Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Szynkowar

1910111315

Komentarz

  • edytowano styczeń 2016
    U mnie stała w kuchni na podłodze.

  • edytowano styczeń 2016
    A jak wrzucacie w przyprawy na kilka/ kilkanascie godzin to nie za krotko? Czy mieso nie jest zbyt mało słone?
  • wlasnie na szybko jest najlepsze mielone bo łatwo je dokładnie wymieszać z przyprawami
  • Moim zdaniem nie jest za słone, ale ja zazwyczaj robię drób albo mielone, schabik też ok. Może szynka potrzebuje poleżeć w solance, aby była krucha, nie mam doświadczenia, nie przepadam za szynką:)
  • edytowano styczeń 2016
    Ok. Spróbuję z tym mielonym.
    A szynke jak przyrządzic?

    @Ula
    Do solanki masz jakieś sprawdzone proporcje?
  • edytowano styczeń 2016
    @Milamama pytałam czy zrobione "na szybko" nie jest ZA MAŁO SŁONE.
    Rzecz dotyczy szynki nie mielonego.
  • Biore proporcje albo z opakowania pektosoli, albo z przepisow - mam taka starą ksiazeczke z przepisami Kuronia syna na Wigilię i tam sprawdzam. Jak bede w domu to moge sprawdzic i podesłac. Z takimi duzymi kawałkami miesa jest ten problem, że jesli sie nie zapekluja do samego środka, a to moze trwac nawet 2-3 tyg, w zależnosci od wielkosci, to potem dość szybko sam srodek zaczyna szarzec i wtedy nie jest juz za dobre (a nawet niezdrowe). Niektórzy nastrzykuja mieso strzykawa, ale ja nie próbowałam.
  • @Malgorzata32 ok:) źle napiadalam, miało być : moim zdaniem nie jest za mało słone :)
  • @Malgorzata32
    Strzykawka i najgrubsza igła
    I nastrzykiwac możesz ;)
  • kupic nowa strzykawke ,a co do tej soli ja sie nie znam opakowanie pasowalo by przeczytac powinien byc sklad podany ,uzywam zwyklej soli
  • czy można nastrzykiwać mięso roztworem ze zwykłą solą,czy to nie ma sensu?
  • można, jak najbardziej :)
  • Ma, z kamisa jest jeszcze jakiś wynalazek z papają, co ma poprawiać kruchość.