Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Kącik działkowca

17677798182193

Komentarz

  • To ja chyba jednak zaczekam do wiosny,nie ma m.na miejscu, nie ma komu kopać :D
  • Pisząc o zwlekaniu miałam na myśli sadzeniem np. w drugiej połowie listopada. Tak jak pisała @Jadwiga, na te z odkrytym korzeniem jeszcze trzeba poczekać.
  • Nigdy nie sadziłam, ale z tego, co czytam to na pewno w miejscu jak najbardziej osłoniętym - bo nie jest z naszej strefy klimatycznej i z zimowaniem może być problem.

    Tu jest trochę informacji praktyków.

    A jaką masz hortensję?
  • hmmm,to może się skuszę na jakąś jabłonkę i gruszę

  • @Jadwiga,polecasz tę hurtownię na wylocie z miasta za cmentarzem?
  • No ja też nie mam dobrego doświadczenia.
    A gdzie w mieście?
  • To warto o niego zadbać i spróbować dobrze zabezpieczyć.
    Hortensje najlepiej w półcieniu, jak nie wiadomo, jaki to dokładnie gatunek (bo część znosi dobrze pełne słońce, ale część wręcz odwrotnie, za to półcień wszystkie lubią.) I miejsce im bardziej zaciszne wybrać.
  • hmmmmmmmm,kusiecie tymi hortnesjami,bo ja pod tarasem właśnie taki półcień mam.Do kiedy można je sadzić?
  • No ja z hortensja mam średnie doswiadczenia - tzn mimo róznych zabiegów na zime nie chce mi kwitnąc. Hortensja kwitnie na zeszłorocznych pedach - mi z reguły przemarza, ale niby w zeszlym roku zabezpieczylam tak,z e zostało troche pedów, a i tak nie zakwitła. 
  • Są gatunki hortensji, które kwitną na tegorocznych pędach. Są wyższe i nie zawsze mają tak ozdobne kwiaty, jak te najpopoularniejsze hortensje ogrodowe, kolory też mają trochę inne, ale dla mnie ze względu na kwitnienie niezależne od przemarznięcia pędów są numerem jeden:

    hortensja bukietowa:

    Hydrangea paniculata Bobo®



    hortensja krzewiasta:

    Photo of Smooth Hydrangea, Wild Hydrangea, Sevenbark 'Annabelle' (Hydrangea arborescens)