ci chodzi :)
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.