Moim zdaniem nie jest za słone, ale ja zazwyczaj robię drób albo mielone, schabik też ok. Może szynka potrzebuje poleżeć w solance, aby była krucha, nie mam doświadczenia, nie przepadam za szynką:)
Biore proporcje albo z opakowania pektosoli, albo z przepisow - mam taka starą ksiazeczke z przepisami Kuronia syna na Wigilię i tam sprawdzam. Jak bede w domu to moge sprawdzic i podesłac. Z takimi duzymi kawałkami miesa jest ten problem, że jesli sie nie zapekluja do samego środka, a to moze trwac nawet 2-3 tyg, w zależnosci od wielkosci, to potem dość szybko sam srodek zaczyna szarzec i wtedy nie jest juz za dobre (a nawet niezdrowe). Niektórzy nastrzykuja mieso strzykawa, ale ja nie próbowałam.
nie mogę znaleźć przepisu! mam zamarynowane mięso idę je zakręcić w szynkowarze i teraz wstawiam to do gorącej czy do zimnej wody? I termometr wbijam do mięsa czy dać go do wody? I co mieć jaką temperaturę? I ile to gotować?
update, już widzę, e do mięsa się go nie da wbić, przechodzi tylko przez uchwyt i pokrywkęi jest w przestrzeni między szynką a pokrywką, tak ma być? może to jednak do wody trzeba dac?
no nie żartuję, przysłali mi coś co ma otwór na termometr w pokrywce a w tym upychadle nie czy w ogole da sie w tym zrobic szynkę? Czy to odesłać? JAk nie będę znac temperatury mięsa to lipa?
trudno, bez termometru gotuj, jak nie używałaś soli peklowej, to nawet jak się ogrzeje troszkę mocniej, to nic złego mój pierwszy szynkowar też nie ma opcji wbicia termometru w mięso, a z powodzeniem używam go od ponad 20. lat.
@Skatarzyna a to urządzenie się w ogóle nadaje do gotowania szynki? To jak wrzucić to do wrzątku czy do zimnej wody? I potem monitorować jej temperaturę? Daleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeko mi do Ciebiei Twojego doświaczenia! Dam radę ugotować tak szynkę?
Komentarz
A szynke jak przyrządzic?
@Ula
Do solanki masz jakieś sprawdzone proporcje?
Rzecz dotyczy szynki nie mielonego.
Strzykawka i najgrubsza igła
I nastrzykiwac możesz